GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
IAED 430 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Akıllı ve Etkileşimli Mekanlar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IAED 430
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | - | |||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Akıllı ve Etkileşimli Mekânlar kavram ve tanımları hakkında bilgi vermek, bu tür mekânların tasarımında farklı disiplinlerin bir arada çalışmasını içeren bir sürecin gerekliliği ana düşüncesinin yerleşmesini sağlamak, farklı uygulama alanlarını tanıtarak, bu tür mekânların tasarımında kullanılabilecek en son teknolojilerle ilgili temel bilgileri öğrencilere sunmak. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Farklı disiplinlerin bir arada çalışmasını içeren akıllı ve etkileşimli mekân kavramını oluşturan bileşenler tanımlanır, bu tür mekânların gerçekleştirilmesine katkı sağlayan teknolojik gelişmeler açıklanır, farklı uygulama alanlarına dair örnekler irdelenir ve tasarımlarında kullanılabilecek yenilikçi malzemelere ait bilgiler içermektedir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş: Dersin içeriği ve süreci hakkında bilgi verilmesi.Teknolojik gelişmelerin çevresel etkileri | Hazırlık Yok |
2 | Geçmişten günümüze teknoloji ve mekân kavramlarının ilişkileri | S.Wright&A.Steventon “The Vision, the opportunities, and the barriers of Intelligent Spaces”, Intelligent Spaces: The Application of Pervasive ICT, pp.116. |
3 | Akıllı ve Etkileşimli Mekân Kavramı | Khaled Sherbini & Robert Krawczyk, “Overview of Intelligent Architecture”, 1st ASCAAD International Conference, eDesign in Architecture KFUPM, Dhahran, Saudi Arabia. December 2004 |
4 | Akıllı ve etkileşimli mekân sistemlerini oluşturan öğeler | JooHo Lee, Guido Appenzeller, Hideki Hashimoto, “An Agent For Intelligent Spaces: Functions and Roles of Mobile Robots in Sensored, Networked and Thinking Spaces”, 1998 IEEE Proceedings, pp.983989 |
5 | Akıllı ve etkileşimli mekânların sosyal ve ekonomik etkileri | M H Lyons, R Ellis, J M M Potter, D A M Holm, and R Venousiou “The Socio Economic Impact of Pervasive ComputingIntelligent Spaces and the Organization of Business” Intelligent Spaces: The Application of Pervasive ICT, pp.1928. |
6 | Çalışma çevrelerinde gelecek yaklaşımları | M H Lyons, R Ellis, J M M Potter, D A M Holm, and R Venousiou “Changing the Way we Work”, Intelligent Spaces: The Application of Pervasive ICT, pp.2832 |
7 | Akıllı mekânlarda etkileşim | Flavia Sparacino, “Natural interaction in intelligent spaces: Designing for architecture and entertainment”, Multimedia Tools App. (2008), pp.129 |
8 | Duyusal mekânlar | Nadin Heinich, Future Architecture by Technology, A:P Architektur:Positionen, Jovis Verlag , Berlin, Germany, 2009. |
9 | Interaktif mimarlık | Paul R. Viotti and Mark V. Kauppi, International Relations Theory: Realism, Pluralism and Beyond, (Longman Publishers, 1998): 118125. |
10 | Tatil | Hazırlık Yok |
11 | Akıllı cepheler | Teknik Gezi Temiz Metal Cephe Sistemleri.Technical trip to Temiz Metal Façade Systems Factory |
12 | Akıllı yaşam çevreleri | P.Bull, R.Lumb, and R.Payne, Pervasive Home Environments, Intelligent Spaces: The Aplication of Pervasive ICT, pp.8190 (reference book). |
13 | Akıllı ve etkileşimli mekânlarda kullanılan akıllı malzemeler | M.Lindwer, D.Marculescu, Linking abstract ideas to real world concepts, 2003 IEEE proceedings. |
14 | Final grup araştırmasının tanıtılması | Hazırlık Yok |
15 | Final grup araştırmasının tanıtılması | Hazırlık Yok |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Yukarıda listelenen kitaplar, dersin web sayfasındaki power point sunumlar ve eğitseller |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
3
|
15
|
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
70
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
30
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
2
|
32
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
3
|
1
|
3
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
4
|
4
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
3
|
3
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
5
|
5
|
Final Sınavı |
1
|
7
|
7
|
Toplam |
102
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. |
|||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. |
X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. |
|||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. |
X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. |
X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. |
X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. |
X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. |
X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Seminer Haftası, İç Mimarlık Öğrencileri için Değerli Deneyimler Sundu
Dördüncü sınıf iç mimarlık öğrencileri IA 498 dersinin bir parçası olarak Dr. Öğr. Üyesi Markus WILSING, Doç. Dr. Emre ERGÜL, Dr. Öğr.
Kimlik’leriyle Fark Yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencileri, ‘Kimlik’ adlı sergi tasarım atölyesinde buluştu.
İç Mekan Tasarımına 'Artırılmış ve Sanal Gerçeklik' Etkisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, yenilikçi uygulamaları ve eğitim yöntemlerini değerlendirmek amacıyla ‘İçmimarlıkta Artırılmış ve Sanal Gerçeklik (AR&VR)
IFI WID 2024 / Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek
36 Yıllık IFI Dünya İç Mekanlar Günü (IFI WID) Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek. İç mekânlara ve inşa edilmiş çevreye olan tutkunuzu kucaklayarak,
İzmir Ekonomi’ye ‘Yılın’ Gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Dr. Öğretim Üyesi İpek Kaştaş Uzun, Nobel Bilim ve Araştırma Merkezi Derneği tarafından
İYİ TASARIM İZMİR ATÖLYE / SANALLIĞIN VE GERÇEKLİĞİN KİLİDİNİ AÇMAK: RE-THINK, RE-ACT, RE-CALL
“RE-THINK, RE-ACT, RE-CALL” atölyesi, tasarımın uzlaşma sürecindeki rolünü sanallık ve gerçeklik alanları aracılığıyla etkileyici bir şekilde keşfetmeyi vaat etmektedir. Bu üç günlük
IEU @İZKİTAP Fuarı
1 Kasım saat 17.00’ de İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği İZKİTAP’ta Bölüm hocamız Prof. Dr. Deniz Hasırcı, Prof. Dr. Zeynep Tuna Ultav ve
Taş Harabeye Müdahale / CESUGA Mimarlık Okulu + Sebastian Erazo + Stefano Pugliese
III Uluslararası Ahşap 2023 Konferansı sırasında, bölümümüz öğretim görevlisi mimar Stefano Pugliese, mimar Sebastian Erazo ile birlikte İspanya'nın Coruna kentindeki Cesuga Mimarlık