![](https://www.ieu.edu.tr/images/content.jpg)
GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
Öğretim Programı
Bir dersin detaylı bilgilerini görüntüleyebilmek için (Örn : Amaçlar, Dersin Öğrenme Çıktıları , Ders İçeriği, Değerlendirme ve AKTS İş Yükü vb.) aşağıdaki tablodan ilgili dersin koduna tıklayınız.
1. Yıl Güz Dönemi | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
ENG 101 | İngilizcede Akademik Beceriler I | 2 | 2 | 3 | 3 | |
FFD 101 | Sanat ve Tasarım Stüdyosu 1 | 1 | 8 | 5 | 8 | |
FFD 111 | Çizim ve Reprezantasyon | 0 | 4 | 2 | 4 | |
FFD 121 | Sanat ve Tasarım Tarihi 1 | 2 | 0 | 2 | 2 | |
IAED 101 | İç Mekanları Duyumsamak | 2 | 2 | 3 | 4 | |
IUE 100 | Oryantasyon ve Kariyer Planlama | 1 | 0 | 1 | 2 | |
POOL 004 | GED - Sosyal Bilimler B: İnsan ve Toplum | 3 | 0 | 3 | 4 | |
SFL 1013 | İkinci Yabancı Diller I | 2 | 2 | 3 | 3 | |
Toplam : | 30 |
1. Yıl Bahar Dönemi | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
ENG 102 | İngilizcede Akademik Beceriler II | 2 | 2 | 3 | 4 | |
FFD 102 | Sanat ve Tasarım Stüdyosu 2 | 1 | 8 | 5 | 8 | |
FFD 104 | Bilgisayar Destekli Teknik Çizim | 2 | 2 | 3 | 3 | |
FFD 122 | Sanat ve Tasarım Tarihi 2 | 2 | 0 | 2 | 3 | |
FFD 142 | Maket Yapımı | 1 | 3 | 2 | 4 | |
POOL 004 | GED - Sosyal Bilimler B: İnsan ve Toplum | 3 | 0 | 3 | 4 | |
SFL 1024 | İkinci Yabancı Diller II | 2 | 2 | 3 | 4 | |
Toplam : | 30 |
2. Yıl Güz Dönemi | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
FFD 201 | Bilgisayar Destekli Mimari Grafikler | 0 | 4 | 2 | 5 | |
IAED 201 | Tasarım Stüdyosu I | 2 | 6 | 5 | 8 | |
IAED 203 | Yapım ve Malzemeler I | 1 | 2 | 2 | 3 | |
IAED 207 | İçmimarlık ve Çevre Tasarımı için Çevresel Kontrol Sistemleri | 1 | 2 | 2 | 3 | |
IAED 209 | İç Mekan Tasarım Tarihi ve Teorisi | 3 | 0 | 3 | 3 | |
IAEDST 104 | Staj (4 Hafta) | 0 | 0 | 0 | 4 | |
SFL 201 | İkinci Yabancı Diller III | 2 | 2 | 3 | 4 | |
Toplam : | 30 |
2. Yıl Bahar Dönemi | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
FFD 202 | İleri Tasarım Sunum Teknikleri | 1 | 2 | 2 | 4 | |
IAED 202 | Tasarım Stüdyosu II | 2 | 6 | 5 | 9 | |
IAED 204 | Yapım ve Malzemeler II | 1 | 2 | 2 | 5 | |
IAED 205 | İçmimarlık ve Çevre Tasarımında Göstergebilim | 2 | 1 | 2 | 4 | |
POOL 003 | GED - Sosyal Bilimler A: İktisadi Bilimler | 3 | 0 | 3 | 4 | |
SFL 202 | İkinci Yabancı Diller IV | 2 | 2 | 3 | 4 | |
Toplam : | 30 |
3. Yıl Güz Dönemi | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC 001 | Seçmeli Ders I | 3 | 0 | 3 | 4 | |
ELEC 002 | Seçmeli Ders II | 3 | 0 | 3 | 4 | |
FFD 301 | Mobilya Tasarımı | 0 | 4 | 2 | 5 | |
IA 301 | İçmimarlık Stüdyosu I | 2 | 6 | 5 | 9 | |
POOL 003 | GED - Sosyal Bilimler A: İktisadi Bilimler | 3 | 0 | 3 | 4 | |
TURK 100 | Türk Dili | 4 | 0 | 4 | 4 | |
Toplam : | 30 |
3. Yıl Bahar Dönemi | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC 003 | Seçmeli Ders III | 3 | 0 | 3 | 4 | |
ELEC 004 | Seçmeli Ders IV | 3 | 0 | 3 | 4 | |
ENG 310 |
![]() |
İngilizce Temel Konuşma Becerileri | 3 | 0 | 3 | 4 |
HIST 100 | Atatürk İlkeleri ve İnkılap Tarihi | 4 | 0 | 4 | 4 | |
IA 302 | İçmimarlik Stüdyosu II | 2 | 6 | 5 | 7 | |
IAED 306 | Yapım Yönetimi | 2 | 0 | 2 | 3 | |
IAEDST 202 | Staj (4 Hafta) | 0 | 0 | 0 | 2 | |
Toplam : | 28 |
4. Yıl Güz Dönemi | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC 005 | Seçmeli Ders V | 3 | 0 | 3 | 4 | |
