GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
IAED 330 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Denizsel İç Yapılar ve Malzemeler
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IAED 330
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Soru & CevapAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu derste öğrencilere, temel tekne yapısı anlatılarak başta modern polimer kompozitler olmak üzere ağaç ve diğer metalik malzemelerin denizel iç yapılarda kullanımı hakkında bilgi verilecektir. Ayrıca öğrencinin, teknenin gövde, güverte ve eklentileri gibi temel yapısal elemanları ve sevk sistemleri, ana ve yardımcı sistemleri ve bunların üretim detayları öğretilecektir. Temel amaç hareketli bir ortam olan teknelerin sürdürülebilirlik temelinde tasarımını, tasarım öğrencilerinin alışılagelmiş uygulama alanlarındaki gereksinimlerine de yanıt verecek ve bakış açılarını zenginleştirecek yeni bir uygulama yeteneği kazandırmaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Gemi mühendisliğinin temel ilkeleri, gemi geometrisi ve hidrostatik değerler, gemi dengesi, gemi yapıları ve yapım malzemeleri, direnç ve sevk, yüzer cisimlerin denizciliği dersin konularını oluşturmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Derse Giriş ve Denizel Ortamlar üzerine Sunum ve Tartışma | |
2 | Tekne Tipleri – Boyutları ve Kişiye Özel Yatlar ile Bir Motorlu Teknenin İç Mekan Yapımının Kısa Öyküsü üzerine sunum ve Tartışma | Öğrenciler, sınıftaki tartışmaya hazır olmak için sunumları okuyup analiz edeceklerdir. |
3 | Fuarların Parlak Yüzü ve Sahnenin Arkasında Ne Var: Mobilya Yapım Yöntemleri üzerine Sunum ve Tartışma | Öğrenciler, sınıftaki tartışmaya hazır olmak için sunumu okuyup analiz edeceklerdir. Ödev 1: An Evaluation of Furniture Making Methods for Yachts makalesi üzerine 500 kelimelik bir rapor teslim edilecek ve derste tartışılacaktır. |
4 | Detaylar ile Antropometri ve İnsan Ergonomisi – Evrensel Tasarım İlkeleri üzerine Sunum ve Tartışma | Öğrenciler, sınıftaki tartışmaya hazır olmak için sunumları okuyup analiz edeceklerdir. Ödev 2: A Multi-Method Analysis of the Accessibility of the İzmir Ferry System makalesi üzerine 500 kelimelik bir rapor teslim edilecek ve derste tartışılacaktır. |
5 | Bölme Duvarlar – Döşeme ve Tavan Konstrüksiyonu ile Profesyonellerden Örnek Çalışmalar üzerine Sunum ve Tartışma | Öğrenciler, sınıftaki tartışmaya hazır olmak için sunumları okuyup analiz edeceklerdir. |
6 | Denizel İç Mekan Malzemeleri ve Öğrencilerden Örnek Çalışmalar üzerine Sunum ve Tartışma | Öğrenciler, sınıftaki tartışmaya hazır olmak için sunumları okuyup analiz edeceklerdir. |
7 | Ara Sınav | |
8 | Teknik Gezi Raporlarının Tartışılması ve Küçük Tekne Yapım Sürecine Giriş | Ödev 3: Öğrenciler, derste tartışmak için 1000 kelimelik bir teknik gezi raporu teslim edeceklerdir. |
9 | Küçük Tekne Yapımı: Bileşenlerin Kesimi | Atölye Çalışması 1: Öğrenciler, tekne yapımı için gereken ekipmanları getireceklerdir. |
10 | Küçük Tekne Yapımı: Bileşenlerin Kesimi | Atölye Çalışması 2: Öğrenciler, tekne yapımı için gereken ekipmanları getireceklerdir. |
11 | Küçük Tekne Yapımı: Montaj | Atölye Çalışması 3: Öğrenciler, tekne yapımı için gereken ekipmanları getireceklerdir. |
12 | Küçük Tekne Yapımı: Montaj | Atölye Çalışması 4: Öğrenciler, tekne yapımı için gereken ekipmanları getireceklerdir. |
13 | Küçük Tekne Yapımı: Reçine Uygulaması | Atölye Çalışması 5: Öğrenciler, tekne yapımı için gereken ekipmanları getireceklerdir. |
