GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
IAED 344 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Mekansal Fotoğraf
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IAED 344
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Mekansal fotoğrafta, iç ve dış mekan çekimlerinin ne olduğu, nasıl çekildiği ve çekilen fotoğrafın nasıl kullanıldığını kavratmak dersin ana amacıdır. Öğrencinin, doğru bir mekan fotoğrafı çekip, bu fotoğrafı iç mimaride kullanılabilecek düzeyde işleyebilmesini sağlamak dersin amacıdır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Mekansal fotoğrafta, iç ve dış mekanların çekimlerinde kullanılan teknikler ve materyaller üzerine durulur. Öğrenci, bu derste, Dış mekan ve iç mekanda denetlenebilir fotoğraf en iyi nasıl çekilir ve iç mimari çalışmasına uygun fotoğrafı hazır hale getirmek için hangi programda nasıl işlenir sorularının cevabını bulmalıdır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
X
|
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse giriş | |
2 | Mekansal Fotoğraf Planlaması | Uygulama 1 |
3 | Dijital Fotoğraf makinası ve Mimari lens kullanımı | Uygulama 2 |
4 | İç mekanda değişen ışık koşullarında çekimler | Uygulama 3 |
5 | Dış mekanda değişen ışık koşullarında çekimler | Uygulama 4 |
6 | Perspektif kontrollü bina çekimi | Uygulama 5 |
7 | Panoromik uygulama | Uygulama 6 |
8 | Ramazan Bayramı | Uygulama 7 |
9 | 4x5 inch körüklü Fotoğraf makinası Uygulaması | Uygulama 8 |
10 | Spiral ve Merdiven çekim uygulaması | Uygulama 9 |
11 | Yer ve hava çekimleri uygulaması | Uygulama 10 |
12 | Photoshop Uygulaması | Uygulama 11 |
13 | Su terazili Mekansal uygulamalı Fotoğraf çekimi | Uygulama 12 |
14 | Balık Gözü lensi ile mekanın Küresel fotoğrafı oluşturulması | Uygulama 13 |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Proje Teslim |
Ders Kitabı | -Erkan TERZİ, Dijital Fotoğrafçılık, Sitem Yayıncılık, İstanbul, 2004, ISBN: 975-322-332-3 -Emre İKİZLER, Temel Fotoğraf, Fotoğrafevi, İstanbul, 2007, ISBN: 978-9944-720-02-1 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Özer KANBUROĞLU, A’dan Z’ye Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul, 2004, ISBN: 975-468-459-6 -Emre İKİZLER, Filmden Dijitale Fotoğraf, Say Yayınları, İstanbul, 2007, ISBN: 978-975-468-706-4 -Faruk AKBAŞ, Gökhan KORKMAZGİL, Dijital Dünyada Fotoğraf (Dijital Fotoğrafın Temelleri), Say Yayınları, İstanbul, 2010, ISBN: 978-975-468-926-6 Doç.Dr.Mehmet KOŞTUMOĞLU,Sayısal Fotoğraf Makinasının Kullanıldığı Alanlar,;Sayısal Fotoğraf Makinaları;, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir,2011,160-178 Doç.Dr.Mehmet KOŞTUMOĞLU,Sayısal Fotoğrafta Yardımcı Gereçler,;Sayısal Fotoğraf Makinaları;, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir,2011,13-159 Doç.Dr.Mehmet KOŞTUMOĞLU,Stüdyo Fotoğrafçılığı,;Fotoğrafın Kullanım Alanları;, Anadolu Üniversitesi, Eskişehir,2011,174-195 History of Photography , Journal Bryan Peterson, Understanding Exposure: How to Shoot Great Photographs with a Film or Digital Camera, Amphoto Books, 2004 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması |
1
|
30
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
15
|
Proje |
2
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
3
|
50
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
50
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
1
|
16
|
16
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
16
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
0
|
|
Proje |
1
|
20
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
116
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. |
X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. |
|||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. |
X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. |
|||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. |
X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. |
X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. |
X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. |
X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Seminer Haftası, İç Mimarlık Öğrencileri için Değerli Deneyimler Sundu
Dördüncü sınıf iç mimarlık öğrencileri IA 498 dersinin bir parçası olarak Dr. Öğr. Üyesi Markus WILSING, Doç. Dr. Emre ERGÜL, Dr. Öğr.
Kimlik’leriyle Fark Yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencileri, ‘Kimlik’ adlı sergi tasarım atölyesinde buluştu.
İç Mekan Tasarımına 'Artırılmış ve Sanal Gerçeklik' Etkisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, yenilikçi uygulamaları ve eğitim yöntemlerini değerlendirmek amacıyla ‘İçmimarlıkta Artırılmış ve Sanal Gerçeklik (AR&VR)
IFI WID 2024 / Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek
36 Yıllık IFI Dünya İç Mekanlar Günü (IFI WID) Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek. İç mekânlara ve inşa edilmiş çevreye olan tutkunuzu kucaklayarak,
İzmir Ekonomi’ye ‘Yılın’ Gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Dr. Öğretim Üyesi İpek Kaştaş Uzun, Nobel Bilim ve Araştırma Merkezi Derneği tarafından
İYİ TASARIM İZMİR ATÖLYE / SANALLIĞIN VE GERÇEKLİĞİN KİLİDİNİ AÇMAK: RE-THINK, RE-ACT, RE-CALL
“RE-THINK, RE-ACT, RE-CALL” atölyesi, tasarımın uzlaşma sürecindeki rolünü sanallık ve gerçeklik alanları aracılığıyla etkileyici bir şekilde keşfetmeyi vaat etmektedir. Bu üç günlük
IEU @İZKİTAP Fuarı
1 Kasım saat 17.00’ de İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği İZKİTAP’ta Bölüm hocamız Prof. Dr. Deniz Hasırcı, Prof. Dr. Zeynep Tuna Ultav ve
Taş Harabeye Müdahale / CESUGA Mimarlık Okulu + Sebastian Erazo + Stefano Pugliese
III Uluslararası Ahşap 2023 Konferansı sırasında, bölümümüz öğretim görevlisi mimar Stefano Pugliese, mimar Sebastian Erazo ile birlikte İspanya'nın Coruna kentindeki Cesuga Mimarlık