GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
FFD 104 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Bilgisayar Destekli Teknik Çizim
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
FFD 104
|
Bahar
|
2
|
2
|
3
|
3
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | Kritik vermeSimülasyonDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaGösterip yaptırmaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı |
|
|||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Farklı ortamlarda sunum tekniklerini tanıtmak; bilgisayar desteğiyle çizerek fikirleri ifade etme becerisini geliştirmek; birinci dönem edinilen çizim dağarcığını geliştirmek; etkili stüdyo çalışma alışkanlıkları geliştirmek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders iki ve üç boyutlu grafikler için gerekli teknikler konusunda bilgi vermeyi amaçlar ve CAD (Computer Aided Design) gibi sanal teknolojiler kullanarak bu tekniklerin uygulamalarına vurgu yapar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | ARCH Giriş+ 3D Mobil Modelleme /// IAED: Derse giriş ve çizim yazılımı ID: Giriş | ARCH: 3D mobil uygulama ile 3D modelleme (ex.SDF 3d) /// ID: Bilgisayar destekli teknik çizimine giriş. |
2 | ARCH :3D Modeli Geliştirmek /// IAED: Kat Planı (1) ID: Dijital ortamda 2 boyutlu çizimin temelleri / 1. Bölüm | ARCH: Rhino /// IAED: Öğrenciler bilgisayarlarına isteklerine göre iki boyutlu bir çizim program yükler ve programa aşina olur (Örn: AutoCAD). ID: Temel çizim araçları ve konfigürasyonları |
3 | ARCH: 3D Modelleme /// IAED: Kat Planı (2) ID: Dijital ortamda 2 boyutlu çizimin temelleri / 2. Bölüm | ARCH: Rhino /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Düzenleme araçları ve konfigürasyonları |
4 | ARCH: 3DModel (10X10) Baskı /// IAED: Kesit (1) ID: Ortografik izdüşüm ve çoklu görünüm çizimleri | ARCH: Rhino/ 3D Baskı /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Ürün tasarımı, parça ve mekanik bileşenlerin ortografik izdüşüm ve çoklu görünüm çizimlerinin oluşturulması |
5 | ARCH: Parametrik Modeleme /// IAED: Kesit (2) ID: Kesit görünümleri ve görselleştirmeler | ARCH: Parametrik; Rhino/Grasshopper /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Ürün tasarımı, parça ve mekanik bileşenlerin kesit görünümlerinin ve görselleştirmelerinin oluşturulması |
6 | ARCH: Parametrik Modeleme /// IAED: Plan ve kesit tekrarı ID: Teknik çizimde ISO standartları ve ölçülendirme | ARCH: Parametrik; Rhino/Grasshopper /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Teknik çizimde düzen, ölcek ve uluslararası konfigürasyonların ISO standartlarına göre oluşturulması ve düzenlenmesi |
7 | ARCH & ID: SINAV 1 /// IAED: SINAV 1 ID: SINAV 1 | ARCH: Parametrik; Rhino/Grasshopper /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Endüstriyel Tasarım ürününün teknik çiziminin oluşturulması |
8 | ARCH: Teknik çizim /// IAED: SINAV 1 Tekrar ID: 3D Modellemeye giriş | ARCH: Rhino/Grasshopper /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Dijital ortamda 3D Solid, Nurbs, Mesh, SubD ve Parametric modelleme kavramları. |
9 | ARCH: CAD+Blog /// IAED: Görünüş (Banyo ve mutfak) ID: Nurbs tabanlı yazılım kullanarak 3D model oluşturma/ Bölüm 1 | ARCH: CAD TUTORIALS: https://www.autodesk.com.sg/campaigns/autocad-tutorials Ching, Francis D. K. Architecture: Form, Space, and Order. Ching, Francis /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Temel çizim ve düzenleme araçları. |
10 | ARCH: CAD /// IAED: Temel elektrik düzenleri ve tavan planları ID: Nurbs tabanlı yazılım kullanarak 3D model oluşturma/ Bölüm 2 | ARCH: CAD+Blog TUTORIALS: https://www.autodesk.com.sg/campaigns/autocad-tutorials /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Mekanik prensipler, bağlantı şekilleri CAM tabanlı üretim için 3D modelleme prensipleri |
11 | ARCH: CAD /// IAED: İçmimari çizimler: inceleme ve uygulama ID: Nurbs tabanlı yazılım kullanarak 3D model oluşturma | ARCH: CAD TUTORIALS: https://www.autodesk.com.sg/campaigns/autocad-tutorials /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Konu takibi |
