GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
FFD 301 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Mobilya Tasarımı
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 301
|
Güz
|
0
|
4
|
2
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Deney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin içeriği öğrencileri mobilya tasarımı konusunda bilgilendirmenin yanında, mekân, kullanıcı ve mobilya kavramların arasındaki güçlü ilişkiyi çağımızın kullanım alanları çerçevesinde yorumlama becerisini kazandırmayı hedefler. Öğrencilerin mevcut tasarım eğilimleriyle desteklenen tasarım senaryoları üzerinde kritikler desteği ile çalışmalar yapmalarını sağlar. Bu ders, öğrencilere mobilya tasarımıyla ilgili problemlerle başa çıkmaları için teknik ve yapısal beceriler kazandırmayı hedefler. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Öğrenme sürecinde yer alan bilgi, kavram, uygulama, analiz, sentez ve yorumlama gibi hiyerarşik bir yapı üzerine kurgulanmış olan bu dersin çıktıları, sınıf içi kritiklerde geliştirilir ve bu sonuçların final tasarım ürün ve sunumlarında görülebilmesi beklenir. Bu ders, öğrencileri çalışan bir prototip üretme sürecine yönlendiren iki ana proje üzerine temellendirilecektir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş & Mobilya Tasarımına Giriş | Sınıf İçi Çalışma Oturumu: Gruplar oluşturun ve görevleri atayın, Amaç ve İşlevi seçin | Kişisel bilgisayarlarınızı sınıfa getirin |
2 | DERS OTURUMU 01: Mobilya Üretim Yöntemlerine Giriş | DERS OTURUMU 02: Grup Kimliği tasarımı, Tasarımda ilham (mood board) ve fikir geliştirme süreci | Sınıf İçi Çalışma Oturumu: Tasarım panosu ve eskiz çalışması | HW01'in Duyurusu | Çizim malzemeleri, bilgisayar |
3 | DERS OTURUMU 03: Malzemeler: Malzeme İşlemenin Eski ve Yeni Yolları | DERS OTURUMU 04: Teknik Çizim ve Gösterim | HW02 Duyurusu: Ürün Tasarımı Önerisi | Eskiz malzemeleri, Bilgisayar, Ödev 01 |
4 | Sınıf İçi Çalışma Oturumu: Formu Sonlandırma (Kasa, İskelet, Döşemeli) ve teknik ayrıntılarla birlikte ürün çizimi | HW03 Duyurusu: Malzeme Panosu ve Teknik Çizim | Eskiz malzemeleri, Bilgisayar, Ödev 02 |
5 | DERS OTURUMU 05: Model Yapımının Temelleri: Ölçeklendirilmiş Modeller, Malzemeler ve Kaplamalardan Gerçek Boyutlu Modellere ve Prototiplere | Sınıf İçi Çalışma Oturumu: Malzemelerin ve Teknik Çizimin Sonlandırılması | HW04 Duyurusu: Üretim BluePrint (Nihai Teknik Çizim ve Üretim Programına İlişkin Gantt Şeması) | Eskiz malzemeleri, Bilgisayar, Ödev 03 |
6 | Sınıf İçi Çalışma Oturumu: Ölçekli Model Yapımı | Model yapım malzemeleri, Bilgisayar, Ödev 04 |
7 | Sınıf İçi Çalışma Seansı: Tam Boyutlu Detay Model Yapımı | Model yapım malzemeleri |
8 | ARA SINAV HAFTASI | Ders yapılmayacak |
9 | Sınıf İçi Çalışma Seansı: Tam Boyutlu Detay Model Yapımı devamı | Model yapım malzemeleri |
10 | Sınıf İçi Çalışma Seansı: Tam Boyutlu Detay Model Yapımı devamı | Model yapım malzemeleri |
11 | DERS OTURUMU 06: Stüdyo Ortamında Ürün Fotoğrafçılığı | DERS OTURUMU 07: Sergi Tasarımı: Mobilya Tasarımı için Dijital, Basılı ve Fiziksel Medya Temsilleri | HW05: 3D Fotogerçekçi Ürün Yerleştirme | Bilgisayar |
12 | Sınıf İçi Çalışma Oturumu: Tam boyutlu Model Yapımı devamı. | HW06 Duyurusu: Dış Mekan Fotoğrafçılığı: Mevcut bir mobilyayı alın ve onu dış ortamda fotoğraflayın. | Model yapım malzemeleri, Bilgisayar, Ödev 05 |
13 | Sınıf İçi Çalışma Oturumu: Tam boyutlu Model Yapımı devamı. 1/5 Ölçekli Ürün Ailesinin Malzeme Kaplamalı Model yapımı | HW07'nin Duyurulması: FINAL Tam Boy Modelin Stüdyo Fotoğrafı ve fiziksel sergi teklif dosyası | Model yapım malzemeleri, Bilgisayar, Ödev 06 |
14 | Sınıf İçi Çalışma Oturumu: Poster, katalog tasarımı, fiziki sergi önerisi | Model yapım malzemeleri, Bilgisayar, Ödev 07 |