14 | Küçük Tekne Yapımı: Deniz Testi | Öğrenciler, deniz testi için gereken ekipmanları getireceklerdir. |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Dersin koordinatörü kendi notlarını dağıtacaktır. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | ERGÜL, E., RATTI, A., ERCOLI, S., BIONDA, A., An Evaluation of Furniture Making Methods for Yachts, American Journal of Mechanical and Industrial Engineering, vol: 2, no: 6, pp. 205-211, Science Publishing Group, ISSN: 2575-6079 (print), ISSN: 2575-6060 (online), doi: 10.11648/j.ajmie.20170206.11, 2017
ERCOLI, S., RATTI, A., ERGÜL, E., ‘A Multi-Method Analysis of the Accessibility of the İzmir Ferry System’, Procedia Manufacturing, 3, pp. 2550-2557, Science Direct, doi: 10.1016/j.promfg.2015.07.553, Elsevier 2015 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
15
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay |
1
|
40
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
25
|
Final Sınavı |
1
|
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
5
|
2
|
10
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
3
|
3
|
9
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
5
|
7
|
35
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
8
|
8
|
Final Sınavı |
1
|
0
|
|
Toplam |
110
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. |
|||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. |
|||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. |
|||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. |
X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. |
X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. |
X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. |
X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. |
|||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Seminer Haftası, İç Mimarlık Öğrencileri için Değerli Deneyimler Sundu
Dördüncü sınıf iç mimarlık öğrencileri IA 498 dersinin bir parçası olarak Dr. Öğr. Üyesi Markus WILSING, Doç. Dr. Emre ERGÜL, Dr. Öğr.
Kimlik’leriyle Fark Yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencileri, ‘Kimlik’ adlı sergi tasarım atölyesinde buluştu.
İç Mekan Tasarımına 'Artırılmış ve Sanal Gerçeklik' Etkisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, yenilikçi uygulamaları ve eğitim yöntemlerini değerlendirmek amacıyla ‘İçmimarlıkta Artırılmış ve Sanal Gerçeklik (AR&VR)
IFI WID 2024 / Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek
36 Yıllık IFI Dünya İç Mekanlar Günü (IFI WID) Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek. İç mekânlara ve inşa edilmiş çevreye olan tutkunuzu kucaklayarak,
İzmir Ekonomi’ye ‘Yılın’ Gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Dr. Öğretim Üyesi İpek Kaştaş Uzun, Nobel Bilim ve Araştırma Merkezi Derneği tarafından
İYİ TASARIM İZMİR ATÖLYE / SANALLIĞIN VE GERÇEKLİĞİN KİLİDİNİ AÇMAK: RE-THINK, RE-ACT, RE-CALL
“RE-THINK, RE-ACT, RE-CALL” atölyesi, tasarımın uzlaşma sürecindeki rolünü sanallık ve gerçeklik alanları aracılığıyla etkileyici bir şekilde keşfetmeyi vaat etmektedir. Bu üç günlük
IEU @İZKİTAP Fuarı
1 Kasım saat 17.00’ de İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği İZKİTAP’ta Bölüm hocamız Prof. Dr. Deniz Hasırcı, Prof. Dr. Zeynep Tuna Ultav ve
Taş Harabeye Müdahale / CESUGA Mimarlık Okulu + Sebastian Erazo + Stefano Pugliese
III Uluslararası Ahşap 2023 Konferansı sırasında, bölümümüz öğretim görevlisi mimar Stefano Pugliese, mimar Sebastian Erazo ile birlikte İspanya'nın Coruna kentindeki Cesuga Mimarlık