Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

İçmimarlık ve Çevre Tasarımı

IA 401 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Düşsel ve Geleceğe Yönelik İçmimarlık Çalışmaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IA 401
Güz
2
6
5
11

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Problem çözme
Kritik verme
Jüri
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin genel amacı, öğrencilerin bugüne kadar edindikleri bütün teorik ve pratik bilgileri gelecekteki işleriyle ilişkilendirebilmelerini sağlamaktır. Aynı zamanda kendilerine ait tasarım ideolojilerini ve muhtemel temsil niteliklerini çıkarıp yaratmaları istenmektedir. Bu bakımdan söz konusu ders, gelecekte iş yaşamınızda veyahut günlük hayatınızda sizin için çok yararlı olabilecek bir kimliğe dair ilk fikirlerin şekillenmeye başlamasına yöneliktir. Ayrıca, çağdaş ve ilerideki küresel perspektifin analizi ve entegrasyonu, muhtemel eğilimlerin incelenmesi ve araştırılması, bununla birlikte öngörülü ve fütürist bir çevrenin kavranması ve tasarlanması konularında çalışılmaktadır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler, tasarımda çağdaş ve güncel küresel bakış açıları ve eğilimleri analiz edebileceklerdir,
  • Öğrenciler, çağdaş ve güncel küresel bakış açılarını kendi projelerine uyarlayabileceklerdir,
  • Öğrenciler, profesyonel ve kişisel bir tasarım kimliği geliştirebileceklerdir,
  • Öğrenciler, bireysel ve grup çalışmasının önemini tanıyabileceklerdir,
  • Öğrenciler, muhtemel bir kavramsal tasarım ideolojisi ve kimliği tanımlayabileceklerdir,
  • Öğrenciler, profesyonel sunum becerilerini geliştirebileceklerdir.
Ders Tanımı Bu derste öğrenciler ilk muhtemel tasarım ideolojilerini ve kimliklerini tanımlayacaktır. Sonrasında, bu bulguları kendi seçecekleri bir iç mimari veya çevresel tasarım projesinde temsil edeceklerdir. Bu bulgular ve sunulan fikirler IA 498 Bitirme Projesi’ne temel oluşturacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 1.1. a) Derse giriş ve ders içeriğine dair tartışma b) Ödev 1 bildirimi ve görüşülmesi 1.2. Ödev 1 geliştirilmesi ve kritik verilmesi Hazırlık gerekli değil Araştırma ve konseptin oluşturulması, geleceğe dair hayali görüşlerin A1 formatında hazırlanması
2 2. Ödev 1 geliştirilmesi ve kritik verilmesi Araştırma ve konseptin oluşturulması, geleceğe dair hayali görüşlerin A1 formatında hazırlanması
3 3.1. a) Ödev 1 teslimi b) Ödev 1 sunumu 3.2. a) Ödev 1 teslimi b) Ödev 1 sunumu Araştırma ve konseptin oluşturulması, geleceğe dair hayali görüşlerin A1 formatında hazırlanması
4 4.1. a) Yapılan sunum üzerine tartışma ve geribildirim yapılması b) Ödev 2 ve 3 bildirimi ve tartışma: Bireysel çalışma, konseptin önceden tanımlanması c) Ödev 2 üzerine ilk fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi 4.2. Ödev 2 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Konsept ve bina Skeçlerin yapılması, 3B'lar ve mekanların fonksiyonlarının tanımlanması
5 5. Ödev 2 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Mekanların Konseptleri ve 3 Boyutlu örnekler Skeçlerin yapılması, 3B'lar ve mekanların fonksiyonlarının tanımlanması
6 6. Ödev 2 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Mekanların Konseptleri ve 3 Boyutlu örnekler Skeçlerin yapılması, 3B'lar ve mekanların fonksiyonlarının tanımlanması
7 7. Ödev 2 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Fonksiyon ve 3B’lar Skeçlerin yapılması, 3B'lar ve mekanların fonksiyonlarının tanımlanması
8 8. Ödev 2 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Fonksiyon ve 3B’lar Skeçlerin yapılması, 3B'lar ve mekanların fonksiyonlarının tanımlanması
9 9. Ödev 2 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Fonksiyon ve 3B’lar Skeçlerin yapılması, 3B'lar ve mekanların fonksiyonlarının tanımlanması
10 10.1. Ödev 2 teslimi ve sunumu: Bireysel Çalışma, Konsept, bina 10.2. Ödev 2 teslimi ve sunumu: Bireysel Çalışma, Konsept, bina İkinci ödev için hazırlanılması
11 11.1. Yapılan sunum üzerine tartışma ve geribildirim yapılması Final Projesi bildirimi ve tartışma 11.2. Bireysel stüdyo kritikleri ve Final Projesi üzerinde tartışma Final Projesi için hazırlanılması
12 12.1. Bireysel stüdyo kritikleri ve Final Projesi üzerinde tartışma Projenin geliştirilmesi ve sonlandırmaya başlanması
13 Bireysel stüdyo kritikleri ve Final Projesi üzerinde tartışma Projenin geliştirilmesi ve sonlandırmaya başlanması
14 Bireysel stüdyo kritikleri ve Final Projesi üzerinde tartışma Projenin geliştirilmesi ve sonlandırmaya başlanması
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Caroline Klien’in Futuristic: Visions of Future Living kitabı dersin ana material kitabıdır:

Futuristic: Visions of Future Living, Caroline Klien, Daab, 2012, ISBN-10: 3942597098, ISBN-13: 978-3942597098.

Önerilen Okumalar/Materyaller

15 Books about Design and the Future: http://www.designersandbooks.com/blog/15-books-about-design-and-the-future

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
30
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
30
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
6
96
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
6
96
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
34
68
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
1
30
30
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
322

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

X
2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

X
7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.