Logo
My IEU Logo
EN
Üniversite
Başkanımızdan
Rektörümüzden
Tarihçe
Mütevelli Heyeti
İdari Birimler
Rektörlük
Misyon ve Vizyon
Burslar
İş Birliği
İEÜ'de Kalite Yapılanması
Yönetmelik / Yönerge
Ödüllerimiz
Kişisel Verilerin Korunması
Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
İlke ve Politikalarımız
Akademik
Yüksekokullar
Fakülteler
Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
Ortak Dersler
  • Adalet Meslek Yüksekokulu
  • Meslek Yüksekokulu
  • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
  • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
  • Yabancı Diller Yüksekokulu
  • Fen-Edebiyat Fakültesi
  • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
  • Hukuk Fakültesi
  • İletişim Fakültesi
  • İşletme Fakültesi
  • Mühendislik Fakültesi
  • Sağlık Bilimleri Fakültesi
  • Tıp Fakültesi
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
  • Ekonomi Alanı
  • Hukuk Alanı
  • İletişim Alanı
  • İşletme Alanı
  • Lojistik Alanı
  • Matematik Alanı
  • Mimarlık Alanı
  • Mühendislik Alanı
  • Psikoloji Alanı
  • Sağlık Alanı
  • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler Alanı
  • Sürdürülebilir Enerji Alanı
  • Tasarım Çalışmaları Alanı
  • Yabancı Diller Eğitimi Alanı
Araştırma
Araştırma Merkezleri
Kütüphane
Akıllı Kampüs
Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
İzmir Bilimpark
Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
Çocuk Üniversitesi
Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
Etik Kurul
Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
Kampüs
İEÜ'de Hayat
İzmir
Kütüphane
Yurtlar ve Barınma
Kafe ve Restoran
Öğrenci Kulüpleri
İEÜ Yayınevi
Engelli Destek Birimi
Sağlık ve Psikolojik Danışma
INTERNATIONAL
İletişim
İzmir Ekonomi Üniversitesi
  • Üniversite
    • Başkanımızdan
    • Rektörümüzden
    • Tarihçe
    • Mütevelli Heyeti
    • İdari Birimler
    • Rektörlük
    • Misyon ve Vizyon
    • Burslar
    • İş Birliği
    • İEÜ'de Kalite Yapılanması
    • Yönetmelik ve Yönergeler
    • Ödüllerimiz
    • Kişisel Verilerin Korunması
    • Toplumsal Cinsiyet Eşitliği Planı
    • İlke ve Politikalarımız
  • Akademik
    • Yüksekokullar
      • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet Meslek Yüksekokulu
        • Adalet (Türkçe)
        • Hukuk Büro Yönetimi ve Sekreterliği
      • Meslek Yüksekokulu
        • Meslek Yüksekokulu
        • Bankacılık ve Sigortacılık (Türkçe)
        • Bilgisayar Programcılığı (Türkçe)
        • Dış Ticaret (Türkçe)
        • Grafik Tasarım (Türkçe)
        • İç Mekân Tasarımı (Türkçe)
        • İnşaat Teknolojisi (Türkçe)
        • İş Sağlığı ve Güvenliği (Türkçe)
        • Medya ve İletişim (Türkçe)
        • Mimari Restorasyon (Türkçe)
        • Radyo ve Televizyon Programcılığı (Türkçe)
        • Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri (Türkçe)
        • Sivil Hava Ulaştırma İşletmeciliği (Türkçe)
        • Turizm ve Otel İşletmeciliği (Türkçe)
        • Uygulamalı İngilizce Çevirmenlik
      • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Sağlık Hizmetleri Meslek Yüksekokulu
        • Çocuk Gelişimi (Türkçe)
        • Fizyoterapi (Türkçe)
        • İlk ve Acil Yardım Programı (Türkçe)
        • Optisyenlik (Türkçe)
        • Tıbbi Dokümantasyon ve Sekreterlik (Türkçe)
        • Tıbbi Görüntüleme Teknikleri (Türkçe)
        • Tıbbi Laboratuvar Teknikleri (Türkçe)
        • Yaşlı Bakımı (Türkçe)
      • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Uygulamalı Yönetim Bilimleri Yüksekokulu
        • Gastronomi ve Mutfak Sanatları
      • Yabancı Diller Yüksekokulu
    • Fakülteler
      • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fen-Edebiyat Fakültesi
        • Fizik
        • Matematik
        • İngilizce Mütercim ve Tercümanlık
        • Psikoloji
        • Sosyoloji
      • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Güzel Sanatlar ve Tasarım Fakültesi
        • Endüstriyel Tasarım
        • Görsel İletişim Tasarımı
        • İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
        • Mimarlık
        • Tekstil ve Moda Tasarımı
      • Hukuk Fakültesi
      • İletişim Fakültesi
        • İletişim Fakültesi
        • Halkla İlişkiler ve Reklamcılık
        • Sinema ve Dijital Medya
        • Yeni Medya ve İletişim
      • İşletme Fakültesi
        • İşletme Fakültesi
        • Ekonomi
        • İşletme
        • Lojistik Yönetimi
        • Muhasebe ve Denetim Programı
        • Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler
        • Uluslararası Ticaret ve Finansman
      • Mühendislik Fakültesi
        • Mühendislik Fakültesi
        • Bilgisayar Mühendisliği
        • Biyomedikal Mühendisliği
        • Elektrik-Elektronik Mühendisliği
        • Endüstri Mühendisliği
        • Gıda Mühendisliği
        • Genetik ve Biyomühendislik
        • Havacılık ve Uzay Mühendisliği
        • İnşaat Mühendisliği
        • Makine Mühendisliği
        • Mekatronik Mühendisliği
        • Yazılım Mühendisliği
      • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Sağlık Bilimleri Fakültesi
        • Fizyoterapi ve Rehabilitasyon Bölümü
        • Hemşirelik
        • Sağlık Yönetimi
        • Beslenme ve Diyetetik
      • Tıp
    • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü
    • Ortak Dersler
  • Araştırma
    • Araştırma Merkezleri
    • Kütüphane
    • Akıllı Kampüs
    • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
    • İzmir Bilimpark
    • Sürekli Eğitim Merkezi (EKOSEM)
    • Çocuk Üniversitesi
    • Etik Kurul
    • Öğretme ve Öğrenme Merkezi (EKOEĞİTİM)
    • Psikolojik Uygulama ve Araştırma Merkezi (PUAM)
    • Araştırmacı Eğitimleri Koordinatörlüğü
    • Araştırma İş Birlikleri ve İnovasyon Koordinatörlüğü
  • Kampüs
    • İEÜ'de Hayat
    • İzmir
    • Kütüphane
    • Sağlık ve Psikolojik Danışma
    • Yurtlar ve Barınma
    • Kafe ve Restoran
    • Öğrenci Kulüpleri
    • Engelli Destek Birimi
    • İEÜ Yayınevi
  • INTERNATIONAL
  • İletişim
  • ENGLISH

