GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
IAED 460 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Günümüz Peyzaj Mimarlığına Giriş
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IAED 460
|
Güz/Bahar
|
2
|
1
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Grup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıKritik vermeJüriGezi / İncelemeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Peyzaj tasarımı ve peyzajın mimari ve içmimarideki öneminin vurgulanması.\ Bitki tasarımı, peyzaj elemanları kullanılarak mekan yaratımı gibi kavramlar aracılığıyla peyzaj tasarım sürecinin öğrenilmesi.\ Peyzaj tasarımının insan üzerindeki psikolojik ve fiziksel etkilerinin incelenmesi.\ Türkiye endojen bitkileri hakkında temel bilgilerin verilmesi.\ Türkiye ve Anadolu peyzaj tasarımı konularında temel kavramların ve tarihsel süreçlerin öğrenilmesi.\Sürdürülebilirlik ve ekolojik peyzaj tasarımı yaklaşımlarının öğrenilmesi. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders peyzaj tasarımının ve ilgili kavramlarının öğretilmesini ve öğrenciler tarafından seçtikleri bir projede öğrenilen tekniklerin ve bilgilerin de kullanıldığı bir peyzaj tasarımı geliştirmelerini kapsar. Her ders 3 kısımdan oluşur. Birinci kısımda başarılı bir peyzaj tasarımı için gerekli temel bilgi, kavramların ve yeteneklerin öğretilmesini amaçlayan bir sunumdan oluşur. Bu kısımda değinilecek konular sert ve yumuşak peyzaj tasarımı, temel peyzaj tasarım kavramları, yapım ve uygulama teknikleri ve bütçelendirme bilgilerini kapsar. Dersin ikinci kısmı günümüz peyzaj tasarımın da önem verilen kavramların sunumu ve tartışılmasından oluşur. Bu bölümde mimari bağlamda peyzaj kavramı, endojen bitkiler, ekoloji ve sürdürülebilirlik kavramları, kentsel dönüşüm ve yenileme projelerinde peyzajın önemi, peyzaj tasarımının psikolojik etkileri, Anadolu Peyzajının tarihsel gelişimi ve özellikleri gibi konular tartışılacaktır. Dersin son bölümü de öğrencilerin her hafta projelerindeki tasarımlarının tartışıldığı bir çalıştay olacaktır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş A. Peyzaj tasarımına giriş B. Dönem projesine giriş | |
2 | A. Peyzaj tasarım prensipleri 1: Bitki materyaline giriş. B. Peyzaj tasarımı tarihi (Thomas Keogh Sunum) C. Öğrenci sunumları ve projelerinin tartışılması. | Ödev 1 : Önerilen proje alanının analizi. Konumu, mimari bağlamı, alan analizi. / Öğrenciler sunumun çıktılarını A3 formatında sınıfta teslim edecekler. Bu çıktılar öğrencilerin projelerindeki gelişimi gösterecek A3 çalışma dosyasının bir parçası olacaktır. |
3 | A. Peyzaj tasarım prensipleri 2: Peyzaj tasarımında kullanılan sert zemin malzemeleri B. Peyzaj tasarımının psikoloji ve duygular üzerindeki etkileri. Tat, koku, ses vb. C. Öğrenci sunumları ve projelerinin tartışılması. | Ödev 2: Konsept peyzaj tasarımı. İlham kaynaklarınız, temel yollar, malzemeler, mobilyalar vb. Öğrenciler bir sonraki derse sunumlarının A3 çıktısını getirmeleri gerekiyor. Bu çıktı projenizin gelişimini gösteren dosyanızın bir parçası olacak. |
4 | A. Peyzaj tasarım prensipleri 3: Temel peyzaj tasarım konseptleri B. Peyzajı stilize etmek. C. Öğrenci sunumları ve projelerinin tartışılması. | Ödev 3 : Peyzaj tasarımınız için yumuşak ve sert zemin malzemeleri önerileriniz. / Öğrenciler sunumun çıktılarını A3 formatında sınıfta teslim edecekler. Bu çıktılar öğrencilerin projelerindeki gelişimi gösterecek A3 çalışma dosyasının bir parçası olacaktır. |
5 | A. Peyzaj tasarım prensipleri 4: Peyzaj tasarımı elemanlarıyla görsel kompozisyonlar oluşturmak. B. Ekoloji ve Sürdürülebilirlik C. Öğrenci sunumları ve projelerinin tartışılması. | Ödev 4: Projenizin 3 Boyutlu Görselleştirilmesi (Kesit, perspektif, modelleme vb.) Öğrenciler bir sonraki derse sunumlarının A3 çıktısını getirmeleri gerekiyor. Bu çıktı projenizin gelişimini gösteren dosyanızın bir parçası olacak. |
