Hafta |
Konular |
Ön Hazırlık |
1 |
Şube 1: Derse Giriş ve Stüdyo Çalışması Formatı Sunum: Deniz Ortamları. Kullanıcı Profili Tanımlama ve Günlük Kullanım Senaryosu Sunum: Tekne Çeşitleri, Boyutları ve Özel Yapım Yatlar Şube 2: Öğretim görevlileri ile tanışma. Konu tanıtımı ve beklentilerin açıklanması Section 3: Dersin sistemi, vaka çalışması sunumu ve teslim standartları |
Şube 1: ÖDEV 1: Öğrenciler detaylı kullanıcı tanımlaması ve teknenin günlük kullanım senaryosunu yazacaklardır. Şube 2: Dönem projesinin tanıtımı Şube 3: Dönem projesinin tanıtımı |
2 |
Şube 1: İnceleme: Kullanıcı Profili Tanımlama ve Günlük Kullanım Senaryosu Sunum: Fuarların Parlak Yüzü ve Sahne Arkasında Neler Var? Mekân Planlama Sunum: Bir Deniz Motorunun İç Mekân İnşasının Kısa Hikayesi Şube 2: Modül I: Kütle & Hacim Şube 3: Seminer/Atölye Çizim ve Temsil Standartları ve Vaka Çalışmaları |
Şube 1: ÖDEV 2: Öğrenciler net bir mekân planı önereceklerdir. Şube 2: ÖDEV 1: Saha analizi ve model yapımı ilk taslak Şube 3: ÖDEV 1: Öğrenciler, referansların özelliklerini çizimler ve diyagramlar aracılığıyla inceleyeceklerdir. |
3 |
Şube 1: İnceleme: Mekân Planlama Sunum: Detaylar. Eskiz çalışmaları ve anahtar kelimeler Sunum: Antropometri ve İnsan Ergonomisi – Evrensel Tasarım İlkeleri Şube 2: Modül I: Kütle & Hacim Şube 3: Belirli bina Anlayışı ve ön tasarım aşaması |
Şube 1: ÖDEV 3: Öğrenciler eskiz yapacak ve anahtar kelime listesi oluşturacaklardır. Şube 2: ÖDEV 2: Saha analizi ve model yapımının tamamlanması Şube 3: ÖDEV 2: Öğrenciler eskizler ve diyagramlar aracılığıyla atanan binayı analiz edeceklerdir. |
4 |
Şube 1: İnceleme: Eskiz çalışmaları ve anahtar kelimeler Sunum: Denizsel İç Mekân Malzemeleri Yapay Zeka İlk Çıktıları. Sunum: Bölme duvarlar – Zemin ve Tavan Yapımı Şube 2: Modül I: Kütle & Hacim Şube 3: Ön Tasarım Aşaması |
Şube 1: ÖDEV 4: Öğrenciler yapay zekâ ilk çıktılarının teslimini yapacaklardır. Şube 2: İlk Değerlendirme Şube 3: ÖDEV03: Öğrenciler, dolaşım ve mekân tahsisini açıklayan grafik doküman ve diyagramlar hazırlayacaklardır. |
5 |
Şube 1: Ön Jüri 1 Şube 2: Modül II: Mekânsal Planlama Şube 3: Ön Tasarım Jürisi |
Şube 1: Öğrenciler jüri için sunum panoları hazırlayacaklardır. Şube 2: ÖDEV3: Kullanım Şemaları ve program Şube 3: Jüri. Öğrenciler uygun ölçekte plan, kesit ve diyagramlar hazırlayacaklardır. |
6 |
Şube 1: Önerilerin her mekâna özel ve ek anahtar kelimelerle revize edilmesi Şube 2: Modül II: Mekânsal Planlama Şube 3: Öğrenciler daha önce eğitmenle tartışılan bina içindeki belirli alanları detaylı şekilde geliştirmeye başlayacakladır. |
Şube 1: ÖDEV 5: Öğrenciler jüride sundukları önerileri revize edeceklerdir. Şube 2: ÖDEV4: 1:50 Teknik Çizimler Planlar ve Kesitler Şube 3: ÖDEV04 Öğrenciler uygun ölçekte grafik dokümantasyon hazırlayacaklardır. |
7 |
Şube 1: Final Önerinin 3D Modelini Yapma 1 Final Önerinin 3D Modelini Yapma 2 Şube 2: Modül III: Gömme Mobilyalar Şube 3: Öğrenciler eğitmenle daha önce tartışılmış olan bina içindeki belirli alanları detaylandırmaya devam edeceklerdir. |
Şube 1: ÖDEV 6: Öğrenciler revize edilmiş önerinin modelini getireceklerdir. Şube 2: ÖDEV 5: Gömme mobilya tasarım önerileri Şube 3: ÖDEV 05 Öğrenciler uygun ölçekte grafik dokümantasyon hazırlayacaklardır. |
