GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
IAED 206 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Çağdaş Tasarım Söylemi
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IAED 206
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Çevrim içi | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Çağdaş sanat, tasarım ve mimarlık yaklaşımlarını değerlendirme, tartışma ve anlama yöntemlerini geliştirmek. 19. ve 20. yüzyılın çeşitli sanat ve tasarım yaklaşımları arasındaki süreklilik ve ilişkileri tartışarak, çağdaş tasarım söylemine ilişkin eleştirel bir bakış açısı geliştirmek. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Endüstri Devrimi sonrası dönemin özgün kültürel, sosyal ve politik bağlamı tarihsel bir çerçevede ele alınır. 19. yüzyıl başından günümüze etkili ve belirleyici olmuş çağdaş sanat, tasarım ve mimarlık yaklaşımları bu bağlamın bir parçası ve uzantısı olarak tartışılır ve değerlendirilecektir. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri |
X
|
|
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Giriş ve Genel Ders Planı | |
2 | Modernite ve Kavramları | • Hilde Heynen, “Concepts of Modernity,” in Architecture and Modernity: A Critique (MIT Press, 1999), p.8-14 Additional Reading: • Marshall Berman, “Introduction: Modernity-Yesterday,Today and Tomorrow” in All That is Solid Melts into Air: The experience of Modernity (Penguin Books, 1982) p. 15-36. |
3 | İç Mekan Kavramının Ortaya Çıkışı: 19. Yüzyılda Modern Hayat ve Ev | • Kenneth Frampton, “News from Nowhere: England 1836- 1924,” in Modern Architecture: A Critical History (Thames & Hudson: London, 1992), p. 42-56 Additional Reading: • Charles Rice, The Emergence of the Interior: Architecture, Modernity, Domesticity, London, Routledge, 2007 |
4 | Bauhaus ve İç Mekânın Rasyonelleşmesi | • Alan Colquhoun, “Art Nouveau: 1890-1910,” in Modern Architecture (Oxford University Press, 2002), 13-34. Additional Reading: • Hilde Heynen, “Adolf Loos: The Broken Continuation of Tradition,” in Architecture and Modernity: A Critique (MIT Press, 1999), p.8-14 |
5 | “Avangart” yaklaşımlar/ Le Corbusier | Arnfinn Bø-Rygg, “What modernism was: Art, progress and the avant-garde,” in Tracing Modernity: Manifestations of the modern in architecture and the city, (Routledge: London and New York), 23-41. |
6 | Uluslar arası Modernizm | |
7 | Savaş Sonrası Dönem ve Seri Üretilen İç Mekan | Penny Sparke, The Modern Interior (Reaktion Books, 2008). Additional reading: Deborah Schneiderman, “With Limitation Comes Inspiration: The Case for Interior Prefabrication,” in Interior Design, vol.39, issue 2. |
8 | ARA SINAV | |
9 | İyi Tasarım: Yüzyıl Ortası Tasarım Anlayışı | Tuna Ultav, Zeynep, Hasirci, Deniz & Atmaca Cetin, Hande. “Materiality of Mid-Century ModernFurniture in Turkey.” Art-Sanat, 15(2021): 347–367 |
10 | Modernizmin Düşüşü: Alternatif Yaklaşımlar | Habermas, Jurgen; 1998. "Modernity-an incomplete project" in The Anti-Aesthetic: essays on postmodern culture. The New Press: New York; 1-15. |
11 | Postmodern Söylem | Robert Ventury, “Complexity and Contradiction in Architecture (MOMA, 1966). |
12 | Mimarlıkta Çevre Söylemi | Simon Guy, Graham Farmer, “Reinterpreting Sustainable Architecture: The Place of Technology,” Journal of Architectural Education, v. 54, n. 3, 2001, pp. 140-148. |
13 | Teknoloji ve Tasarımın Geleceği | |
14 | Eleştirel tartışmalar ve Sunum | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Dersin web sayfasındaki power point sunumlar ve eğitseller. |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Yukarıda listelenen kitaplar ve makaleler.
|
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
10
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
20
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje |
1
|
20
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
70
|
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
30
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
16
|
1
|
16
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
2
|
6
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
9
|
0
|
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
12
|
12
|
Final Sınavı |
1
|
12
|
12
|
Toplam |
100
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. |
|||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. |
|||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. |
|||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. |
|||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. |
X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. |
|||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. |
|||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. |
X | ||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
X | ||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
X |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
‘Kimlik’leriyle Fark Yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencileri, ‘Kimlik’ adlı sergi tasarım atölyesinde buluştu.
İç Mekan Tasarımına 'Artırılmış ve Sanal Gerçeklik' Etkisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, yenilikçi uygulamaları ve eğitim yöntemlerini değerlendirmek amacıyla ‘İçmimarlıkta Artırılmış ve Sanal Gerçeklik (AR&VR)
IFI WID 2024 / Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek
36 Yıllık IFI Dünya İç Mekanlar Günü (IFI WID) Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek. İç mekânlara ve inşa edilmiş çevreye olan tutkunuzu kucaklayarak,
İzmir Ekonomi’ye ‘Yılın’ Gururu
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü Dr. Öğretim Üyesi İpek Kaştaş Uzun, Nobel Bilim ve Araştırma Merkezi Derneği tarafından
İYİ TASARIM İZMİR ATÖLYE / SANALLIĞIN VE GERÇEKLİĞİN KİLİDİNİ AÇMAK: RE-THINK, RE-ACT, RE-CALL
“RE-THINK, RE-ACT, RE-CALL” atölyesi, tasarımın uzlaşma sürecindeki rolünü sanallık ve gerçeklik alanları aracılığıyla etkileyici bir şekilde keşfetmeyi vaat etmektedir. Bu üç günlük
IEU @İZKİTAP Fuarı
1 Kasım saat 17.00’ de İzmir Büyükşehir Belediyesi’nin düzenlediği İZKİTAP’ta Bölüm hocamız Prof. Dr. Deniz Hasırcı, Prof. Dr. Zeynep Tuna Ultav ve
Taş Harabeye Müdahale / CESUGA Mimarlık Okulu + Sebastian Erazo + Stefano Pugliese
III Uluslararası Ahşap 2023 Konferansı sırasında, bölümümüz öğretim görevlisi mimar Stefano Pugliese, mimar Sebastian Erazo ile birlikte İspanya'nın Coruna kentindeki Cesuga Mimarlık
İçmimarlık ve Çevre Tasarımı D2D (Design to Designers)'de
Bölüm olarak, IFI (Uluslararası İç Mimarlar Federasyonu) tarafından yayınlanan D2D (Design to Designers) dergisinde İAED bölümünün ilk öne çıkan bölüm olduğunu duyurmaktan