Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

İçmimarlık ve Çevre Tasarımı

IAED 206 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Çağdaş Tasarım Söylemi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 206
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Çağdaş sanat, tasarım ve mimarlık yaklaşımlarını değerlendirme, tartışma ve anlama yöntemlerini geliştirmek. 19. ve 20. yüzyılın çeşitli sanat ve tasarım yaklaşımları arasındaki süreklilik ve ilişkileri tartışarak, çağdaş tasarım söylemine ilişkin eleştirel bir bakış açısı geliştirmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • 19. yüzyıldan günümüze uzanan çağdaş tasarım tartışmaları ve söylemlerini tarihsel bağlam ve süreklilik içinde tartışabileceklerdir. Güncel tasarım söylemlerine ait temel kavramları tanımlayabileceklerdir.
  • Önemli modern tasarım ürünlerini, binalarını ve iç mekanlarını tanıyabileceklerdir.
  • İçmimarlık mesleğini çağdaş sanat ve tasarım disiplinleri ile ilişkilendirebileceklerdir.
  • Meslek alanına ilişkin güncel gelişmeleri izleme ve tartışma alışkanlığı kazanacaklardır.
Ders Tanımı Endüstri Devrimi sonrası dönemin özgün kültürel, sosyal ve politik bağlamı tarihsel bir çerçevede ele alınır. 19. yüzyıl başından günümüze etkili ve belirleyici olmuş çağdaş sanat, tasarım ve mimarlık yaklaşımları bu bağlamın bir parçası ve uzantısı olarak tartışılır ve değerlendirilecektir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş ve Genel Ders Planı
2 Modernite ve Kavramları • Hilde Heynen, “Concepts of Modernity,” in Architecture and Modernity: A Critique (MIT Press, 1999), p.8-14 Additional Reading: • Marshall Berman, “Introduction: Modernity-Yesterday,Today and Tomorrow” in All That is Solid Melts into Air: The experience of Modernity (Penguin Books, 1982) p. 15-36.
3 İç Mekan Kavramının Ortaya Çıkışı: 19. Yüzyılda Modern Hayat ve Ev • Kenneth Frampton, “News from Nowhere: England 1836- 1924,” in Modern Architecture: A Critical History (Thames & Hudson: London, 1992), p. 42-56 Additional Reading: • Charles Rice, The Emergence of the Interior: Architecture, Modernity, Domesticity, London, Routledge, 2007
4 Bauhaus ve İç Mekânın Rasyonelleşmesi • Alan Colquhoun, “Art Nouveau: 1890-1910,” in Modern Architecture (Oxford University Press, 2002), 13-34. Additional Reading: • Hilde Heynen, “Adolf Loos: The Broken Continuation of Tradition,” in Architecture and Modernity: A Critique (MIT Press, 1999), p.8-14
5 “Avangart” yaklaşımlar/ Le Corbusier Arnfinn Bø-Rygg, “What modernism was: Art, progress and the avant-garde,” in Tracing Modernity: Manifestations of the modern in architecture and the city, (Routledge: London and New York), 23-41.
6 Uluslar arası Modernizm
7 Savaş Sonrası Dönem ve Seri Üretilen İç Mekan Penny Sparke, The Modern Interior (Reaktion Books, 2008). Additional reading: Deborah Schneiderman, “With Limitation Comes Inspiration: The Case for Interior Prefabrication,” in Interior Design, vol.39, issue 2.
8 ARA SINAV
9 İyi Tasarım: Yüzyıl Ortası Tasarım Anlayışı Tuna Ultav, Zeynep, Hasirci, Deniz & Atmaca Cetin, Hande. “Materiality of Mid-Century ModernFurniture in Turkey.” Art-Sanat, 15(2021): 347–367
10 Modernizmin Düşüşü: Alternatif Yaklaşımlar Habermas, Jurgen; 1998. "Modernity-an incomplete project" in The Anti-Aesthetic: essays on postmodern culture. The New Press: New York; 1-15.
11 Postmodern Söylem Robert Ventury, “Complexity and Contradiction in Architecture (MOMA, 1966).
12 Mimarlıkta Çevre Söylemi Simon Guy, Graham Farmer, “Reinterpreting Sustainable Architecture: The Place of Technology,” Journal of Architectural Education, v. 54, n. 3, 2001, pp. 140-148.
13 Teknoloji ve Tasarımın Geleceği
14 Eleştirel tartışmalar ve Sunum
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı

Dersin web sayfasındaki power point sunumlar ve eğitseller.

 
Önerilen Okumalar/Materyaller
Yukarıda listelenen kitaplar ve makaleler.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
1
20
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
1
30
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
70
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
30
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
1
16
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
6
12
Sunum / Jüri Önünde Sunum
9
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
12
12
Final Sınavı
1
12
12
    Toplam
100

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.