  • Aday Öğrenci | Öğrenci | Mezun

      Arama Sonuçları...

      GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

      İçmimarlık ve Çevre Tasarımı

      Menu
      • Ana Sayfa
      • Hakkımızda
      • Bölüm Vizyon-Misyonu
      • Akademik
        • Öğretim Programı
        • Akademik Kadro
        • Akademik Yayınlar
        • Akademik Yönetim
        • Program Yeterlilikleri
        • Tyyç - Program Yeterlilikleri İlişkisi
        • Mezunların Mesleki Profili
        • Genel Eğitim Dersleri
        • Stajlar
        • Çift Anadal ve Yan Dal Programları
        • Erasmus Programı
      • Lisansüstü Programlar
        • Tasarım Çalışmaları Yüksek Lisans Programı (Tezli)
        • Tasarım Çalışmaları Doktora Programı
      • Mezunlarımız
      • Ödüller
      • Etkinlikler
        • Buluşmalar
        • Teknik Geziler
        • Sergiler
        • Çalıştaylar ve Seminerler
      • Görsel Arşiv
        • Video Arşivi
      • Tüm Haberler
      • Linkler
        • Öğrenci Projeleri
        • Ekotam Projeleri
        • Tmmob
      • Tasarımda Etik
      • Sıkça Sorulan Sorular
      • İletişim

