Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

İçmimarlık ve Çevre Tasarımı

IA 498 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Bitirme Projesi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IA 498
Bahar
2
6
5
10

Ön-Koşul(lar)
ve IA 401 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
ve IA 302 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
ve IA 301 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
ve IAED 201 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
ve FFD 102 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
ve FFD 101 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
ve IAED 202 Başarılı olmak (En az DD notu almış olmak)
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Problem çözme
Kritik verme
Jüri
Simülasyon
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Dersin amacı, güz döneminde başlayan mezuniyet projesini hazırlayıp, tamamlamak ve öğrencilerin içmimar olarak ne kadar profesyonel yaşama hazır olduklarını değerlendirmek. Ders stüdyo saatlerinde verilen kritiklere, öğretim görevlisinin bireysel denetlemelerine ve ön jürilere dayanmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, tasarım alanının gerçekliklerinin uygulanmasıyla mesleğin ihtiyaçlarını karşılayabilecektir.
  • Öğrenci, her türlü tasarımcı, usta ve müşteri arasında kurulması gereken iletişim vasfını gösterebilecektir.
  • Ögrenci, bir projeyi geliştirerek tamamlamak için gerekli çizim tekniklerini ve kurallarını uygulayabilecektir.
  • Öğrenci, proje için gerekli olan unsurlar hakkında bireysel olarak hüküm geliştirebilecektir.
  • Öğrenci, profesyonel çalışma ortamında bütçe ve zaman idaresini geliştirebilecektir.
Ders Tanımı Ders profesyonel ortamdaki bir projeyi geliştirip, tamamlamak için ihtiyaç duyulan tüm gerekli bilgileri ve aşamaları özetlendirmeye çalışmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 1.1. Derse giriş, ARA JÜRİ I’in öğrencilere verilmesi, teknik çizim sunumu 1.2. KÜÇÜK SINAV I Öğrencilerin Eskiz Problemi için gerekli tüm ekipmanları getirmeleri beklenmektedir (bilgisayar/dizüstü bilgisayar, internet bağlantısı, tercih edilen 3D ve render yazılımı, şarj cihazları ve diğer gerekli bilgisayar aksesuarları vb.)
2 2. Teknik çizim kritikleri (plan &kesit) Final Güz Dönemi projesinin ölçekli bir planı ve kesitleri
3 3. Teknik çizim kritikleri (plan & kesit) Teknik çizimleri geliştirmek ve gerekenleri eklemek (iç görünümler, elektrik tesisatı, HVAC, yangın çıkışları, vb.)
4 4.1. SEMİNER HAFTASI Gün-1 4.2. SEMİNER HAFTASI Gün-2
5 5. Teknik çizimler için kritikler (Elektrik, HVAC, Tavan ve Malzeme) Teknik çizimleri geliştirmek ve gerekenleri eklemek (iç görünümler, elektrik tesisatı, HVAC, yangın çıkışları, vb.)
6 6. Teknik çizimler için kritikler (Detaylar, Elektrik, HVAC, Tavan ve Malzeme) Teknik çizimleri geliştirmek detayları eklemek
7 7. Teknik çizimler için kriterler (Komple DWG seti) ARA JÜRİ I için hazırlık
8 8. RAMAZAN BAYRAMI
9 9.1. ARA JÜRİ I Gün-1 9.2. ARA JÜRİ I Gün-2 ARA JÜRİ I teslimleri
10 10.1. Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı Tatili 10.2. ARA JÜRİ II'nin Duyurulması ve Sunumu
11 11. (Grup 1) Animasyon ve Storyboard için kritikler (Grup 1) (Grup 2) Animasyon, Storyboard ve VR Deneyimi için kritikler (Grup 1) Animasyon Geliştirme ve walkthrough (Storyboard) (Grup 2) Animasyon ve walkthrough (Storyboard) ve VR Deneyimi Geliştirme
12 12. (Grup 1) Animasyon için kritikler ve ilk Walkthrough (İlk Animasyon Taslağı) (Grup 2) Animasyon ve VR Deneyimi için kritikler (İlk taslaklar) (Grup 1) Animasyon kritikler için projenin geliştirilmesi ve gözden geçirilmesi (Grup 2) Animasyon ve VR Deneyimi kritikler için proje geliştirme
13 13. (Grup 1) Animasyon ve Walkthrough kritikler (Animasyon & Müzik, Ses) (Grup 2) (Grup 2) Animasyon ve VR Deneyimi kritikler (Animasyon & Müzik, Ses) (Grup 1) Animasyon kritikler için projenin geliştirilmesi ve gözden geçirilmesi (Grup 2) Animasyon ve VR Deneyimi kritikler için proje geliştirme
14 (Grup 1) Animasyon ve İzlenecek Yol için kritikler (Son Taslak) (Grup 2) Animasyon ve VR Deneyimi kritikler (Son Taslak) (Grup 1) Animasyon kritikler için projenin geliştirilmesi ve gözden geçirilmesi (Grup 2) Animasyon ve VR Deneyimi kritikler için proje geliştirme
15 15.1. ARA JÜRİ II I Animasyonların Gösterimi Gün-1 15.2. ARA JÜRİ II I Sanal Gerçeklik Deneyimlerinin Gösterimi Gün-2 ARA JÜRİ I teslimleri
16 SERGİ: ANIMASYONLAR VE VR DENEYİMİ Serginin kurulması ve sanal gerçeklik deneyiminin hazırlanması

 

Ders Kitabı

Caroline Klien’in Futuristic: Visions of Future Living kitabı dersin ana material kitabıdır:

Futuristic: Visions of Future Living, Caroline Klien, Daab, 2012, ISBN-10: 3942597098, ISBN-13: 978-3942597098.

Önerilen Okumalar/Materyaller

15 Books about Design and the Future: http://www.designersandbooks.com/blog/15-books-about-design-and-the-future

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
20
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
8
128
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
6
96
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
4
4
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
36
36
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
18
36
Final Sınavı
0
    Toplam
300

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

X
2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

X
4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

X
7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

X
8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.