Dersin Adı
|
Osmanlı Döneminden Modern Türkiyeye Güzel Sanatlar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta)
|
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
|
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IAED 420
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar)
|
Yok
|
Dersin Dili
|
İngilizce
|
Dersin Türü
|
Seçmeli
|
Dersin Düzeyi
|
Lisans
|
Dersin Veriliş Şekli
|
Yüz Yüze |
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
|
Tartışma Olgu / Vaka çalışması Soru & Cevap Anlatım / Sunum
|
Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu
|
-
|
Dersin Koordinatörü
|
|
Öğretim Eleman(lar)ı
|
|
Yardımcı(ları)
|
- |
Dersin Amacı
|
Bu dersin amacı, Osmanlı İmparatorluğu’nun ilk günlerinden günümüze Türk görsel Kültür tarihinin ortaya koyulması; öğrencilerin bu tarihin en önemli kavramlarını objelerini ve figürlerini öğretmek; Türk kültürü çalışmasına eleştirisel yaklaşımı göstermektir.
|
Öğrenme Çıktıları
|
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
- Türkiye'nin görsel kültürünü tanıyabilecektir.
- tarihi eserde, özellikle tarihsel kanıt ve anlamın kompleks katları ile ilişkili fikirleri geliştirebilecektir.
- kendi fikirlerini daha geniş bölgesel ve uluslararası bağlamla birlikte tarihsel Türk kültürel hareketlerle ilişkilendirerek geliştirebilecektir.
- Türk kültürüne katkısı olan önemli figürleri tanıyabilecektir
|
Ders Tanımı
|
Bu ders, türk kültürünün üç safhasına odaklanacaktır. Pers, Selçuk ve Bizans gibi çeşitli kültürlerden etkilenmeleri gösteren başlangıç döneminden imparatorluğun dağılmasına kadar uzanan Osmanlı dönemi sanatı, geç dönem saray merkezli sanatı da içerecektir. Modernist dönem –Türk izlenimci hareketinin gelişmesinden başlayan, cumhuriyet dönemi boyunca devam eden ve 60’lar ve 70’lerin geç formalizmine kadar uzanan 19. ve 20. Yüzyılların uluslarası üslubunun etkisini sorgulayacaktır. Türkiye’de konsept sanatını, çağdaş sanat kurumlarının gelişimini ve temel çağdaş konuların Türkiye’de bugünkü sanat pratiklerini etkileyen biçimini sorgulayacaktır. |
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları
|
|
|
Temel Ders |
|
Uzmanlık/Alan Dersleri |
|
Destek Dersleri |
X
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
|
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Derse giriş. Film gösterimi |
|
2 |
Ders 1. Erken İslam Kültürü İncelemesi. Anadolu Selçukluları. Osmanlı Kültürünün Altın Çağı: Mimar Sinan ve İznik Seramikleri. |
Ottoman Civilization 2. Edited by Halil Inalcik and Günsel Renda. Turks 600-1600. The book of the Exhibition The Royal Academy of Arts London 2008 ISBN: 978-903973-56-1 Ottoman Civilization 2. Edited by Halil Inalcik and Günsel Renda. Turks 600-1600. The book of the Exhibition The Royal Academy of Arts London 2008 ISBN: 978-903973-56-1 |
3 |
Ders 2. Avrupa Etkilerine Açılım: Lale Devri ve Osmanlı Baroğu |
The City's Pleasures: Istanbul in the 18th Century. Shirine Hamadeh. University of Washington Press. 2009 ISBN: 9780295986678 0295986670 |
4 |
Ders 3. Osmanlı Sarayının Avrupa’nın Beaux-Arts Kültürüyle Entegrasyonu. Türk Oryantalizmi ve Türk Art Nouveau’su. 19. Yüzyılda Geleneksel Sanat Okulları ve Müzelerin Gelişimi. |
|
5 |
Ders 4. Türkiye’de Modernist Kültürün İlk Kıvılcımları. Türk Empresyonistleri ve Avrupa Akımlarıyla Bağlantıları. Erken Cumhuriyet Dönemi ve Osmanlı Geçmişiyle Kültürel İlişkisi. Yeni Bir Yön Belirleme. |
TESLİM: 1 ADET FİLM / BELGESEL İNCELEMESİ (KISA SINAV) |
6 |
Ders 5. Modernist Türk Sanatçıları ve Toplumsal Gerçekçilik. |
New Works New Horizons Istanbul Modern Museum Book of the exhibition 2009 Çağdaş Türk Sanati. Sezer Tansuğ Remzi Kitabevi 2008 ISBN: 978-975-6167-37-3 |
7 |
Ders 6. Modernist Türk Sanatçıları, Formalizm, Soyut Sanat ve Postmodernizm. |
|
8 |
Ders 7. Türkiye’de Çağdaş Sanat Kurumlarının Gelişimi. |
|
9 |
SINAV HAFTASI |
ÖĞRENCİ SLAYT SINAVI (2 SAAT) (ARA SINAV) |
10 |
Ders 8. Türkiye ve Kavramsal Sanat. |
|
11 |
Ders 9. Türkiye’de Çağdaş Sanat ve Sosyo-Politik Meseleler: Kimlik, Toplumsal Cinsiyet ve Kurumsal Eleştiri. |
TESLİM: 1 ADET FİLM / BELGESEL İNCELEMESİ (KISA SINAV) Unleashed: Contemporary Art from Turkey. Edited by Hossein Amirsadeghi 2009 ISBN: 978-0-500-97702-6 New Works New Horizons Istanbul Modern Museum Book of the exhibition 2009 Çağdaş Türk Sanati. Sezer Tansuğ Remzi Kitabevi 2008 ISBN: 978-975-6167-37-3 |
12 |
ÖĞRENCİ SUNUMLARI 01 |
|
13 |
ÖĞRENCİ SUNUMLARI 02 |
|
14 |
Sanatçı Konuşmaları |
TESLİM: 1 ADET FİLM / BELGESEL İNCELEMESİ (KISA SINAV) |
15 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|
16 |
Final Sınavı |
|
Ders Kitabı
|
|
Önerilen Okumalar/Materyaller
|
Ottoman Civilization 2. Edited by Halil Inalcik and Günsel Renda. Turks 600-1600. The book of the Exhibition The Royal Academy of Arts London 2008 ISBN: 978-903973-56-1
Unleashed: Contemporary Art from Turkey. Edited by Hossein Amirsadeghi 2009 ISBN: 978-0-500-97702-6
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama |
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
Portfolyo |
-
|
-
|
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
Proje |
2
|
10
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
Ara Sınav |
1
|
30
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
8
|
100
|
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
8
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
9 |
100 |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri
|
Sayı |
Süre (Saat) |
İş Yükü |
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
-
|
-
|
-
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
5
|
10
|
Portfolyo |
-
|
-
|
-
|
Ödev |
1
|
8
|
8
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
-
|
-
|
-
|
Proje |
2
|
10
|
20
|
Seminer/Çalıştay |
-
|
-
|
-
|
Sözlü Sınav |
-
|
-
|
-
|
Ara Sınavlar |
1
|
20
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
14
|
14
|
|
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
|
* Katkı Düzeyi
|
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
1 |
Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
2 |
Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
3 |
Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
4 |
Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
5 |
Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
6 |
En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
7 |
Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
8 |
Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
9 |
Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
10 |
Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.
|
X
|
-
|
-
|
-
|
-
|
11 |
Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.
|
-
|
-
|
-
|
-
|
-
|
12 |
İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.
|
-
|
X
|
-
|
-
|
-
|
13 |
İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.
|
-
|
-
|
X
|
-
|
-
|
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest