Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

İçmimarlık ve Çevre Tasarımı

IAED 204 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Yapım ve Malzemeler II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 204
Bahar
1
2
2
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Çevrim içi
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Kritik verme
Gezi / İnceleme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencilere mimari mühendislik bakış açısına göre inşaat sürecini, mimari mühendislik tasarım ve uygulamalarında iç mimarın rolünü tanımlamak, inşaat sistemleri teknik terimlerini, yapı malzemeleri ve araçlarını açıklamak ve öğrencilerin yapı sektörü ile etkileşimini geliştirmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenciler mimari mühendislik tasarım ve uygulamalarında iç mimarın rolünü tanımlayabileceklerdir.
  • Öğrenciler yapı sistemleri teknik terimlerini, yapı malzemelerini ve araçlarını tanıyabileceklerdir.
  • Öğrenciler yapı sektörü ile etkileşim geliştirebileceklerdir.
  • Öğrenciler mimari mühendislik bakış açısına gore inşaat süreci hakkında bilgiyi yorumlayabileceklerdir.
  • Öğrenciler, çizimler ve grafik konvansiyonlar aracılığıyla inşaat sistemlerini, detayları ve malzemeleri temsil edebileceklerdir.
Ders Tanımı Dersin içeriğinde yapı ve malzemelerin temel grupları özellikleri gözden geçirilir, araştırılır ve seçim kriterlerinde tipik geleneksel, güncel ve geleceğe yönelik uygulamalar değerlendirilir. Güvenli, sağlıklı ve insan aktivitelerine uygun olması için farklı yapı sistemlerinin (boru düzenlemeleri, mekanik, elektrik ve çevre kontrolleri) tasarım ve inşa işlemine nasıl entegre edildiği işlenir. Yapı ve statik ile ilgili temel fikir anlatılır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 IAED203'ün Gözden Geçirilmesi ve IAED204'e Giriş - Şantiye koşulları ve inşaat süreci Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler
2 Dış duvar sistemleri Kritikler Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler
3 Malzeme Showroom ziyareti Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler
4 İç duvar sistemleri Kritikler Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler
5 Çatı, tavan ve zemin Kritikler Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler
6 Pencereler ve kapılar Kritikler Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler
7 Ödev 1'in Teslimi Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler
8 Su ve Atıklar (Asenkron ders) Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler
9 Yangın Güvenliği Kritikler Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler
10 HVAC Sistemleri Soru-Cevap / Kritikler Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler
11 ARA SINAV Kritikler Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler
12 Atölye Çalışması Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler
13 Saha ziyareti Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler
14 Ödev 2'nin teslimi Öğretim görevlisi tarafından duyurulan okuma ve ödevler
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

• “Construction for Interior Designers” , Roland Ashcroft, Pearson Education Ltd (1992) 

• “Materials for Architectural Design”, Victoria Ballard Bell & Patrick Rand, Laurence King Publishing (2006) 

• “Green from the Ground Up”, David Johnston & Scott Gibson, The Taunton Press (2008) 

• “Building Systems for Interior Designers”, John Wiley & Sons, Inc., Hoboken, New Jersey.Merritt, Frederick S., and Ricketts, Jonathan T. (2001).

Önerilen Okumalar/Materyaller

• “Interior Design Illustrated “, F. D. K Ching, John Wiley&Sons, (2005) 

• “Construction Drawings and Details for Interiors”, W.Otie Kilmer & Rosemary Kilmer, John Wiley & Sons (2003) 

• “Building Design and Construction Handbook”, 6th Edition, McGrawHill. 

• Yapı Catalogues, Company Catalogues

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
5
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
30
Portfolyo
Ödev
1
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
35
Final Sınavı
1
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
65
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
35
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
3
48
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
12
12
Portfolyo
0
Ödev
1
40
40
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
0
Final Sınavı
1
2
2
    Toplam
150

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

X
2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

X
4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

X
8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.