15 | Proje Teslimi 1: NİHAİ Poster, Katalog ve Teknik Çizim (basılı ve elektronik kopya) | |
16 | Final Teslimi: NİHAİ 1/1 Ölçekli Modeli & Tüm mobilya ailesinin 1/5 Ölçekli Modeli |
Ders Kitabı | John F. Pile (1990) Furniture, modern + postmodern Edward Lucie-Smith (1970) Furniture: a concise history Andrew H. Dent & Leslie Sher (2014) Material Innovation: Product Design |
Önerilen Okumalar/Materyaller | • New Chairs: Innovations in Design, Technology, and Materials, Mel Byars • Materials for Inspirational Design by Chris Lefteri • Geometry of Design: Studies in Proportion and Composition, Kimberly Elam • The Making of Design: From the First Model to the Final Product (Paperback), Gerrit Terstiege |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
20
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
7
|
35
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
15
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
1
|
20
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
10
|
80
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
1
|
16
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
9
|
4
|
36
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
7
|
2
|
14
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
4
|
4
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
1
|
2
|
2
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. |
|||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. |
|||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. |
X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. |
X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. |
X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. |
|||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. |
|||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. |
X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
|||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
"Hidden Angles" Çevrimiçi Fotoğraf Sergisi
Görülmeyeni ve beklenmedik olanı keşfedin! "Hidden Angles" adlı çevrimiçi sergi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı öğrencilerinin yaratıcı vizyonlarını gözler önüne seriyor. Tüm
BLOOM / TÜRKİYE CUMHURİYETİ'NİN 100. YILI ETKİNLİK SERİSİ II
Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılı kutlamaları kapsamında İEÜ İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü tarafından düzenlenen "BLOOM" etkinlik serisinin ikincisi “İçmimarlık Eğitimi” teması ile
5. ULUSLARARASI NURTEN AKSUGÜR EN İYİ KAVRAM İLETİŞİMİ ÖĞRENCİ YARIŞMASI
Doğu Akdeniz Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü, ‘‘Nurten Aksugür En İyi Kavram İletişimi Öğrenci Yarışması’’nın bu yıl beşincisini düzenliyor.
4. Amorf Doğaltaş Proje Tasarım Yarışması Birincilik Ödülü: "CYCLE" Ömer Akkaş
2023 yılında gerçekleşen 4. Amorf Doğaltaş Proje Tasarım Yarışması'nda İEÜ İçmimarlık ve Çevre Tasarımı bölümü 2018 mezunumuz ve yarı zamanlı öğretim elemanımız
Seminer Haftası, İç Mimarlık Öğrencileri için Değerli Deneyimler Sundu
Dördüncü sınıf iç mimarlık öğrencileri IA 498 dersinin bir parçası olarak Dr. Öğr. Üyesi Markus WILSING, Doç. Dr. Emre ERGÜL, Dr. Öğr.
'Kimlik’leriyle Fark Yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencileri, ‘Kimlik’ adlı sergi tasarım atölyesinde buluştu.
İç Mekan Tasarımına 'Artırılmış ve Sanal Gerçeklik' Etkisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, yenilikçi uygulamaları ve eğitim yöntemlerini değerlendirmek amacıyla ‘İçmimarlıkta Artırılmış ve Sanal Gerçeklik (AR&VR)
IFI WID 2024 / Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek
36 Yıllık IFI Dünya İç Mekanlar Günü (IFI WID) Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek. İç mekânlara ve inşa edilmiş çevreye olan tutkunuzu kucaklayarak,