GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
IAED 345 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Deprem Dirençli İç Mekanlar
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IAED 345
|
Güz/Bahar
|
2
|
2
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeKritik vermeDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders öğrencilerin, hem depreme dirençli iç mekanların tasarlanması sorumluluğunu anlamalarını, hem de mevcut uygulamaları gözden geçirerek yaratıcı, yeni çözümler önermek için gerekli teknik bilgiyi edindirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, bir depremde hayat kurtarıcı olabilen mekan planlama, mobilya ve detaylara yönelik tasarım çözümlerini ve önerilen detay çözümlerinin modelini üretmeyi kapsar. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders İçeriğinin Tanıtımı | |
2 | Örgütlenme Seviyeleri: Ülke, Şehir ve Mahalle, ve Acil Durum Tasarımcılarının Rolü: Deprem Öncesi, Hemen Sonrası ve Deprem Sonrası | Ödev 1: Çıkış, Ş., Ergül, E., Studio 2: Disaster Conscious Urban Design, Architects and Disasters, Chamber of Architects of Turkey, pp.198-213, Ankara, ISBN: 975-395-891-9. |
3 | Çerçeve Strüktürler üzerine Sunum: Betonarme Yapılar Depremde Taşıyıcı Elemanların Davranışı üzerine Tartışma | Ödev 2: Ching, F. D. K., Binggeli, C., Interior Design Illustrated, Third Edition, pp. 147-218 (Chapter 4: Interior Building Elements), John Wiley and Sons, Inc., ISBN: 978-1-118-09071-8 (pbk). |
4 | Kurallar Sunumu: Çıkarmalar ve Eklemeler Tasarımda Etik üzerine Tartışma | Ödev 3: Hürol, Y., (2013) On Ethics and the Earthquake Resistant Interior Design of Buildings, Science and Engineering Ethics, Vol: 20, No: 1, pp.171-181, doi: 10.1007/s11948-012-9424-1. |
5 | Mekân Planlama: Hayat Kurtaran Alanlar | Ödev 4: Öğrenciler, verilen proje üzerinde bir mekân planlama eskizi yapacaklardır. |
6 | Sabit ve Hareketli Mobilyalar | Ödev 5: Öğrenciler, mevcut projede, bir elemanın sabitlenme yöntemini belirleyeceklerdir. |
7 | Asma Tavanlar ve Aksesuarlar | Ödev 6: Öğrenciler, tavan panelleri için yeni bir strüktürel sistem tasarlayacaklardır. |
8 | Detaylar: Tutunma Barları, Kilitler, Yuvarlak ve Yumuşak Kenarlar | Ödev 7: Öğrenciler, projeye uygulanacak bir önlemler listesi hazırlayacaklardır. |
9 | Ara Sınav | |
10 | Detay Önerisi Çizimi 1 | Ödev 8: Öğrenciler, bir iç mekân için bir detay önereceklerdir. |
11 | Detay Önerisi Çizimi 2 | Öğrenciler, detayı revize edeceklerdir. |
12 | Atölye Çalışması 1 | Öğrenci grupları önerilen detayın maketini yapmaya başlayacaklardır. |
13 | Atölye Çalışması 2 | Öğrenci grupları önerilen detayın maketini tamamlayacaklardır. |
14 | Final Sunumu ve Tartışma | Öğrenciler, detay maketini ve çizimleri teslim edecekler ve sunacaklardır. |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | |
16 | Dersin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | Çıkış, Ş., Ergül, E., Studio 2: Disaster Conscious Urban Design, Architects and Disasters, Chamber of Architects of Turkey, pp.198-213, Ankara, ISBN: 975-395-891-9. Ching, F. D. K., Binggeli, C., Interior Design Illustrated, Third Edition, pp. 147-218 (Chapter 4: Interior Building Elements), John Wiley and Sons, Inc., ISBN: 978-1-118-09071-8 (pbk). Hürol, Y., (2013) On Ethics and the Earthquake Resistant Interior Design of Buildings, Science and Engineering Ethics, Vol: 20, No: 1, pp.171-181, doi: 10.1007/s11948-012-9424-1. |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
20
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay |
1
|
20
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
5
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
8
|
2
|
16
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
1
|
9
|
9
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
2
|
4
|
8
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
9
|
9
|
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. |
X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. |
X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. |
|||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. |
X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. |
X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. |
|||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. |
|||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. |
|||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
|||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
"Hidden Angles" Çevrimiçi Fotoğraf Sergisi
Görülmeyeni ve beklenmedik olanı keşfedin! "Hidden Angles" adlı çevrimiçi sergi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı öğrencilerinin yaratıcı vizyonlarını gözler önüne seriyor. Tüm
BLOOM / TÜRKİYE CUMHURİYETİ'NİN 100. YILI ETKİNLİK SERİSİ II
Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılı kutlamaları kapsamında İEÜ İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü tarafından düzenlenen "BLOOM" etkinlik serisinin ikincisi “İçmimarlık Eğitimi” teması ile
5. ULUSLARARASI NURTEN AKSUGÜR EN İYİ KAVRAM İLETİŞİMİ ÖĞRENCİ YARIŞMASI
Doğu Akdeniz Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü, ‘‘Nurten Aksugür En İyi Kavram İletişimi Öğrenci Yarışması’’nın bu yıl beşincisini düzenliyor.
4. Amorf Doğaltaş Proje Tasarım Yarışması Birincilik Ödülü: "CYCLE" Ömer Akkaş
2023 yılında gerçekleşen 4. Amorf Doğaltaş Proje Tasarım Yarışması'nda İEÜ İçmimarlık ve Çevre Tasarımı bölümü 2018 mezunumuz ve yarı zamanlı öğretim elemanımız
Seminer Haftası, İç Mimarlık Öğrencileri için Değerli Deneyimler Sundu
Dördüncü sınıf iç mimarlık öğrencileri IA 498 dersinin bir parçası olarak Dr. Öğr. Üyesi Markus WILSING, Doç. Dr. Emre ERGÜL, Dr. Öğr.
'Kimlik’leriyle Fark Yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencileri, ‘Kimlik’ adlı sergi tasarım atölyesinde buluştu.
İç Mekan Tasarımına 'Artırılmış ve Sanal Gerçeklik' Etkisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, yenilikçi uygulamaları ve eğitim yöntemlerini değerlendirmek amacıyla ‘İçmimarlıkta Artırılmış ve Sanal Gerçeklik (AR&VR)
IFI WID 2024 / Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek
36 Yıllık IFI Dünya İç Mekanlar Günü (IFI WID) Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek. İç mekânlara ve inşa edilmiş çevreye olan tutkunuzu kucaklayarak,