      IA 301 | Ders Tanıtım Bilgileri

      Dersin Adı
      İçmimarlık Stüdyosu I
      Kodu
      Yarıyıl
      Teori
      (saat/hafta)
      Uygulama/Lab
      (saat/hafta)
      Yerel Kredi
      AKTS
      IA 301
      Güz
      2
      6
      5
      9

      Ön-Koşul(lar)
      Yok
      Dersin Dili
      İngilizce
      Dersin Türü
      Zorunlu
      Dersin Düzeyi
      Lisans
      Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
      Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
      Grup çalışması
      Problem çözme
      Kritik verme
      Jüri
      Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
      Anlatım / Sunum
      Ulusal Meslek Sınıflandırma Kodu -
      Dersin Koordinatörü
      • Doç. Dr. Deniz AVCI
      • Doç. Dr. DİDEM KAN
      • Öğr.Gör. Stefano PUGLIESE
      Öğretim Eleman(lar)ı
      • Dr.Öğretim Üyesi SELİN GÜLDEN
      Yardımcı(ları)
      • Arş.Gör. YASEMİN ALBAYRAK KUTLAY
      Dersin Amacı Bu ders öğrencilerin, kamusal iç mekanların karmaşık doğasını anlamalarını ve kullanıcı ihtiyaçları ile servis sağlayıcının marka kimliğini de dikkate alarak çok-işlevli mekanları tasarlama becerisi kazandırmayı amaçlamaktadır. Mevcut bina tarihsel bir yapı olacağı için, tasarım problemi, dönüştürerek yeniden kullanım sorunsalını içermektedir. İnsan ergonomisi ve evrensel tasarım ilkeleri üzerine detaylı bilginin yanı sıra doğru malzemeleri uygulamak ve birleşim detayları geliştirmek bu dersin amaçlarındandır.
      Öğrenme Çıktıları

      Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;

      • Kamusal bir iç mekanın plan düzenindeki elemanların ve altyapı bileşenlerinin rolünü açıklayabilecektir.
      • Yurtlar, oteller, büyük mağazalar ve hastaneler gibi karmaşık çok-işlevli mekanları tasarlayabilecektir.
      • Kullanıcı ihtiyaçlarını ve servis sağlayıcının marka kimliğini dikkate alarak kamusal bir iç mekanın insanlarla nasıl etkileşim kurduğunu analiz edebilecektir.
      • Karmaşık iç mekanları, insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerinin standartlarına uygunluğunu açısından değerlendirebilecektir.
      • Özgün birleşim detayları ve malzeme uygulama yöntemleri önerebilecektir.
      Ders Tanımı Bu derste, yurtlar, oteller, büyük mağazalar ve hastaneler gibi kamusal mekanlar, hem kullanıcı ihtiyaçlarını, hem de marka kimliğini dikkate alarak analiz edilir. Mevcut bina tarihsel bir yapı olduğu için, tasarım problemi, dönüştürerek yeniden kullanım sorunsalını da içerir. Sadece insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerinin standartları değil, malzeme ve birleşim detayları üzerine teknik bilgi de, öğrenciler tarafından değerlendirilir ve geliştirilir.
      Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

       



      Dersin Kategorisi

      Temel Ders
      X
      Uzmanlık/Alan Dersleri
      Destek Dersleri
      İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
      Aktarılabilir Beceri Dersleri

       

      HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

      Hafta Konular Ön Hazırlık
      1 Şube 1: Derse ve Eğitmenlere Giriş. Dönem Projesi Tanıtımı. Erken Fikir Geliştirme ve Araştırmada Yapay Zekâ (YZ) üzerine ders. Şube 2: Eylül 22 – 35. Tanışma. Konunun tanıtımı ve dönem içi beklentilerinin açıklanması. Şube 3: Tanıtım. Vaka çalışması tartışması ve bağlam, program ve bina üzerine ön yaklaşım. Şube 1: Öğrenci grupları oluşturulacak ve proje üzerine tartışılacaktır. Şube 2: Dönem projesine giriş Şube 3: Sınıf içi tartışma. Öğrencilerin bilgisayar, çizim kâğıdı (tracing paper) ve çizim araçlarını getirmeleri gerekmektedir.
      2 Şube 1: Proje alanına teknik gezi ve bina ile bağlamın analizi. Erken Fikir Geliştirme ve Araştırmada YZ. WORKSHOP BÖLÜM 01 – Erken Fikir Geliştirme ve Araştırmada YZ. Şube 2: Eylül 29 – Ekim 2. Modül I: Yapıyı Tanıma. Kütle ve Hacim.. Şube 3: Bina çalışması ve analiz semineri / atölye çalışması ve alan gezisi. Şube 1: Alan gezisi ve Atölye 01. Öğrenciler, verilen binayı YZ ile tanımlayacak, analiz edecek ve belgeleyerek inceleyecektir. Şube 2: Katılım 1: Saha ve Proje Analizi ve Model Yapımı. Şube 3: Alan gezisi. Öğrencilerin bilgisayar, çizim kâğıdı ve çizim araçlarını getirmeleri gerekmektedir. Çizimler ve ölçekli maketler hazırlanacaktır.
      3 Şube 1: Öğrenci grubu araştırmaları ve sunumları. Dönem projesi için devam eden tartışmalar ve müze araştırması. Şube 2: Ekim 6 – 9. Modül I: Yapıyı Tanıma. Kütle ve Hacim. Şube 3: Ön tasarım aşaması. Öğrenciler ilk mekânsal planlama stratejilerini oluşturmaya başlayacaktır. Şube 1: Öğrenci grupları müzeler üzerine tasarım tartışmalarını sunacaktır. Şube 2: Katılım 2: Saha ve Proje Analizi ve Model Yapımı. Şube 3: Analiz ve gözlemler aracılığıyla, öğrenciler eskiz ve diyagramlarla mekânsal planlama önerilerini sunacaktır.
      4 Şube 1: Mekânsal Planlama ve Biçim Geliştirme üzerine Bireysel Kritikler (YZ destekli / olmadan) Şube 2: Ekim 13 – 16. Modül I: Yapıyı Tanıma. Kütle ve Hacim. Şube 3: Öğrenciler mekânsal planlama stratejilerini geliştirmeye devam eder. Şube 1: Öğrenciler mekânsal planlama ve biçim geliştirmeye başlayacak; plan, kesit ve diyagram üretimine geçilecektir. Şube 2: Katılım 3: Saha ve Proje Analizi ve Model Yapımı. Şube 3: Öğrenciler analiz ve gözlemler üzerinden, eskiz ve diyagramlarla mekânsal planlama önerilerini sunacaktır.
      5 Şube 1: Mekânsal Planlama ve Biçim Geliştirme üzerine Bireysel Kritikler (YZ destekli / olmadan) Şube 2: Ekim 20 – 23. Yapıyı Tanıma. Kütle ve Hacim. Şube 3: Öğrenciler ön tasarım aşamasını tamamlayacak ve planlama stratejilerini gözden geçirecektir. Şube 1: Öğrenciler mekânsal planlama ve biçim geliştirmeye başlayacak; plan, kesit, diyagram ve erken sürükleyici yürüyüşler (walkthrough) üretilecektir. Şube 2: Modül I: Ara Jüri 1. Şube 3: Öğrenciler mekânsal planlama önerilerinin grafik dokümantasyonunu uygun ölçekte sunacaktır.
      6 Şube 1: Malzeme, Detay ve Kullanıcı Deneyimi üzerine Bireysel Kritikler (YZ destekli / olmadan) Şube 2: Ekim 27 – 30. Modül II: Mekansal Planlama. Şube 3: Ön tasarım aşamasının tamamlanması. Şube 1: Malzeme panoları, kullanıcı senaryoları ve plan/diyagram revizyonları geliştirilecektir. Şube 2: Katılım 4: Kullanım Şemaları ve Program. Şube 3: Öğrenciler ara değerlendirme için grafik dokümantasyon hazırlayacaktır.
