GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
IA 302 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
İçmimarlik Stüdyosu II
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IA 302
|
Bahar
|
2
|
6
|
5
|
7
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeKritik vermeJüriDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders, fonksiyon ve kullanım, bağlam ve çevre, ergonomi ve insan/yapı ölçeği, malzeme ve teknik, devamlılık ve/veya … konularında içmimarlığa ait bakış açılarını anlamaktır. Bu amaçla, stüdyo, içmimarlığın farklı alanlarına yönelik bir (ya da daha fazla) örneğe odaklanarak bu örneğin (ya da örneklerin) tasarım stratejilerini inceyecektir. Öğrencilerin karmaşık mekansal gereklilikleri, yapım teknolojileri üzerinde çalışmaları ve ilgili alanlara özgü çevresel faktörlerle ilgili strateji geliştirmeleri beklenmektedir. Bu ders kapsamında, öğrencilerin insan ölçeği, bağlam, yapılı çevre ve malzemeler arasındaki ilişkileri anlamasına özellikle önem verilecektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, ‘serbest duran’ birimlere dair tasarım problemlerini özel bir bağlamda ele alır. Dönem boyunca, vaka çalışmaları ve hocaların vereceği kuramsal altyapı ile, öğrenciler, uygun teknolojileri ve uyumlu tasarım yöntemlerini kullanarak, özel ve hassas bir bağlamda (yapılı ya da doğal) verilen görevi yerine getirecek tasarım stratejileri geliştirecektir. |
|
Temel Ders |
X
|
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Şube 1: Derse Giriş ve Stüdyo Çalışması Formatı Sunum: Mikro Yaşam ve Lüks Mevcut yapılar içinde çağdaş yaşam alanları. Şube 2: Öğretim elemanlarıyla tanışma, konunun tanıtılması ve beklentilerin netleştirilmesi. Araştırma. Şube 3: Derse Giriş / ÖDEV 01 LE CABANON LECORBUSIER / 1/20 ÖLÇEKTE YENİDEN ÇİZİM + 1/20 ÖLÇEKTE MARSEILLE DUBLEKSİNİN ELLE VE İZLİ KAĞIT ÜZERİNE YENİDEN ÇİZİMİ (PLAN + KESİT) | Şube 1: HW 1: Öğrenciler iki kişilik gruplar halinde bir emsal çalışma sunacaklardır. Şube 2: ÖDEV1: Kapsayıcı sanat ortamlarının küresel örnekleri üzerine araştırma/sunum. Şube 3: Aydınger Kağıdı / Cetveller / Kalemler ve Kurşunkalemler / 2mm Beyaz Karton |
2 | Şube 1: Gözden Geçirme: Kullanıcı Profili Tanımı ve Günlük Kullanım Senaryosu Sunumu: Mikro konut - ayak izinizi azaltın. Alan Planlama Sunumu: Evsel alanların ergonomisi. Şube 2: Kavramsal Geliştirme, Programlama, Araştırma ve Saha Analizi. Şube 3: Atölye proje geliştirme | Şube 1: Ödev 2: İki kişilik öğrenci grupları, müstakil bir yaşam biriminde net bir alan planlaması ve günlük kullanım senaryosu önerecektir. Şube 2: Saha Araştırması. Şube 3: Aydınger Kağıdı / Cetveller / Kalemler ve Kurşunkalemler / 2mm Beyaz Karton |
3 | Şube 1: ÇALIŞMALARINI VE PROJEYİ TARTIŞMAK ÜZERE TARKEM'E SİTE ZİYARETİ İnceleme: Alan Planlama Sunumu: Detaylar. Eskiz ve Anahtar Kelimeler Sunumu: Antropometri ve İnsan Ergonomisi - Evrensel Tasarım İlkeleri. Şube 2: Kavramsal Geliştirme, Programlama, Araştırma ve Saha Analizi. Şube 3: Atölye Son Teslimatı | Şube 1: ÇALIŞMALARINI VE PROJEYİ TARTIŞMAK İÇİN TARKEM'E SİTE ZİYARETİ HW 3: İki kişilik öğrenci grupları birçok eskiz ve anahtar kelime listesi hazırlayacaktır. Şube 2: ÖDEV2: Saha analizi (Saha çalışmasının gösterilmesi, eskizler, videolar vb.) Stüdyo çalışması + senaryo ve bubble diyagramının geliştirilmesine yönelik kritikler. Şube 3: Model ve Çizimler |
4 | Şube 1: Gözden Geçirme: Çizim ve Anahtar Kelimeler Sunum: İç Mekan Malzemeleri Yapay Zekanın İlk Çıktıları. Sunum: Bölme Duvarlar - Döşeme ve Tavan Yapımı. Şube 2: Kavramsal Geliştirme, Programlama, Araştırma ve Saha Analizi. Şube 3: Dönem Projesi Sunumu ve Bina Çalışması | Şube 1: HW 4: Öğrenciler yapay zekanın ilk çıktılarını sunacaklardır. Şube 2: ÖDEV3: Küresel konut örnekleri üzerine araştırma/sunum SINIF ÇALIŞMASI: ÖDEV 1, 2 ve 3’e dayalı konsept geliştirme. Şube 3: Yok |
