Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

İçmimarlık ve Çevre Tasarımı

IAED 352 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Konut Çalışmalarına Giriş
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 352
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu, konut kavramları ve tipolojileri üzerine temel bir derstir. Bu ders, yerleşim alanının tarihsel yolculuğu, evrimi, mekansal özelliklerini ve tipolojilerini iç mekan tasarımına vurgu yaparak, daha geniş bağlamsal çerçeveler ile ilgili bölümlerin öğrencilerine tanıtmayı amaçlamaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • konut uygulamaları tarihini tartışabilecek ve farklı dönemleri karşılaştırabilecektir
  • konut, ev ve yuva konusundaki temel kavramları analiz edebilecektir
  • konut iç mekanlarında tarihi-karşılaştırmalı olarak bütünsel kompozisyonlar tespit edebilecektir
  • konutu çok boyutlu bir olgu olarak kimliklendirebilecektir
  • konut sektöründeki ihtiyaçlara ve sorunlara tarihi deneyim ve birikimlerle ilişkili olarak çok çeşitli yanıtlar geliştirebilecektir
  • konut projelerinin gerçekleştirilme süreçlerini iç mekan tasarımına odaklanarak tanıyabilecek ve sunabilecektir
Ders Tanımı Bu ders haftalık bağlamsal çerçeveye göre tarihi örneklerden güncellere varan çeşitli mimari örneklere ilişkin olarak Konut’un mimari ve kentsel unsurları üzerine dersler ve tartışmalar içermektedir. Dersin ilk yarısı ağırlıklı olarak antik çağlardan (kentleşme öncesi ev) 19. yüzyıla kadar konut tarihini Norbert Schoenauer’in 2003 tarihli 6000 Yıllık Konut Tarihi kitabını temel kaynak alarak yürütecektir. İkinci yarısı ise, 20. Yüzyıl ve sonrasını bir önceki aşama ile eşzamanlı olarak seçilen iç mekan çeşitleri, tipolojileri ve örnekleri üzerinden işleyecektir. Bu ders, öğrencilerin dönem boyunca kapsanan konular üzerine bilgi birikimini pekiştirmelerini ve sunmalarını sağlayacak bir proje ile son bulacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders konularına giriş Hazırlık gerekmiyor
2 Konut kavramının tanımı Hazırlık gerekmiyor
3 Kentleşme Öncesi Konut Hazırlık gerekmiyor
4 Oryantal Kent Konutu Hazırlık gerekmiyor
5 Batılı Kent Konutu: Bölüm 1 * Karanlık Çağ ve ortaçağ Kentleri * Orta Çağ * Rönesans Hazırlık gerekmiyor
6 Batılı Kent Konutu: Bölüm 2 * 19. Yüzyıl Endüstriyelleşme ve Kentleşme > Tenements (Kiralık Konutlar) > Sıra Evler > Apartman Binaları Özet 1 teslimi
7 Batılı Kent Konutu: Bölüm 3 * 19. Yüzyıl Endüstriyelleşme ve Kentleşme > Villa > Banliyö Hazırlık gerekmiyor
8 AraSınav AraSınav
9 Batılı Kent Konutu: Bölüm 4 * 19. Yüzyıl Endüstriyelleşme ve Kentleşme > Sosyal Konutlar Özet 2 teslimi
10 20. Yüzyılda Konut: 1900-1950 Hazırlık gerekmiyor
11 20. Yüzyılda Konut: 1950-20XX: Bölüm 1 > Çok katlılar > Gökdelenler ** Quiz Hazırlık gerekmiyor
12 20. Yüzyılda Konut: 1950-20XX: Bölüm 2 > Kapalı Siteler > Karma Fonksiyon Projeler ** Quiz Hazırlık gerekmiyor
13 21. Yüzyılda Konut > Kentsel Yenileme > Yarışma Projeleri ** Hazırlık gerekmiyor
14 Proje fikirleri. Proje hazırlığı.
15 Final Proje Jüri.
16 Dönemin gözden geçirilmesi Hazırlık gerekmiyor

 

Ders Kitabı

Bu derse ait bir ders kitabı yoktur. İlgili kavramlar ve araştırmalara yönelik bilgi powerpoint sunumları eşliğinde verilir.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Kitap Seçkisi:

 

* Amos Rapoport (1969) House Form and Culture. Prentice-Hall, Inc. NJ: New Jersey. (ISBN-13: 978-0133956733)

* Anthony King (1984) The Bungalow. The Production of a Global Culture. Routledge and Kegan Paul. (ISBN-13: 978-0710095381)

* Dolores Hayden (2004) Building Suburbia: Green Fields and Urban Growth: 1820-2000. NY: New York. Vintage Books, A Division of Random House, Inc. (ISBN-13: 978-0375727214)

* Norbert Schoenauer (2003) 6000 Years of Housing (revised and Expanded Edition). New York and London: W.W. Norton and Company. (ISBN-13: 978-0393731200)

* Paul Oliver (2003) Dwellings: The Vernacular House World Wide. NY: New York. Phaidon Press Limeted. (ISBN-13: 978-0714847931)

 

Makale Seçkisi:

 

* Şerife Geniş (2007). Producing Elite Localities: The Rise of Gated Communities in İstanbul. Urban Studies, 44(4):771-798.

* Görgülü, T., & Koca, S.K. (2007). Türkiye’de Barınma Biçimlerinde Yaşanan Değişimler: Son Dönemde Yapılan Tüketim Odaklı Konutlar. Mimarlık 337: Türkiye’de Konut Eğilimleri.

* Grant, J. (2002). Mixed Use in Theory and Practice: Canadian Experience with Implementing a Planning Principle. Journal of the American Planning Association, 68(1), 71-84.

* Koster, H. R. A., & Rouwendal, J. (2012). The Impact of Mixed Land Use on Residential Property Values. Journal of Regional Science, 52(5), 733-761

 
 

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
3
3
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
3
3
Proje
-
-
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
3
3
Final Sınavı
0
    Toplam
115

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.