      7 Şube 1: WORKSHOP BÖLÜM 02 – İyiTasarım_10 kapsamında Malzeme, Detay, Kullanıcı Deneyimi ve Görselleştirme üzerine YZ kullanımı Şube 2: Kasım 3 – 6. Modül II: Mekansal Planlama. Şube 3: Ön tasarım aşaması için grafik dokümantasyon üretimi. Şube 1: İlk plan önerisi, eğitmenlerin belirlediği ölçekte planlar, perspektifler ve sanal deneyimler şeklinde hazırlanacaktır. Şube 2: Katılım 5: 1:50 Teknik Çizimler (planlar ve kesitler). Şube 3: Öğrenciler ara değerlendirme için grafik dokümantasyon hazırlayacaktır.
      8 Şube 1: Ön Jüri 01 – Ön Tasarım Önerisi Şube 2: Kasım 10 – 13. Modül II: Mekansal Planlama. Şube 3: Jüri 01. Şube 1: Tasarım fikirlerinin ve konseptin profesyonel sunumu yapılacaktır. Şube 2: Katılım 6: 1:50 Teknik Çizimler (planlar ve kesitler). Şube 3: Jüri değerlendirmesi.
      9 Ara Sınav Haftası Şube 1: Eleştiriler doğrultusunda öneriler geliştirilecektir. Ödev: Ön Jüri 1 revizyonları. Şube 2: Ders yok. Şube 3: Yok.
      10 Şube 1: Görselleştirme, Sunum ve Teknik Çizimler üzerine Bireysel Kritikler (YZ destekli / olmadan) Şube 2: Kasım 24 – 27. Modül II: Mekansal Planlama Şube 3: Belirli alanlara ilişkin detaylı çalışmalar ve grafik dokümantasyon. Şube 1: Kavram, program, 3D renderlar ve sürükleyici animasyonu içeren profesyonel set hazırlanacaktır. Şube 2: Modül II: Ara Jüri 2. Şube 3: Öğrenciler grafik dokümantasyon hazırlığına devam edecektir.
      11 Şube 1: Görselleştirme, Sunum ve Teknik Çizimler üzerine Bireysel Kritikler (YZ destekli / olmadan) Şube 2: Aralık 1 – 4. Modül III: Sabit Mobilya. Şube 3: Ölçekli grafik dokümantasyon. Şube 1: Dönem projesi görselleri kapsamlı şekilde geliştirilecektir. Şube 2: Katılım 7: Yerleşik Mobilya İçin Öneriler. Şube 3: Bireysel değerlendirme.
      12 Şube 1: Ön Jüri 02 – Dönem Projesi Şube 2: Aralık 8 – 11. Modül III: Sabit Mobilya. Şube 3: Jüri 02. Şube 1: Öğrenciler, bireysel tasarım detaylarını geliştirecektir Şube 2: Katılım 8: 1:50 ve 1:20 Yerleşik Mobilyalar için Teknik Çizimler. Şube 3: Jüri değerlendirmesi.
      13 Şube 1: Görselleştirme, Sunum ve Teknik Çizimler üzerine Bireysel Kritikler (YZ destekli / olmadan) Şube 2: Aralık 15 – 18. Modül IV: Malzemeler, Dokular, Renkler, Tesisatlar ve Donanımlar. Şube 3: Öğrenciler bina içerisindeki özel alanlar (WC, Mutfak/Bar) için uygun ölçekte (1/20 – 1/10) çizimler üretecektir. Şube 1: Ölçekli çizimlerle uygulama projesi hazırlanacaktır. Şube 2: ÇALIŞTAY Şube 3: Seçilen alanlara ait plan/kesit/görünüş çizimleri hazırlanacaktır.
      14 Şube 1: Sergi Tasarımı üzerine Bireysel Kritikler (YZ destekli / olmadan) Şube 2: Aralık 22 – 25. Modül IV: Malzemeler, Dokular, Renkler, Tesisatlar ve Donanımlar. Şube 3: Final jüri için grafik dokümantasyon hazırlığı yapılacaktır. Şube 1: Final Jürisi ve Proje Önerisi ile Uygulama Projesi teslimi. Şube 2: Katılım 9=10: Malzeme Panosunun ve 1:20 teknik çizimlerin tamamlanması. Şube 3: Tüm dönem boyunca üretilen materyallerin gözden geçirilmesi ve jüriye yönelik panolar ile portfolyo hazırlanması.
      15 Şube 1: Final Jürisi (29 Aralık) ve Proje Teslimi Şube 2: Aralık 29 – Ocak 1. FİNAL JÜRİSİ. Şube 3: Final Jürisi. Şube 1: Sergi Şube 2: FİNAL JÜRİSİ - Konsept, program, planlar, kesitler, iç cepheler, malzeme seçimleri, mobilya seçimleri, 3 boyutlu görseller, detaylar ve modelden oluşan profesyonel sunum seti. Şube 3: Sergi.
      16 Dönemin değerlendirilmesi