5 | Şube 1: Jüri 01 Şube 2: Kavramsal Gelişim ve Planlama: Mekanlar, İşlevler, Dikey İlişkiler. Şube 3: Proje Referansları Sunumu ve Stüdyo Çalışması | Şube 1: Öğrenciler iki kişilik gruplar halinde jüri için iki sunum panosu hazırlayacaktır. Şube 2: Stüdyo çalışması + konseptlerin, ilk plan ve kesitlerin geliştirilmesine ilişkin eleştiriler (1:50). Atölye (fakülte). Stüdyo çalışması + kritikler. Şube 3: Sınıfta Duyurulacaktır |
6 | Şube 1: Her Alana Özel Ek Anahtar Kelimeler Tanımlanarak Tekliflerin Revizyonu. Şube 2: Kavramsal Gelişim ve Planlama: Mekanlar, İşlevler, Dikey İlişkiler. Şube 3: Dönem Projesi Geliştirme / Stüdyo Masası İncelemesi | Şube 1: HW 5: Öğrenciler jüride sunulan önerileri gözden geçireceklerdir. Şube 2: Atölye (stüdyo). Atölye çıktısı: Kavramsal Heykel Merdivenleri ve Asma Kat (1:50 ve 1:20 ölçek). Stüdyo çalışması + kritikler. Şube 3: Ön Tasarım Belgeleri |
7 | Şube 1: Nihai Teklifin 3D Modelinin Yapılması 1 Nihai Teklifin 3D Modelinin Yapılması 2 Şube 2: İLK JÜRİ – Konsept, program, planlar, kesitler, görünüşler, ilk eskizleri içeren profesyonel sunum seti. Şube 3: Dönem Projesi Geliştirme / Stüdyo Masası İncelemesi | Şube 1: HW 6: Öğrenciler revize edilmiş teklif modelini getireceklerdir. Şube 2: Ön Jüri 1. Şube 3: Ön Tasarım Belgeleri |
8 | RAMAZAN BAYRAMI TATİLİ | |
9 | Şube 1: Modelin Render Sahneleri 1 Modelin Render Sahneleri 2 Şube 2: Planlama, Yapısal Detaylar, Sabit Mobilyalar. Şube 3: Ara Dönem | Şube 1: HW 7: Öğrenciler modelin render sahnelerini getireceklerdir. Şube 2: ÖDEV4: Planların ve bölümlerin geliştirilmesi (1:50). Stüdyo çalışması + kritikler. Şube 3: Model ve Çizimler |
10 | Şube 1: Render Sahnelerinin Postprocessing'i 1 Render Sahnelerinin Postprocessing'i 2 Şube 2: Planlama, Yapısal Detaylar, Sabit Mobilyalar. Şube 3: Dönem Projesi Geliştirme / Stüdyo Masası İncelemesi | Şube 1: HW 8: Öğrenciler bir görüntü yazılımında işlenmiş render sahnelerini getireceklerdir. Şube 2: Sabit mobilya tasarımı. Stüdyo çalışması + kritikler. Şube 3: Sınıfta duyurulduğu gibi Grafiksel Dokümantasyon |
11 | Şube 1: Jüri 02 Şube 2: Planlama, Yapısal Detaylar, Sabit Mobilyalar. Şube 3: Dönem Projesi Geliştirme / Stüdyo Masası İncelemesi | Şube 1: Öğrenciler iki kişilik gruplar halinde jüri için iki sunum panosu hazırlayacaktır. Şube 2: ÖDEV5: 3d programları aracılığıyla tasarım fikirlerinin sunulması. Stüdyo çalışması + kritikler. Şube 3: Sınıfta duyurulduğu gibi Grafik Dokümantasyon |
12 | Şube 1: 2 Boyutlu İnşaat Çizimleri 1 2 Boyutlu İnşaat Çizimleri 2 Şube 2: İKİNCİ JÜRİ - Konsept, program, planlar, kesitler, iç cepheler, malzeme seçimleri, mobilya seçimleri, 3 boyutlu görseller ve maketi içeren profesyonel sunum seti. Şube 3: Dönem Projesi Geliştirme / Stüdyo Masası İncelemesi | Şube 1: HW 9: Öğrenciler 2 mekanın 2 boyutlu inşaat çizimlerini getireceklerdir. Şube 2: Ön Jüri 2. II. Şube 3: Sınıfta duyurulduğu gibi Grafik Dokümantasyon |
13 | Şube 1: 2D Yapım Çizimleri 1 2D Yapım Çizimleri 2 Şube 2: Malzeme ve Hareketli Mobilya Seçimi, Özel Detayların Tasarımı. Şube 3: Dönem Projesi Geliştirme / Stüdyo Masası İncelemesi | Şube 1: HW 10: Öğrenciler 2 mekanın 2 boyutlu inşaat çizimlerini getireceklerdir. Şube 2: ÖDEV6: Mobilyaların Tasarlanması (1:20, 1:10) ve Malzeme Panosunun Sonlandırılması. Stüdyo çalışması + kritikler. Şube 3: Sınıfta duyurulduğu gibi Grafik Dokümantasyon |