12 | ARCH: Sınav 2 /// IAED: Sınav 2 ID: Sınav 2 | ARCH: CAD /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Ürün tasarımı tabanlı 3d modelleme |
13 | ARCH: Sunum /// IAED: Sınav 2' nin incelemesi ve sunum panosunun tasarlanması ID: 3D model altyapısını kullanarak 2D teknik resim oluşturma | ARCH: Post-Prodüksiyon Adobe Illustrator TUTORIALS /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: Konu takibi |
14 | ARCH: Sunum /// IAED: Genel Soru-cevap ve Final Proje Kritikleri ID: Üretim için verilerin dışa aktarımı ve formatlar | ARCH: Post-Prodüksiyon Adobe Illustrator TUTORIALS /// IAED: Öğretim gör. tarafından bildirilir. ID: CAD tabanlı, seri ve 3D prototipleme üretim şekilleri için verilerin organize edilmesi |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Dersin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Ching, F. D. K. (2007). Architecture: Form, space, & order. Hoboken, N. J: John Wiley & Sons. ISBN: 978-0471752165 Ching, F. D. K. (2009). Architectural graphics. Hoboken, N.J: John Wiley & Sons. ISBN: 978-0470399118 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
Rhinoceros TUTORIALS: https://www.rhino3d.com/tutorials AutoCAD TUTORIALS: https://www.autodesk.com.sg/campaigns/autocad-tutorials Adobe Illustrator TUTORIALS: https://helpx.adobe.com/illustrator/tutorials.html |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
20
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
55
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
80
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
20
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
0
|
||
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
4
|
8
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
10
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
1
|
8
|
8
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
90
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. |
X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. |
X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. |
X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. |
X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. |
X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. |
X | ||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. |
X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. |
|||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
X | ||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
Seminer Haftası, İç Mimarlık Öğrencileri için Değerli Deneyimler Sundu
Dördüncü sınıf iç mimarlık öğrencileri IA 498 dersinin bir parçası olarak Dr. Öğr. Üyesi Markus WILSING, Doç. Dr. Emre ERGÜL, Dr. Öğr.
Kimlik’leriyle Fark Yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencileri, ‘Kimlik’ adlı sergi tasarım atölyesinde buluştu.
İç Mekan Tasarımına 'Artırılmış ve Sanal Gerçeklik' Etkisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, yenilikçi uygulamaları ve eğitim yöntemlerini değerlendirmek amacıyla ‘İçmimarlıkta Artırılmış ve Sanal Gerçeklik (AR&VR)
IFI WID 2024 / Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek
36 Yıllık IFI Dünya İç Mekanlar Günü (IFI WID) Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek. İç mekânlara ve inşa edilmiş çevreye olan tutkunuzu kucaklayarak,
İzmir Ekonomi’ye ‘Yılın’ Gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Dr. Öğretim Üyesi İpek Kaştaş Uzun, Nobel Bilim ve Araştırma Merkezi Derneği tarafından
İYİ TASARIM İZMİR ATÖLYE / SANALLIĞIN VE GERÇEKLİĞİN KİLİDİNİ AÇMAK: RE-THINK, RE-ACT, RE-CALL
“RE-THINK, RE-ACT, RE-CALL” atölyesi, tasarımın uzlaşma sürecindeki rolünü sanallık ve gerçeklik alanları aracılığıyla etkileyici bir şekilde keşfetmeyi vaat etmektedir. Bu üç günlük
IEU @İZKİTAP Fuarı
1 Kasım saat 17.00’ de İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği İZKİTAP’ta Bölüm hocamız Prof. Dr. Deniz Hasırcı, Prof. Dr. Zeynep Tuna Ultav ve
Taş Harabeye Müdahale / CESUGA Mimarlık Okulu + Sebastian Erazo + Stefano Pugliese
III Uluslararası Ahşap 2023 Konferansı sırasında, bölümümüz öğretim görevlisi mimar Stefano Pugliese, mimar Sebastian Erazo ile birlikte İspanya'nın Coruna kentindeki Cesuga Mimarlık