ELEC 006 | Seçmeli Ders VI | 3 | 0 | 3 | 4 | |
ENG 410 |
![]() |
Kariyer gelişimi için İngilizce | 3 | 0 | 3 | 4 |
FFD 451 | Uygulama Atölyesi | 0 | 2 | 1 | 1 | |
IA 401 | Düşsel ve Geleceğe Yönelik İçmimarlık Çalışmaları | 2 | 6 | 5 | 11 | |
IA 494 | Bitirme Tezi | 2 | 2 | 3 | 6 | |
Toplam : | 30 |
4. Yıl Bahar Dönemi | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
ELEC 007 | Seçmeli Ders VII | 3 | 0 | 3 | 4 | |
ELEC 008 | Seçmeli Ders VIII | 3 | 0 | 3 | 4 | |
ELEC 009 | Seçmeli Ders IX | 3 | 0 | 3 | 4 | |
ELEC 010 | Seçmeli Ders X | 3 | 0 | 3 | 4 | |
IA 498 |
![]() |
Bitirme Projesi | 2 | 6 | 5 | 10 |
IAEDST 304 | Staj (4 Hafta) | 0 | 0 | 0 | 4 | |
IAEDST 304 | Staj (4 Hafta) | 0 | 0 | 0 | 4 | |
Toplam : | 34 |
Seçmeli Dersler | ||||||
Kodu | Önk. | Ders Adı | Teori | Uyg/Lab | Yerel Kredi | AKTS |
IAED 206 | Çağdaş Tasarım Söylemi | 3 | 0 | 3 | 4 | |
IAED 304 | Kompleks İç Mekan Sistemleri | 3 | 0 | 3 | 4 | |
IAED 310 | Bilgisayar Destekli İleri 3 Boyutlu Modelleme Teknikleri | 2 | 2 | 3 | 4 | |
IAED 320 | İç Mekanlarda Renkler ve Dokular | 3 | 0 | 3 | 4 | |
IAED 330 | Denizsel İç Yapılar ve Malzemeler | 3 | 0 | 3 | 4 | |
IAED 340 | Evrensel Tasarım | 3 | 0 | 3 | 4 | |
IAED 342 | Sayısal Fotoğraf | 2 | 2 | 3 | 4 | |
IAED 344 | Mekansal Fotoğraf | 2 | 2 | 3 | 4 | |
IAED 345 | Deprem Dirençli İç Mekanlar | 2 | 2 | 3 | 4 | |
IAED 346 | Geleneksel Anadolu Konutlarında İçmekan Çalışmaları | 3 | 0 | 3 | 4 | |
IAED 347 | İçmimarlıkta Saha Çalışmaları | 2 | 2 | 3 | 4 | |
IAED 352 | Konut Çalışmalarına Giriş | 3 | 0 | 3 | 4 | |
IAED 366 | Kolektif Hareket | 2 | 2 | 3 | 4 | |
IAED 401 | Restorasyon ve Koruma Çalışmalarına Giriş | 3 | 0 | 3 | 4 | |
IAED 403 | Ekolojik ve Biyo-iklimsel Tasarım | 3 | 0 | 3 | 4 | |
IAED 404 | Portfolio Tasarımı | 3 | 0 | 3 | 4 | |
IAED 405 | Sağlık Mimarisi ve Hijyenik Yapılı Çevrenin Tarihi | 3 | 0 | 3 | 4 | |
IAED 410 | Çevre-Davranış Çalışmaları | 3 | 0 | 3 | 4 | |
IAED 420 | Osmanlı Döneminden Modern Türkiyeye Güzel Sanatlar | 3 | 0 | 3 | 4 | |
IAED 430 | Akıllı ve Etkileşimli Mekanlar | 3 | 0 | 3 | 4 | |
IAED 440 | 3 Boyutlu Mimari Tasarım | 2 | 2 | 3 | 4 | |
IAED 450 | İç Mekan Tekstilleri | 2 | 2 | 3 | 4 | |
IAED 460 | Günümüz Peyzaj Mimarlığına Giriş | 2 | 1 | 3 | 4 | |
IAED 470 | İçmimarlıkta Detay | 2 | 2 | 3 | 4 |
Diğer Notlar |
Mezun olabilmek için toplamda 240 ECTS'lik ders alınması gerekmektedir. İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü planlarında 40 ECTS'lik seçmeli ders öngörülmüştür. Bölüm öğrencileri toplam 240 ECTS'yi sağlayacak şekilde seçmeli derslerini tamamlamalıdırlar. Aksi halde programdan mezun olabilmek için geçerli koşulları yerine getirmemiş kabul edileceklerdir. Seçmeli Derslerle İlgili Önemli Açıklamalar İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğretim planlarında 10 adet seçmeli ders bulunmaktadır. 10 adet seçmeli dersin 6 tanesinin bölümden, 4 tanesinin bölüm dışından alınması gerekmektedir. ELEC 1-3-5-7-8-9 seçmeli dersleri bölüm içi seçmeli derslerdir. ELEC 2-4-6-10 seçmeli dersleri bölüm dışı seçmeli derslerdir. Linkte yer alan tablo, bölüm öğrencilerini, ilgi duydukları bir entelektüel çalışma alanına yönlendirmek amacıyla öneri olarak hazırlanmıştır. Buna göre 3 seçmeli ders grubu tanımlanmıştır.
