GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
IAED 310 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Bilgisayar Destekli İleri 3 Boyutlu Modelleme Teknikleri
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IAED 310
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Problem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapKritik vermeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | 3D Modelleme ve Render programları ve bu uygulamalarla geliştirilen medya hakkında bilgi ve deneyim edinme. Öğrencilerin yeni tasarım sunum teknikleri ve araçlarını deneyimleyerek yeterliliklerini geliştirme. 3D modelleme uygulamalarını öğrenme ve ileri teknikleri bu ortamlarda deneyimleme. Öğrencilerin gelecekteki uzmanlık alanlarındaki terminolojiye İngilizce de hakim olarak kendilerini geliştirmeye yardımcı olma. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrencilerin, bilgisayar temelli gösterim mantığını ve dijital ortamda “an” kavramı hakkında bilgi edinmeleri beklenmektedir. Dijital “an” kavramının kullanımı ve kontrolu ile, kamera, kadran malzeme, ışık bilgilerinin bir arada kullanımı dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. Öğrenciler, bu kavramları kontrol ederek, tasarım sunumları yapabilecekleri dijital ortamlar oluşturabileceklerdir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş;3B modelleme programları ve medyaları anlamak için temel kavram ve terimlerin görsel örnekler üzerinde tartışılması. | Hazırlık yok |
2 | Yazılım arayüzüne ve temel araçlara giriş – Bina seçimi (Ödev 1 duyurusu) | Hazırlık yok |
3 | Gelişmiş Modelleme araçları oturum 1 (Ödev Teslimi 1 - Ödev 2 duyurusu) | Hazırlık yok |
4 | Gelişmiş Modelleme araçları oturum 1 (Ödev Teslimi 2 - Ödev 3 duyurusu) | Hazırlık yok |
5 | Gelişmiş Modelleme araçları oturum 1 (ÖdeviTeslimi 3 - Ödev 4 duyurusu) | Hazırlık yok |
6 | Gelişmiş Modelleme araçları oturum 1 (Ödev Teslimi 4 – Ara sınav duyurusu) | Hazırlık yok |
7 | Ara sınav ön hazırlğı | Hazırlık yok |
8 | Ara Sınav | Hazırlık yok |
9 | Malzeme Konsepti, Mimari malzemeler, Render yazılımının arayüzü (Homework 5 duyurusu) | Hazırlık yok |
10 | Kamera Konsepti, Anahtar çerçeve konsepti, bir zaman çizelgesi kullanma. Temel işleme tesisleri. Malzemeler, tek yüzlü ve çift yüzlü malzemeler arasındaki farklar. Farklı ortamlar için ışık ve kamera kontrolleri (Submission of Homework 5 - Homework 6 duyurusu) | Hazırlık yok |
11 | Eski tasarımları tek bir sahnede birleştirme, malzeme atama, nesne ekleme ve çıkarma, gruplama, grup çözme, malzeme ataması için nesneleri dondurma. Işık ekleme, açma ve kapatma. Sekanslar için kamera kontrolörleri (Submission of Homework 6 - Homework 7 duyurusu) | Hazırlık yok |
12 | Sekanslar ve hareket için kamera kontrolörleri, 360 render konsepti (Submission of Homework 7 - Homework 8 duyurusu) | Hazırlık yok |
13 | Farklı ışık öznitelikleri ile bir sekans ve 360 derece render sahnesi oluşturma (Submission of Homework 8) | Hazırlık yok |
14 | Final sınavı duyurusu ve hazırlığı | Hazırlık yok |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | Hazırlık yok |
16 | Final Sınavı | Final sınavı teslimi / Tarihi dönem sonunda duyurulacaktır. |
Ders Kitabı | Ders sunumları ders notu olarak kullanılacaktır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 1) Autodesk® 3ds Max Design – The Designer's Handbook, Marcello Ferri, AIA 2) Abbasov, I. B. (2017). A Fascinating Journey into the World of 3D Graphics with 3ds Max. Amazon Digital Services LLC. |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
8
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
24
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
8
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
8
|
2
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
10
|
10
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
6
|
6
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. |
X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. |
X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. |
|||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. |
|||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. |
|||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. |
X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. |
|||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. |
X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
|||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
"Hidden Angles" Çevrimiçi Fotoğraf Sergisi
Görülmeyeni ve beklenmedik olanı keşfedin! "Hidden Angles" adlı çevrimiçi sergi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı öğrencilerinin yaratıcı vizyonlarını gözler önüne seriyor. Tüm
BLOOM / TÜRKİYE CUMHURİYETİ'NİN 100. YILI ETKİNLİK SERİSİ II
Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılı kutlamaları kapsamında İEÜ İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü tarafından düzenlenen "BLOOM" etkinlik serisinin ikincisi “İçmimarlık Eğitimi” teması ile
5. ULUSLARARASI NURTEN AKSUGÜR EN İYİ KAVRAM İLETİŞİMİ ÖĞRENCİ YARIŞMASI
Doğu Akdeniz Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü, ‘‘Nurten Aksugür En İyi Kavram İletişimi Öğrenci Yarışması’’nın bu yıl beşincisini düzenliyor.
4. Amorf Doğaltaş Proje Tasarım Yarışması Birincilik Ödülü: "CYCLE" Ömer Akkaş
2023 yılında gerçekleşen 4. Amorf Doğaltaş Proje Tasarım Yarışması'nda İEÜ İçmimarlık ve Çevre Tasarımı bölümü 2018 mezunumuz ve yarı zamanlı öğretim elemanımız
Seminer Haftası, İç Mimarlık Öğrencileri için Değerli Deneyimler Sundu
Dördüncü sınıf iç mimarlık öğrencileri IA 498 dersinin bir parçası olarak Dr. Öğr. Üyesi Markus WILSING, Doç. Dr. Emre ERGÜL, Dr. Öğr.
'Kimlik’leriyle Fark Yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencileri, ‘Kimlik’ adlı sergi tasarım atölyesinde buluştu.
İç Mekan Tasarımına 'Artırılmış ve Sanal Gerçeklik' Etkisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, yenilikçi uygulamaları ve eğitim yöntemlerini değerlendirmek amacıyla ‘İçmimarlıkta Artırılmış ve Sanal Gerçeklik (AR&VR)
IFI WID 2024 / Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek
36 Yıllık IFI Dünya İç Mekanlar Günü (IFI WID) Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek. İç mekânlara ve inşa edilmiş çevreye olan tutkunuzu kucaklayarak,