       

      Ders Kitabı

      Metric Handbook Planning and Design Data, Architectural Press Elsevier, ISBN 978-0-7506-5281-0

      Önerilen Okumalar/Materyaller

       

      DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
      Katılım
      1
      10
      Laboratuvar / Uygulama
      Arazi Çalışması
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      Portfolyo
      Ödev
      1
      10
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      2
      40
      Proje
      1
      30
      Seminer/Çalıştay
      1
      10
      Sözlü Sınav
      Ara Sınav
      Final Sınavı
      Toplam

      Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      6
      100
      Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
      Toplam

      AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

      Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
      Teorik Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
      16
      2
      32
      Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
      (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
      16
      6
      96
      Sınıf Dışı Ders Çalışması
      14
      3
      42
      Arazi Çalışması
      0
      Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
      0
      Portfolyo
      0
      Ödev
      1
      12
      12
      Sunum / Jüri Önünde Sunum
      2
      18
      36
      Proje
      1
      44
      44
      Seminer/Çalıştay
      1
      8
      8
      Sözlü Sınav
      0
      Ara Sınavlar
      0
      Final Sınavı
      0
          Toplam
      270

       

      DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

      #
      Program Yeterlilikleri / Çıktıları
      * Katkı Düzeyi
      1
      2
      3
      4
      5
      1

      Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

      -
      -
      -
      X
      -
      2

      Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

      -
      -
      -
      X
      -
      3

      Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

      -
      -
      -
      -
      -
      4

      Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

      -
      -
      X
      -
      -
      5

      Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

      -
      X
      -
      -
      -
      6

      En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      7

      Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

      -
      -
      -
      X
      -
      8

      Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

      -
      -
      -
      X
      -
      9

      Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      10

      Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

      -
      -
      -
      -
      -
      11

      Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

      -
      -
      -
      -
      -
      12

      İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

      -
      -
      -
      -
      -
      13

      İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

      -
      -
      -
      -
      -

      *1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest


      HABERTÜM HABERLER

      Elektrik Fabrikasına ‘Mekansal’ Tasarımlar
      Elektrik Fabrikasına ‘Mekansal’ Tasarımlar

      İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencileri, 1928 yılında Alsancak’ta inşa edilen ve kentin kültürel miraslarından biri ...

      İlgili SKA:
      4
      8
      11
      12
      Devamı
      İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümünden “Kentsel Stant Tasarımı” ve “Sanal İç Mekanlar” Atölyeleri
      İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümünden “Kentsel Stant Tasarımı” ve “Sanal İç Mekanlar” Atölyeleri

      İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü tarafından düzenlenen “Kentsel Stant Tasarımı” ve “Sanal İç Mekanlar” atölyeleri, öğrencileri güncel tasarım yaklaşımları ve ...

      Devamı
      16 Mayıs - IFI Dünya İç Mekanlar Günü Kutlamaları
      16 Mayıs - IFI Dünya İç Mekanlar Günü Kutlamaları

      16 Mayıs Cuma günü IUE IAED bölümü olarak düzenlediğimiz IFI Dünya İç Mekanlar Günü kutlamalarında sizi de aramızda görmekten mutluluk ...

