GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
IAED 352 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Konut Çalışmalarına Giriş
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IAED 352
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu, konut kavramları ve tipolojileri üzerine temel bir derstir. Bu ders, yerleşim alanının tarihsel yolculuğu, evrimi, mekansal özelliklerini ve tipolojilerini iç mekan tasarımına vurgu yaparak, daha geniş bağlamsal çerçeveler ile ilgili bölümlerin öğrencilerine tanıtmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders haftalık bağlamsal çerçeveye göre tarihi örneklerden güncellere varan çeşitli mimari örneklere ilişkin olarak Konut’un mimari ve kentsel unsurları üzerine dersler ve tartışmalar içermektedir. Dersin ilk yarısı ağırlıklı olarak antik çağlardan (kentleşme öncesi ev) 19. yüzyıla kadar konut tarihini Norbert Schoenauer’in 2003 tarihli 6000 Yıllık Konut Tarihi kitabını temel kaynak alarak yürütecektir. İkinci yarısı ise, 20. Yüzyıl ve sonrasını bir önceki aşama ile eşzamanlı olarak seçilen iç mekan çeşitleri, tipolojileri ve örnekleri üzerinden işleyecektir. Bu ders, öğrencilerin dönem boyunca kapsanan konular üzerine bilgi birikimini pekiştirmelerini ve sunmalarını sağlayacak bir proje ile son bulacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders konularına giriş | Hazırlık gerekmiyor |
2 | Konut kavramının tanımı | Hazırlık gerekmiyor |
3 | Kentleşme Öncesi Konut | Hazırlık gerekmiyor |
4 | Oryantal Kent Konutu | Hazırlık gerekmiyor |
5 | Batılı Kent Konutu: Bölüm 1 * Karanlık Çağ ve ortaçağ Kentleri * Orta Çağ * Rönesans | Hazırlık gerekmiyor |
6 | Batılı Kent Konutu: Bölüm 2 * 19. Yüzyıl Endüstriyelleşme ve Kentleşme > Tenements (Kiralık Konutlar) > Sıra Evler > Apartman Binaları | Özet 1 teslimi |
7 | Batılı Kent Konutu: Bölüm 3 * 19. Yüzyıl Endüstriyelleşme ve Kentleşme > Villa > Banliyö | Hazırlık gerekmiyor |
8 | AraSınav | AraSınav |
9 | Batılı Kent Konutu: Bölüm 4 * 19. Yüzyıl Endüstriyelleşme ve Kentleşme > Sosyal Konutlar | Özet 2 teslimi |
10 | 20. Yüzyılda Konut: 1900-1950 | Hazırlık gerekmiyor |
11 | 20. Yüzyılda Konut: 1950-20XX: Bölüm 1 > Çok katlılar > Gökdelenler ** Quiz | Hazırlık gerekmiyor |
12 | 20. Yüzyılda Konut: 1950-20XX: Bölüm 2 > Kapalı Siteler > Karma Fonksiyon Projeler ** Quiz | Hazırlık gerekmiyor |
13 | 21. Yüzyılda Konut > Kentsel Yenileme > Yarışma Projeleri ** | Hazırlık gerekmiyor |
14 | Proje fikirleri. | Proje hazırlığı. |
15 | Final Proje | Jüri. |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi | Hazırlık gerekmiyor |
Ders Kitabı | Bu derse ait bir ders kitabı yoktur. İlgili kavramlar ve araştırmalara yönelik bilgi powerpoint sunumları eşliğinde verilir. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Kitap Seçkisi:
* Amos Rapoport (1969) House Form and Culture. Prentice-Hall, Inc. NJ: New Jersey. (ISBN-13: 978-0133956733) * Anthony King (1984) The Bungalow. The Production of a Global Culture. Routledge and Kegan Paul. (ISBN-13: 978-0710095381) * Dolores Hayden (2004) Building Suburbia: Green Fields and Urban Growth: 1820-2000. NY: New York. Vintage Books, A Division of Random House, Inc. (ISBN-13: 978-0375727214) * Norbert Schoenauer (2003) 6000 Years of Housing (revised and Expanded Edition). New York and London: W.W. Norton and Company. (ISBN-13: 978-0393731200) * Paul Oliver (2003) Dwellings: The Vernacular House World Wide. NY: New York. Phaidon Press Limeted. (ISBN-13: 978-0714847931)
Makale Seçkisi:
* Şerife Geniş (2007). Producing Elite Localities: The Rise of Gated Communities in İstanbul. Urban Studies, 44(4):771-798. * Görgülü, T., & Koca, S.K. (2007). Türkiye’de Barınma Biçimlerinde Yaşanan Değişimler: Son Dönemde Yapılan Tüketim Odaklı Konutlar. Mimarlık 337: Türkiye’de Konut Eğilimleri. * Grant, J. (2002). Mixed Use in Theory and Practice: Canadian Experience with Implementing a Planning Principle. Journal of the American Planning Association, 68(1), 71-84. * Koster, H. R. A., & Rouwendal, J. (2012). The Impact of Mixed Land Use on Residential Property Values. Journal of Regional Science, 52(5), 733-761 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
40
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
60
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
40
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
3
|
48
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
1
|
3
|
3
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
3
|
3
|
Proje |
-
|
-
|
0
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
3
|
3
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
115
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. |
|||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. |
X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. |
|||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. |
X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. |
X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. |
|||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. |
|||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. |
|||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
"Hidden Angles" Çevrimiçi Fotoğraf Sergisi
Görülmeyeni ve beklenmedik olanı keşfedin! "Hidden Angles" adlı çevrimiçi sergi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı öğrencilerinin yaratıcı vizyonlarını gözler önüne seriyor. Tüm
BLOOM / TÜRKİYE CUMHURİYETİ'NİN 100. YILI ETKİNLİK SERİSİ II
Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılı kutlamaları kapsamında İEÜ İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü tarafından düzenlenen "BLOOM" etkinlik serisinin ikincisi “İçmimarlık Eğitimi” teması ile
5. ULUSLARARASI NURTEN AKSUGÜR EN İYİ KAVRAM İLETİŞİMİ ÖĞRENCİ YARIŞMASI
Doğu Akdeniz Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü, ‘‘Nurten Aksugür En İyi Kavram İletişimi Öğrenci Yarışması’’nın bu yıl beşincisini düzenliyor.
4. Amorf Doğaltaş Proje Tasarım Yarışması Birincilik Ödülü: "CYCLE" Ömer Akkaş
2023 yılında gerçekleşen 4. Amorf Doğaltaş Proje Tasarım Yarışması'nda İEÜ İçmimarlık ve Çevre Tasarımı bölümü 2018 mezunumuz ve yarı zamanlı öğretim elemanımız
Seminer Haftası, İç Mimarlık Öğrencileri için Değerli Deneyimler Sundu
Dördüncü sınıf iç mimarlık öğrencileri IA 498 dersinin bir parçası olarak Dr. Öğr. Üyesi Markus WILSING, Doç. Dr. Emre ERGÜL, Dr. Öğr.
'Kimlik’leriyle Fark Yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencileri, ‘Kimlik’ adlı sergi tasarım atölyesinde buluştu.
İç Mekan Tasarımına 'Artırılmış ve Sanal Gerçeklik' Etkisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, yenilikçi uygulamaları ve eğitim yöntemlerini değerlendirmek amacıyla ‘İçmimarlıkta Artırılmış ve Sanal Gerçeklik (AR&VR)
IFI WID 2024 / Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek
36 Yıllık IFI Dünya İç Mekanlar Günü (IFI WID) Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek. İç mekânlara ve inşa edilmiş çevreye olan tutkunuzu kucaklayarak,