6 | A. Peyzaj tasarım prensipleri 5: Topoğrafya tasarımının temel prensipleri ve peyzaj tasarımındaki yeri. B. Öğrenci sunumları ve projelerinin tartışılması | Ödev 5: Tüm fikirlerin bir araya geldiği peyzaj tasarımlarınız. Öğrenciler bir sonraki derse sunumlarının A3 çıktısını getirmeleri gerekiyor. Bu çıktı projenizin gelişimini gösteren dosyanızın bir parçası olacak. |
7 | A. Peyzaj tasarım prensipleri 6: Peyzaj tasarımının doğal, klimatik ve insan faktörü üzerine etkileri. B. Endemik bahçeler sunumu. Türkiye’nin temel faunası ve bitki grupları. C. Öğrenci sunumları (H5) ve projelerinin tartşılması | Arasınav Hazırlığı |
8 | Arasınav | |
9 | A. Landscape design principles 7: İç mekan bahçeleri çeşitleri. B. Kentsel renovasyon ve peyzaj projeleri C. Öğrenci sunumları ve projelerinin tartışılması. | Çalıştay Hazırlığı |
10 | ÇALIŞTAY - D Blok Teras Tasarımı | |
11 | A. Peyzaj tasarım prensipleri 8 : Peyzaj Tasarımında Kullanılan Mobilyalar B. Öğrenci sunumları ve projelerinin tartışılması. | Projenin taslak teslimi (1. Teslim) için hazırlık |
12 | TASLAK DÖNEM PROJESİ TESLİMİ (1. Teslim) | Final projesinin hazırlanması |
13 | Proje tasarımları ve sunumları üzerine son kritikler | Final projesinin hazırlanması |
14 | FİNAL PROJENİN TESLİMİ (2. Teslim) | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı |
|
Önerilen Okumalar/Materyaller |
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
40
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
15
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
15
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
15
|
1
|
15
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
22
|
22
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
5
|
5
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
5
|
5
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
105
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. |
|||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. |
|||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. |
X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. |
X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. |
X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. |
X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. |
X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. |
X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Seminer Haftası, İç Mimarlık Öğrencileri için Değerli Deneyimler Sundu
Dördüncü sınıf iç mimarlık öğrencileri IA 498 dersinin bir parçası olarak Dr. Öğr. Üyesi Markus WILSING, Doç. Dr. Emre ERGÜL, Dr. Öğr.
Kimlik’leriyle Fark Yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencileri, ‘Kimlik’ adlı sergi tasarım atölyesinde buluştu.
İç Mekan Tasarımına 'Artırılmış ve Sanal Gerçeklik' Etkisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, yenilikçi uygulamaları ve eğitim yöntemlerini değerlendirmek amacıyla ‘İçmimarlıkta Artırılmış ve Sanal Gerçeklik (AR&VR)
IFI WID 2024 / Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek
36 Yıllık IFI Dünya İç Mekanlar Günü (IFI WID) Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek. İç mekânlara ve inşa edilmiş çevreye olan tutkunuzu kucaklayarak,
İzmir Ekonomi’ye ‘Yılın’ Gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Dr. Öğretim Üyesi İpek Kaştaş Uzun, Nobel Bilim ve Araştırma Merkezi Derneği tarafından
İYİ TASARIM İZMİR ATÖLYE / SANALLIĞIN VE GERÇEKLİĞİN KİLİDİNİ AÇMAK: RE-THINK, RE-ACT, RE-CALL
“RE-THINK, RE-ACT, RE-CALL” atölyesi, tasarımın uzlaşma sürecindeki rolünü sanallık ve gerçeklik alanları aracılığıyla etkileyici bir şekilde keşfetmeyi vaat etmektedir. Bu üç günlük
IEU @İZKİTAP Fuarı
1 Kasım saat 17.00’ de İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği İZKİTAP’ta Bölüm hocamız Prof. Dr. Deniz Hasırcı, Prof. Dr. Zeynep Tuna Ultav ve
Taş Harabeye Müdahale / CESUGA Mimarlık Okulu + Sebastian Erazo + Stefano Pugliese
III Uluslararası Ahşap 2023 Konferansı sırasında, bölümümüz öğretim görevlisi mimar Stefano Pugliese, mimar Sebastian Erazo ile birlikte İspanya'nın Coruna kentindeki Cesuga Mimarlık