Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

İçmimarlık ve Çevre Tasarımı

IAED 310 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bilgisayar Destekli İleri 3 Boyutlu Modelleme Teknikleri
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 310
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı 3D Modelleme ve Render programları ve bu uygulamalarla geliştirilen medya hakkında bilgi ve deneyim edinme. Öğrencilerin yeni tasarım sunum teknikleri ve araçlarını deneyimleyerek yeterliliklerini geliştirme. 3D modelleme uygulamalarını 3DS Max ve Vray programları özelinde öğrenme ve ileri teknikleri bu ortamlarda deneyimleme. Öğrencilerin gelecekteki uzmanlık alanlarındaki terminolojiye İngilizce de hakim olarak kendilerini geliştirmeye yardımcı olma
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, 3DSMax yazılımının ileri kullanım arabirimine hakim olacaktır
  • Öğrenci, bu programı temel modelleme aracı olarak kullanabilecektir.
  • Öğrenci, polygon ve spline modelleme tekniklerini ileri seviyede kullanarak farklı mekansal tasarımları görselleştirebilecektir.
  • Öğrenci, 3 boyutlu dijital modelleri yazılım kullanarak hazırlayabilecektir.
  • Öğrenci, farklı 3 boyutlu yazılımlar hakkında ileri duzey bilgiye sahip olacaktır.
Ders Tanımı Öğrencilerin, bilgisayar temelli gösterim mantığını ve dijital ortamda “an” kavramı hakkında bilgi edinmeleri beklenmektedir. Dijital “an” kavramının kullanımı ve kontrolu ile, kamera, kadran malzeme, ışık bilgilerinin bir arada kullanımı dersin temel içeriğini oluşturmaktadır. Öğrenciler, bu kavramları kontrol ederek, tasarım sunumları yapabilecekleri dijital ortamlar oluşturabileceklerdir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş;3B modelleme programları ve medyaları anlamak için temel kavram ve terimlerin görsel örnekler üzerinde tartışılması. Hazırlık yok
2 Yazılım arayüzüne ve temel araçlara giriş – Bina seçimi (Ödev 1 duyurusu) Hazırlık yok
3 Gelişmiş Modelleme araçları oturum 1 (Ödev Teslimi 1 - Ödev 2 duyurusu) Hazırlık yok
4 Gelişmiş Modelleme araçları oturum 1 (Ödev Teslimi 2 - Ödev 3 duyurusu) Hazırlık yok
5 Gelişmiş Modelleme araçları oturum 1 (ÖdeviTeslimi 3 - Ödev 4 duyurusu) Hazırlık yok
6 Gelişmiş Modelleme araçları oturum 1 (Ödev Teslimi 4 – Ara sınav duyurusu) Hazırlık yok
7 Ara sınav ön hazırlğı Hazırlık yok
8 Ara Sınav Hazırlık yok
9 Malzeme Konsepti, Mimari malzemeler, Render yazılımının arayüzü (Homework 5 duyurusu) Hazırlık yok
10 Kamera Konsepti, Anahtar çerçeve konsepti, bir zaman çizelgesi kullanma. Temel işleme tesisleri. Malzemeler, tek yüzlü ve çift yüzlü malzemeler arasındaki farklar. Farklı ortamlar için ışık ve kamera kontrolleri (Submission of Homework 5 - Homework 6 duyurusu) Hazırlık yok
11 Eski tasarımları tek bir sahnede birleştirme, malzeme atama, nesne ekleme ve çıkarma, gruplama, grup çözme, malzeme ataması için nesneleri dondurma. Işık ekleme, açma ve kapatma. Sekanslar için kamera kontrolörleri (Submission of Homework 6 - Homework 7 duyurusu) Hazırlık yok
12 Sekanslar ve hareket için kamera kontrolörleri, 360 render konsepti (Submission of Homework 7 - Homework 8 duyurusu) Hazırlık yok
13 Farklı ışık öznitelikleri ile bir sekans ve 360 derece render sahnesi oluşturma (Submission of Homework 8) Hazırlık yok
14 Final sınavı duyurusu ve hazırlığı Hazırlık yok
15 Dersin gözden geçirilmesi Hazırlık yok
16 Final Sınavı Final sınavı teslimi / Tarihi dönem sonunda duyurulacaktır.

 

Ders Kitabı

Ders sunumları ders notu olarak kullanılacaktır.

Önerilen Okumalar/Materyaller

1) Autodesk® 3ds Max Design – The Designer's Handbook, Marcello Ferri, AIA

2) Abbasov, I. B. (2017). A Fascinating Journey into the World of    3D Graphics with 3ds Max. Amazon Digital Services LLC.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
8
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
24
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
8
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
4
64
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
8
1
8
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
8
1
8
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
4
4
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
6
6
Final Sınavı
1
10
10
    Toplam
100

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

X
2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

X
7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.