GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
IA 401 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Düşsel ve Geleceğe Yönelik İçmimarlık Çalışmaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IA 401
|
Güz
|
2
|
6
|
5
|
11
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeKritik vermeJüriAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) |
Dersin Amacı | Bu dersin genel amacı, öğrencilerin bugüne kadar edindikleri bütün teorik ve pratik bilgileri gelecekteki işleriyle ilişkilendirebilmelerini sağlamaktır. Aynı zamanda kendilerine ait tasarım ideolojilerini ve muhtemel temsil niteliklerini çıkarıp yaratmaları istenmektedir. Bu bakımdan söz konusu ders, gelecekte iş yaşamınızda veyahut günlük hayatınızda sizin için çok yararlı olabilecek bir kimliğe dair ilk fikirlerin şekillenmeye başlamasına yöneliktir. Ayrıca, çağdaş ve ilerideki küresel perspektifin analizi ve entegrasyonu, muhtemel eğilimlerin incelenmesi ve araştırılması, bununla birlikte öngörülü ve fütürist bir çevrenin kavranması ve tasarlanması konularında çalışılmaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler ilk muhtemel tasarım ideolojilerini ve kimliklerini tanımlayacaktır. Sonrasında, bu bulguları kendi seçecekleri bir iç mimari veya çevresel tasarım projesinde temsil edeceklerdir. Bu bulgular ve sunulan fikirler IA 498 Bitirme Projesi’ne temel oluşturacaktır. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | 1.1. a) Derse giriş ve ders içeriğine dair tartışma b) Ödev 1 bildirimi ve görüşülmesi 1.2. Ödev 1 geliştirilmesi ve kritik verilmesi | Hazırlık gerekli değil Araştırma ve konseptin oluşturulması, geleceğe dair hayali görüşlerin A1 formatında hazırlanması |
2 | 2. Ödev 1 geliştirilmesi ve kritik verilmesi | Araştırma ve konseptin oluşturulması, geleceğe dair hayali görüşlerin A1 formatında hazırlanması |
3 | 3.1. a) Ödev 1 teslimi b) Ödev 1 sunumu 3.2. a) Ödev 1 teslimi b) Ödev 1 sunumu | Araştırma ve konseptin oluşturulması, geleceğe dair hayali görüşlerin A1 formatında hazırlanması |
4 | 4.1. a) Yapılan sunum üzerine tartışma ve geribildirim yapılması b) Ödev 2 ve 3 bildirimi ve tartışma: Bireysel çalışma, konseptin önceden tanımlanması c) Ödev 2 üzerine ilk fikirlerin tartışılması ve geliştirilmesi 4.2. Ödev 2 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Konsept ve bina | Skeçlerin yapılması, 3B'lar ve mekanların fonksiyonlarının tanımlanması |
5 | 5. Ödev 2 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Mekanların Konseptleri ve 3 Boyutlu örnekler | Skeçlerin yapılması, 3B'lar ve mekanların fonksiyonlarının tanımlanması |
6 | 6. Ödev 2 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Mekanların Konseptleri ve 3 Boyutlu örnekler | Skeçlerin yapılması, 3B'lar ve mekanların fonksiyonlarının tanımlanması |
7 | 7. Ödev 2 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Fonksiyon ve 3B’lar | Skeçlerin yapılması, 3B'lar ve mekanların fonksiyonlarının tanımlanması |
8 | 8. Ödev 2 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Fonksiyon ve 3B’lar | Skeçlerin yapılması, 3B'lar ve mekanların fonksiyonlarının tanımlanması |
9 | 9. Ödev 2 geliştirilmesi, tartışılması ve kritik verilmesi: Fonksiyon ve 3B’lar | Skeçlerin yapılması, 3B'lar ve mekanların fonksiyonlarının tanımlanması |
10 | 10.1. Ödev 2 teslimi ve sunumu: Bireysel Çalışma, Konsept, bina 10.2. Ödev 2 teslimi ve sunumu: Bireysel Çalışma, Konsept, bina | İkinci ödev için hazırlanılması |
11 | 11.1. Yapılan sunum üzerine tartışma ve geribildirim yapılması Final Projesi bildirimi ve tartışma 11.2. Bireysel stüdyo kritikleri ve Final Projesi üzerinde tartışma | Final Projesi için hazırlanılması |
12 | 12.1. Bireysel stüdyo kritikleri ve Final Projesi üzerinde tartışma | Projenin geliştirilmesi ve sonlandırmaya başlanması |
13 | Bireysel stüdyo kritikleri ve Final Projesi üzerinde tartışma | Projenin geliştirilmesi ve sonlandırmaya başlanması |
14 | Bireysel stüdyo kritikleri ve Final Projesi üzerinde tartışma | Projenin geliştirilmesi ve sonlandırmaya başlanması |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Caroline Klien’in Futuristic: Visions of Future Living kitabı dersin ana material kitabıdır: Futuristic: Visions of Future Living, Caroline Klien, Daab, 2012, ISBN-10: 3942597098, ISBN-13: 978-3942597098. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | 15 Books about Design and the Future: http://www.designersandbooks.com/blog/15-books-about-design-and-the-future |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
30
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
2
|
40
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
6
|
96
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
6
|
96
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
34
|
68
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
30
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
322
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. |
X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. |
X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. |
|||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. |
X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. |
X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. |
X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. |
|||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. |
X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Kimlik’leriyle Fark Yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencileri, ‘Kimlik’ adlı sergi tasarım atölyesinde buluştu.
İç Mekan Tasarımına 'Artırılmış ve Sanal Gerçeklik' Etkisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, yenilikçi uygulamaları ve eğitim yöntemlerini değerlendirmek amacıyla ‘İçmimarlıkta Artırılmış ve Sanal Gerçeklik (AR&VR)
IFI WID 2024 / Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek
36 Yıllık IFI Dünya İç Mekanlar Günü (IFI WID) Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek. İç mekânlara ve inşa edilmiş çevreye olan tutkunuzu kucaklayarak,
İzmir Ekonomi’ye ‘Yılın’ Gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Dr. Öğretim Üyesi İpek Kaştaş Uzun, Nobel Bilim ve Araştırma Merkezi Derneği tarafından
İYİ TASARIM İZMİR ATÖLYE / SANALLIĞIN VE GERÇEKLİĞİN KİLİDİNİ AÇMAK: RE-THINK, RE-ACT, RE-CALL
“RE-THINK, RE-ACT, RE-CALL” atölyesi, tasarımın uzlaşma sürecindeki rolünü sanallık ve gerçeklik alanları aracılığıyla etkileyici bir şekilde keşfetmeyi vaat etmektedir. Bu üç günlük
IEU @İZKİTAP Fuarı
1 Kasım saat 17.00’ de İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği İZKİTAP’ta Bölüm hocamız Prof. Dr. Deniz Hasırcı, Prof. Dr. Zeynep Tuna Ultav ve
Taş Harabeye Müdahale / CESUGA Mimarlık Okulu + Sebastian Erazo + Stefano Pugliese
III Uluslararası Ahşap 2023 Konferansı sırasında, bölümümüz öğretim görevlisi mimar Stefano Pugliese, mimar Sebastian Erazo ile birlikte İspanya'nın Coruna kentindeki Cesuga Mimarlık
İçmimarlık ve Çevre Tasarımı D2D (Design to Designers)'de
Bölüm olarak, IFI (Uluslararası İç Mimarlar Federasyonu) tarafından yayınlanan D2D (Design to Designers) dergisinde İAED bölümünün ilk öne çıkan bölüm olduğunu duyurmaktan