ic.ieu.edu.tr/tr/secmeli-dersler
|
Engeliniz nedeni ile bu dersler için desteğe ihtiyaç duyuyorsanız Engelli Destek Birimi'ne başvurunuz. İletişim; engelsiz@ieu.edu.tr |
HABER |TÜM HABERLER
!["Hidden Angles" Çevrimiçi Fotoğraf Sergisi "Hidden Angles" Çevrimiçi Fotoğraf Sergisi](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/content/bos.png)
"Hidden Angles" Çevrimiçi Fotoğraf Sergisi
Görülmeyeni ve beklenmedik olanı keşfedin! "Hidden Angles" adlı çevrimiçi sergi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı öğrencilerinin yaratıcı vizyonlarını gözler önüne seriyor. Tüm
![BLOOM / TÜRKİYE CUMHURİYETİ'NİN 100. YILI ETKİNLİK SERİSİ II BLOOM / TÜRKİYE CUMHURİYETİ'NİN 100. YILI ETKİNLİK SERİSİ II](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9261_1_th.jpeg)
BLOOM / TÜRKİYE CUMHURİYETİ'NİN 100. YILI ETKİNLİK SERİSİ II
Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılı kutlamaları kapsamında İEÜ İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü tarafından düzenlenen "BLOOM" etkinlik serisinin ikincisi “İçmimarlık Eğitimi” teması ile
![5. ULUSLARARASI NURTEN AKSUGÜR EN İYİ KAVRAM İLETİŞİMİ ÖĞRENCİ YARIŞMASI 5. ULUSLARARASI NURTEN AKSUGÜR EN İYİ KAVRAM İLETİŞİMİ ÖĞRENCİ YARIŞMASI](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9194_1_th.jpeg)
5. ULUSLARARASI NURTEN AKSUGÜR EN İYİ KAVRAM İLETİŞİMİ ÖĞRENCİ YARIŞMASI
Doğu Akdeniz Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü, ‘‘Nurten Aksugür En İyi Kavram İletişimi Öğrenci Yarışması’’nın bu yıl beşincisini düzenliyor.
![4. Amorf Doğaltaş Proje Tasarım Yarışması Birincilik Ödülü: "CYCLE" Ömer Akkaş 4. Amorf Doğaltaş Proje Tasarım Yarışması Birincilik Ödülü: "CYCLE" Ömer Akkaş](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9161_1_th.jpeg)
4. Amorf Doğaltaş Proje Tasarım Yarışması Birincilik Ödülü: "CYCLE" Ömer Akkaş
2023 yılında gerçekleşen 4. Amorf Doğaltaş Proje Tasarım Yarışması'nda İEÜ İçmimarlık ve Çevre Tasarımı bölümü 2018 mezunumuz ve yarı zamanlı öğretim elemanımız
![Seminer Haftası, İç Mimarlık Öğrencileri için Değerli Deneyimler Sundu Seminer Haftası, İç Mimarlık Öğrencileri için Değerli Deneyimler Sundu](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9092_1_th.jpeg)
Seminer Haftası, İç Mimarlık Öğrencileri için Değerli Deneyimler Sundu
Dördüncü sınıf iç mimarlık öğrencileri IA 498 dersinin bir parçası olarak Dr. Öğr. Üyesi Markus WILSING, Doç. Dr. Emre ERGÜL, Dr. Öğr.
!['Kimlik’leriyle Fark Yarattılar 'Kimlik’leriyle Fark Yarattılar](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9078_1_th.jpeg)
'Kimlik’leriyle Fark Yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencileri, ‘Kimlik’ adlı sergi tasarım atölyesinde buluştu.
![İç Mekan Tasarımına 'Artırılmış ve Sanal Gerçeklik' Etkisi İç Mekan Tasarımına 'Artırılmış ve Sanal Gerçeklik' Etkisi](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9042_1_th.jpeg)
İç Mekan Tasarımına 'Artırılmış ve Sanal Gerçeklik' Etkisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, yenilikçi uygulamaları ve eğitim yöntemlerini değerlendirmek amacıyla ‘İçmimarlıkta Artırılmış ve Sanal Gerçeklik (AR&VR)
![IFI WID 2024 / Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek IFI WID 2024 / Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek](https://phoenix.ieu.edu.tr/betanix/images/uploads/haber/9017_1_th.jpeg)
IFI WID 2024 / Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek
36 Yıllık IFI Dünya İç Mekanlar Günü (IFI WID) Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek. İç mekânlara ve inşa edilmiş çevreye olan tutkunuzu kucaklayarak,