      Devamı
      Öğrenciler “Depreme Dayanıklı İç Mekânlar-Mesken İçerisinde Tehlike Avı” Çalıştayı'nda Depreme Dayanıklı Tasarımlar Üretti
      Öğrenciler “Depreme Dayanıklı İç Mekânlar-Mesken İçerisinde Tehlike Avı” Çalıştayı'nda Depreme Dayanıklı Tasarımlar Üretti

      İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümünün 16 Nisan 2025 tarihinde düzenlediği çalıştayda, içmimar Erol Emre Oktar’ın deprem güvenliği sunumunun ardından öğrenciler, dayanıklı ...

      Devamı
      Öğrenciler Antalya’da Teknik Gezi Gerçekleştirdi
      Öğrenciler Antalya’da Teknik Gezi Gerçekleştirdi

      İzmir Ekonomi Üniversitesi İçmimarlık ve Çevre Tasarımı ve Endüstriyel Tasarım Bölümleri öğrencileri, 15–16 Mart tarihlerinde Antalya Serbest Bölge tersanelerine teknik ...

      Devamı
      İhracatçı Birlikleri-16. Ulusal Mobilya Tasarım Yarışması
      İhracatçı Birlikleri-16. Ulusal Mobilya Tasarım Yarışması

      “İhracatçı Birlikleri-16. Ulusal Mobilya Tasarım Yarışması”nın başvuruları 31 Ocak 2025 tarihinde başlayacak olup söz konusu yarışmaya başvurmak isteyen tüm katılımcıların yarışmanın WEB sitesi ( www.designforexport.org ) ...

      Devamı
      Araştırmada İnovasyon Ödülü!
      Araştırmada İnovasyon Ödülü!

      Dr. Öğr. Üyesi Gözde Damla Turhan-Haskara (İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Öğretim Üyesi ve Tasarım Çalışmaları lisansüstü programları eş-koordinatörü), Filiz ...

      İlgili SKA:
      9
      11
      12
      13
      Devamı
       "Hidden Angles" Çevrimiçi Fotoğraf Sergisi
      "Hidden Angles" Çevrimiçi Fotoğraf Sergisi

      Görülmeyeni ve beklenmedik olanı keşfedin! "Hidden Angles" adlı çevrimiçi sergi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı öğrencilerinin yaratıcı vizyonlarını gözler önüne ...

      Devamı

      İZMİR EKONOMİ ÜNİVERSİTESİ GÜZELBAHÇE KAMPÜSÜ

      Detaylar

      KÜRESEL KARİYER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, dünya çapında bir üniversiteye dönüşürken aynı zamanda küresel çapta yetkinliğe sahip başarılı gençler yetiştirir.

      Daha Fazlası..

      BİLİME KATKI

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, nitelikli bilgi ve yetkin teknolojiler üretir.

      Daha Fazlası..

      İNSANA DEĞER

      İzmir Ekonomi Üniversitesi, toplumsal fayda üretmeyi varlık nedeni olarak görür.

      Daha Fazlası..

      TOPLUMA FAYDA

      22 yıllık güç ve deneyimini toplumsal çalışmalara aktarmak..

      Daha Fazlası..
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları
      İzmir Ekonomide yapacağın Lisansüstü eğitimle bir adım öndesin
      Lisansüstü Programları Doktora Programları

      İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
      Bütünlük ve Uyumu
      Yakalayacaksınız!

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      izto logo
      İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
      ito vakfı logo
      kuruluşudur.
      Logo

      İzmir Ekonomi Üniversitesi
      Sakarya Caddesi No:156
      35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

      kampus İzmir

      • Üniversite
      • İEÜ'DE HAYAT
      • KAMPÜS YAŞAM
      • ÜNİVERSİTE İZMİR'DE YAŞANIR
      • PATENTLER
      • Kampüsİzmir
      • STÜDYO ve LABORATUVARLAR
      • Proje Geliştirme ve Teknoloji Transfer Ofisi
      • Kütüphane
      • KARİYER YÖNLENDİRME MERKEZİ
      • Çocuk Üniversitesi
      • İletişim

      İEÜ © Tüm hakları saklıdır.

      İEU