Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

İçmimarlık ve Çevre Tasarımı

IAED 330 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Denizsel İç Yapılar ve Malzemeler
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 330
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu derste öğrencilere, temel tekne yapısı anlatılarak başta modern polimer kompozitler olmak üzere ağaç ve diğer metalik malzemelerin denizel iç yapılarda kullanımı hakkında bilgi verilecektir. Ayrıca öğrencinin, teknenin gövde, güverte ve eklentileri gibi temel yapısal elemanları ve sevk sistemleri, ana ve yardımcı sistemleri ve bunların üretim detayları öğretilecektir. Temel amaç hareketli bir ortam olan teknelerin sürdürülebilirlik temelinde tasarımını, tasarım öğrencilerinin alışılagelmiş uygulama alanlarındaki gereksinimlerine de yanıt verecek ve bakış açılarını zenginleştirecek yeni bir uygulama yeteneği kazandırmaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • yüzer bir yapı olan teknenin formunu üç boyutta algılayabileceklerdir
  • bu formu evrensel geçerliliği olan yöntem ve sayısal ifadelerle tanımlayabileceklerdir
  • tekne formundan yola çıkarak bazı temel hidrostatik hesaplamaları yapabileceklerdir
  • tekne üzerindeki yüklerin cinslerini tanımlayabileceklerdir
  • tekne üretim malzemeleri ve yöntemlerini tanıyabileceklerdir
  • tekne hareketlerini tanımlayabileceklerdir
  • tekne iç tasarımına yön veren mühendislik yaklaşımları, kurallarını tanıyabileceklerdir
Ders Tanımı Gemi mühendisliğinin temel ilkeleri, gemi geometrisi ve hidrostatik değerler, gemi dengesi, gemi yapıları ve yapım malzemeleri, direnç ve sevk, yüzer cisimlerin denizciliği dersin konularını oluşturmaktadır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giriş ve Denizel Ortamlar üzerine Sunum ve Tartışma
2 Tekne Tipleri – Boyutları ve Kişiye Özel Yatlar ile Bir Motorlu Teknenin İç Mekan Yapımının Kısa Öyküsü üzerine sunum ve Tartışma Öğrenciler, sınıftaki tartışmaya hazır olmak için sunumları okuyup analiz edeceklerdir.
3 Fuarların Parlak Yüzü ve Sahnenin Arkasında Ne Var: Mobilya Yapım Yöntemleri üzerine Sunum ve Tartışma Öğrenciler, sınıftaki tartışmaya hazır olmak için sunumu okuyup analiz edeceklerdir. Ödev 1: An Evaluation of Furniture Making Methods for Yachts makalesi üzerine 500 kelimelik bir rapor teslim edilecek ve derste tartışılacaktır.
4 Detaylar ile Antropometri ve İnsan Ergonomisi – Evrensel Tasarım İlkeleri üzerine Sunum ve Tartışma Öğrenciler, sınıftaki tartışmaya hazır olmak için sunumları okuyup analiz edeceklerdir. Ödev 2: A Multi-Method Analysis of the Accessibility of the İzmir Ferry System makalesi üzerine 500 kelimelik bir rapor teslim edilecek ve derste tartışılacaktır.
5 Bölme Duvarlar – Döşeme ve Tavan Konstrüksiyonu ile Profesyonellerden Örnek Çalışmalar üzerine Sunum ve Tartışma Öğrenciler, sınıftaki tartışmaya hazır olmak için sunumları okuyup analiz edeceklerdir.
6 Denizel İç Mekan Malzemeleri ve Öğrencilerden Örnek Çalışmalar üzerine Sunum ve Tartışma Öğrenciler, sınıftaki tartışmaya hazır olmak için sunumları okuyup analiz edeceklerdir.
7 Ara Sınav
8 Teknik Gezi Raporlarının Tartışılması ve Küçük Tekne Yapım Sürecine Giriş Ödev 3: Öğrenciler, derste tartışmak için 1000 kelimelik bir teknik gezi raporu teslim edeceklerdir.
9 Küçük Tekne Yapımı: Bileşenlerin Kesimi Atölye Çalışması 1: Öğrenciler, tekne yapımı için gereken ekipmanları getireceklerdir.
10 Küçük Tekne Yapımı: Bileşenlerin Kesimi Atölye Çalışması 2: Öğrenciler, tekne yapımı için gereken ekipmanları getireceklerdir.
11 Küçük Tekne Yapımı: Montaj Atölye Çalışması 3: Öğrenciler, tekne yapımı için gereken ekipmanları getireceklerdir.
12 Küçük Tekne Yapımı: Montaj Atölye Çalışması 4: Öğrenciler, tekne yapımı için gereken ekipmanları getireceklerdir.
13 Küçük Tekne Yapımı: Reçine Uygulaması Atölye Çalışması 5: Öğrenciler, tekne yapımı için gereken ekipmanları getireceklerdir.
14 Küçük Tekne Yapımı: Deniz Testi Öğrenciler, deniz testi için gereken ekipmanları getireceklerdir.
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Dersin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Dersin koordinatörü kendi notlarını dağıtacaktır.

Önerilen Okumalar/Materyaller

ERGÜL, E., RATTI, A., ERCOLI, S., BIONDA, A., An Evaluation of Furniture Making Methods for Yachts, American Journal of Mechanical and Industrial Engineering, vol: 2, no: 6, pp. 205-211, Science Publishing Group, ISSN: 2575-6079 (print), ISSN: 2575-6060 (online), doi: 10.11648/j.ajmie.20170206.11, 2017

 

ERCOLI, S., RATTI, A., ERGÜL, E., ‘A Multi-Method Analysis of the Accessibility of the İzmir Ferry System’, Procedia Manufacturing, 3, pp. 2550-2557, Science Direct, doi: 10.1016/j.promfg.2015.07.553, Elsevier 2015

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
15
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
1
40
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
25
Final Sınavı
1
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
5
2
10
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
3
3
9
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
5
7
35
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
8
8
Final Sınavı
1
0
    Toplam
110

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

X
7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

X
8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.