Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

İçmimarlık ve Çevre Tasarımı

IAED 366 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Kolektif Hareket
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 366
Güz/Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Grup çalışması
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin temel amacı, tasarımcıların bilgi, deneyim ve kabiliyetlerini tasarımın sosyal ve kolektif yönüne yoğunlaştırarak toplumun ihtiyaçlarına cevap verebilen bir sosyal sorumluluk projesi hazırlamaktır. Aynı zamanda, sürdürülebilir bir dayanışma platformu yaratmayı hedeflemektedir. Bu sebeple, bu ders, etkileşimli tasarım projeleri oluşturmak adına öğrencilerin yerel çevrelerinin ihtiyaçlarını analiz etmeye dayalıdır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • ihtiyaç sahiplerini belirleyebileceklerdir.
  • sosyal sorumluluk konusuyla ilgili temel kavramları analiz edebileceklerdir.
  • ihtiyaç sahipleri ve tasarımcı arasındaki ilişkiyi geliştirebileceklerdir.
  • sosyal sorumluluk yaklaşımı ve yöntemlerini tasarım fikirlerine uygulayabileceklerdir.
  • sosyal sorumluluk projesi sürecinde karşılaştıkları problemlere çözüm üretebileceklerdir.
  • fikirlerini görselleştirebileceklerdir.
  • yaptıkları sosyal sorumluluk projesini sunabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu derste, sosyal sorumluluk kavramı, sosyal sorumluluk projesi tasarımı ve uygulama yöntemleri ele alınmaktadır. Bu bağlamda, bu ders, konuyla ilgili sunumlar ve tartışmaları içermektedir. Ders sonunda, öğrencilerin tamamlayacakları sosyal sorumluluk projesi ile konuya ilişkin edindikleri bilgi ve becerileri pekiştirmeleri hedeflenmektedir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş
2 Sosyal Sorumluluk Projelerinin Genel İlkeleri: Tasarımcının Rolü Okuma: C.Dilnot , Ethics in Design. 10 Questions in Design Studies : A Reader.eds: H.Clark,D.Brody .2009. p 180-190
3 Sosyal Sorumluluk Proje Kampanyaları üzerine sunum ve tartışma Proje isimleri üzerinde beyin fırtınası
4 4 PROJE ADI ve PROJE LOGOSUna ilişkin ilk fikirler hakkında sınıf tartışması ve kararı ÖDEV 1: Kadifekale yerel halkı üzerine araştırma ve Kadifekale ile ilgili içerik
5 ÖDEV 1 ile ilgili sınıf tartışması ve proje adı ile ilgili son tartışma ÖDEV 1’in teslimi
6 Sahaya ilk ziyaret (Kadifekale) Yerel halk ve yaşam tarzları hakkında ilk fikirler -saha ziyareti-
7 İlk tasarım fikirlerinin görselleştirilmesi Atölye içeriği tartışması ve son hazırlıklar -saha ziyareti- Atölye içeriğine yönelik eleştiriler Atölye için gerekli malzemeler Çocuklarla görüşmek için gerekli izin
8 TATİL TATİL
9 ATÖLYE Kimlik tasarımı için veri toplama -saha ziyareti- Tasarım fikirleri ve kimlik üzerine eleştiriler
10 Atölye çalışması sonuçları hakkında sınıf tartışması ve ilk tasarım fikirlerinin görselleştirilmesi -saha ziyareti- ÖDEV 2: Atölye sonuçlarına göre ilk tasarım fikirleri koleksiyonunu gönderin Tasarım fikirleri ve kimlik üzerine eleştiriler
11 TATİL TATİL
12 İzmir Büyükşehir Belediyesi'ne SUNUM Tasarım fikirleri ve kimlik üzerine eleştiriler -saha ziyareti- ÖDEV 2’nin teslimi
13 Projenin Uygulama Süreci -saha ziyareti- Sergi küratörlüğü Dijital videoların hazırlanması Çıktı hazırlıkları
14 Projenin Uygulama Süreci Final hazırlıkları
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Schuler, D.&Namioka, A. (1993). Participotary Design: Principles and Practices. Lawrence Erlbaum Associates Publishers, New Jersey ISBN:0805809511

Önerilen Okumalar/Materyaller

Dilnot, C. (2009). Ethics in Design. 10 Questions in Design Studies : A Reader.eds: H.Clark,D. Brody. p 180-190; Schuler, D.&Namioka, A. (1993). Participotary Design: Principles and Practices. Lawrence Erlbaum Associates Publishers, New Jersey; Briefs, U., C. Ciborra and L. Sneider (eds.) (1983): Systems Design For, With and By the Users. Amsterdam: North Holland; Kensing, F. &Blomberg, J. (1998). Participatory Design: Issues and Concerns Computer Supported Cooperative Work, Vol: 7, Issue: 3; presentations.  

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
60
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
12
24
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
32
32
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

X
2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

X
4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

X
7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.