14 | Şube 1: Atölye Çalışması Şube 2: Malzemelerin ve Detayların Sonlandırılması. Şube 3: Dönem Projesinin Sonuçlandırılması | Şube 1: Öğrenciler projeyi, proje raporunun ve gerekli tüm eskiz, çizim ve görsellerin oluşturulduğu 2 paneli teslim edecek ve sunacaklardır. Şube 2: Stüdyo çalışması + kritikler. Şube 3: Sınıfta duyurulduğu gibi Grafik Dokümantasyon |
15 | Şube 1: Tartışma: Proje Sunum Stratejisi Final Proje Sunumu Şube 2: FİNAL JÜRİSİ- Konsept, program, planlar, kesitler, iç cepheler, malzeme seçimleri, mobilya seçimleri, 3 boyutlu görseller, detaylar ve modeli içeren profesyonel sunum seti. Şube 3: Final Stüdyo Jüri Değerlendirmesi | Şube 1: Öğrenciler, proje raporunun ve gerekli tüm eskiz, çizim ve görsellerin oluşturulduğu projeyi, 2 adet panoyu teslim edecek ve sunacaklardır. Şube 2: Final Jüri. Şube 3: Sınıfta duyurulduğu gibi Grafik Dokümantasyon |
16 | Dönemin gözden geçirilmesi |
Ders Kitabı | Metric Handbook Planning and Design Data Architectural Press Elsevier ISBN 978-0-7506-5281-0 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
40
|
Proje |
1
|
30
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
10
|
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
8
|
128
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
9
|
6
|
54
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
1
|
12
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
18
|
36
|
Proje |
1
|
16
|
16
|
Seminer/Çalıştay |
1
|
4
|
4
|
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
250
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. |
X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. |
X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. |
X | ||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. |
X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. |
X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. |
|||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. |
X | ||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. |
X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
|||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Kimlik’leriyle Fark Yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencileri, ‘Kimlik’ adlı sergi tasarım atölyesinde buluştu.
İç Mekan Tasarımına 'Artırılmış ve Sanal Gerçeklik' Etkisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, yenilikçi uygulamaları ve eğitim yöntemlerini değerlendirmek amacıyla ‘İçmimarlıkta Artırılmış ve Sanal Gerçeklik (AR&VR)
IFI WID 2024 / Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek
36 Yıllık IFI Dünya İç Mekanlar Günü (IFI WID) Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek. İç mekânlara ve inşa edilmiş çevreye olan tutkunuzu kucaklayarak,
İzmir Ekonomi’ye ‘Yılın’ Gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Dr. Öğretim Üyesi İpek Kaştaş Uzun, Nobel Bilim ve Araştırma Merkezi Derneği tarafından
İYİ TASARIM İZMİR ATÖLYE / SANALLIĞIN VE GERÇEKLİĞİN KİLİDİNİ AÇMAK: RE-THINK, RE-ACT, RE-CALL
“RE-THINK, RE-ACT, RE-CALL” atölyesi, tasarımın uzlaşma sürecindeki rolünü sanallık ve gerçeklik alanları aracılığıyla etkileyici bir şekilde keşfetmeyi vaat etmektedir. Bu üç günlük
IEU @İZKİTAP Fuarı
1 Kasım saat 17.00’ de İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği İZKİTAP’ta Bölüm hocamız Prof. Dr. Deniz Hasırcı, Prof. Dr. Zeynep Tuna Ultav ve
Taş Harabeye Müdahale / CESUGA Mimarlık Okulu + Sebastian Erazo + Stefano Pugliese
III Uluslararası Ahşap 2023 Konferansı sırasında, bölümümüz öğretim görevlisi mimar Stefano Pugliese, mimar Sebastian Erazo ile birlikte İspanya'nın Coruna kentindeki Cesuga Mimarlık
İçmimarlık ve Çevre Tasarımı D2D (Design to Designers)'de
Bölüm olarak, IFI (Uluslararası İç Mimarlar Federasyonu) tarafından yayınlanan D2D (Design to Designers) dergisinde İAED bölümünün ilk öne çıkan bölüm olduğunu duyurmaktan