8 |
Şube 1: Modelin Render Sahneleri 1 Modelin Render Sahneleri 2 Şube 2: Modül III: Gömme Mobilyalar Şube 3: Öğrenciler projelerinin ve ortak alanların tanımını tamamlayacaklardır. |
Şube 1: ÖDEV 7: Öğrenciler modelin render sahnelerini getireceklerdir. Şube 2: ÖDEV6: Gömme Mobilyalar için 1:50 ve 1:20 Teknik Çizimler Şube 3: ÖDEV06 Öğrenciler uygun ölçekte grafik dokümantasyon hazırlayacaklardır. |
9 |
ARA SINAV HAFTASI |
|
10 |
Şube 1: Render Sahnelerinin Post-prodüksiyonu 1 Render Sahnelerinin Post-prodüksiyonu 2 Şube 2: Modül III ve IV: Mekânsal Planlama ve Gömme Mobilyalar Şube 3: Öğrenciler, binalarının bütün ortak alanlarını ve dolaşım alanlarını sunacak ve inceleyecekler. |
Şube 1: ÖDEV 8: Öğrenciler, render sahnelerini bir görüntü düzenleme yazılımında işleyerek getireceklerdir. Şube 2: İkinci Değerlendirme Şube 3: Jüri. Öğrenciler, uygun ölçekte plan, kesit ve diyagramlar hazırlayacaklar. |
11 |
Şube 1: Ön Jüri 2 Şube 2: Modül IV: Malzemeler, Dokular, Renkler, Armatürler ve Donanımlar Şube 3: Öğrenciler, her oda tipolojisinin tasarımı üzerinde çalışmaya başlayacaklar. |
Şube 1: Öğrenciler jüri için sunum panoları hazırlayacaklar. Şube 2: ÖDEV 7: Malzeme panosunun ilk taslağı Şube 3: ÖDEV7: Öğrenciler, ön proje oda planlarını aksonometrik bir diyagram ile sunacaklar. |
12 |
Şube 1: 2D Yapım Çizimleri 1 2D Yapım Çizimleri 2 Şube 2: Malzemeler, Dokular, Renkler, Armatürler ve Donanımlar Şube 3: Öğrenciler, plan yerleşimlerini tamamlayacak, gömme mobilya ve malzeme seçimleri üzerinde çalışmaya başlayacaklar. |
Şube 1: ÖDEV 9: Öğrenciler, iki alanın 2D yapı çizimlerini getirecekler. Şube 2: ÖDEV 8: Malzeme panosunun tamamlanması ve 1:20 teknik çizimler Şube 3: ÖDEV8: Öğrenciler, 1:5 ila 1:20 ölçekleri arasında grafik dokümantasyon hazırlayacaklar. |
13 |
Şube 1: Birleşim Detayları Üzerine Atölye 1 Birleşim Detayları Üzerine Atölye 2 Şube 2: Atölye Çalışması & Sunum Şube 3: Öğrenciler, oda tasarımlarını geliştirecek, tüm gerekli detayları ve gömme mobilya tasarımlarını tamamlayacaklar. |
Şube 1: Öğrenciler, orijinal detaylardan birinin 1:1 modelini yapmak için gerekli malzemeleri getirecekler. Şube 2: ÖDEV 9: Yarışma panolarının ilk taslakları Şube 3: ÖDEV9: Öğrenciler, 1:5 ila 1:20 ölçekleri arasında grafik dokümantasyon hazırlayacaklar. |
14 |
Şube 1: 2D Yapım Çizimleri 3 2D Yapım Çizimleri 4 Şube 2: Atölye Çalışması Şube 3: Öğrenciler, final grafik dokümantasyonları üzerinde çalışacaklardır. |
Şube 1: ÖDEV 10: Öğrenciler, bir veya iki alanın 2D yapım çizimlerini getirecekler. Şube 2: ÖDEV 10: Tamamlanmış yarışma panoları Şube 3: ÖDEV 10 Öğrenciler, eğitmenlerin belirttiği formatta ilk taslak panolarını sunacaklar. |
15 |
Şube 1: Tartışma: Proje Sunum Stratejisi Final Proje Sunumu Şube 2: Jüri ve Sergi Şube 3: Jüri, Sergi ve Tartışma |
Şube 1: Öğrenciler, proje raporu, gerekli eskizler, çizimler ve görseller içeren 2 panel teslim edecek ve projelerinin sunumunu yapacaklardır. Şube 2: Jüri. Profesyonel sunum seti (kavram, program, planlar, kesitler, iç cepheler, malzeme ve mobilya seçimleri, 3D renderlar, detaylar ve model). Şube 3: Öğrenciler, eğitmen tarafından daha önce belirlenen formatta panolar ve portföy sunacaklar. |
16 |
Dönemin gözden geçirilmesi |
|