GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
IAED 346 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Geleneksel Anadolu Konutlarında İçmekan Çalışmaları
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
IAED 346
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Seçmeli
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | Yüz Yüze | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıOlgu / Vaka çalışmasıGezi / İncelemeAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, geçmişten günümüze sağlam bir birikime sahip olan Anadolu konut kültürü üzerine araştırma yapmak, geleneksel konutların içmekanlarını analiz etmek, mekanların temel elemanlarını incelemek, bölgesel farklılıkları anlamak ve böylece öğrencilerin bilgi birikimini, akademik araştırma becerilerini geliştirmek ve vizyonlarını genişletmektir. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler, Anadolu konut kültürünü araştırmak için ilgili kaynakları okuyacak, geleneksel konutların içmekanlarını analiz etmek için karşılaştırmalı morfolojik analiz yöntemini uygulayacak, mekanları biçimlendiren temel elemanları sınıflandıracak ve bölgesel farklılıkların nedenleri üzerine tartışacaklardır. Bu kapsamda, arazi çalışması ve dökümantasyon yapacak ve çalışmalarının sonuçlarını sunacaklardır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri |
X
|
|
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Ders İçeriğinin ve Konuların Tanıtımı. | |
2 | İlk Konutların İç Mekanları: Çatalhöyük Evleri | Hodder, I., Cessford, C., Daily Practice and Social Memory at Çatalhöyük, American Antiquity, Vol. 69, No. 1 (Jan., 2004), pp. 17-40, Society for American Archeology |
3 | Avlulu Evlerin İç Mekanları: Efes | - |
4 | Göçebe Çadırları ve İç Mekanın Çok Amaçlı Kullanımı | Genç, M., Koyuncu Okca, A., A Part of Yürük Life Style: Tents, Journal of World of Turks, Vol. 3, No. 2, pp. 113-124, Jan. 2011, ISSN: 1869-2338 |
5 | Osmanlı Konutunun Biçimlenmesi I | Cerasi, M., The Formation of Ottoman House Types: A Comparative Study in Interaction with Neighboring Cultures, Muqarnas, Vol. 15 (1998), pp. 116-156, Brill |
6 | Osmanlı Konutunun Biçimlenmesi II | Cerasi, M., The Formation of Ottoman House Types: A Comparative Study in Interaction with Neighboring Cultures, Muqarnas, Vol. 15 (1998), pp. 116-156, Brill |
7 | Öğrenci Sunumları I | - |
8 | Öğrenci Sunumları I | - |
9 | Bölgeler ve Bölgesel Farklılaşmalar | - |
10 | Osmanlı Evi İç Mekanlarının Temel Elemanları | - |
11 | Batı Kıyı Hattındaki Evler | - |
12 | İzmir’de bir Levanten Köşkünün Yaşam Öyküsü | Ergul, E., Demircan, B., A Levantine Mansion: Buca Guidance Center for Disabled Students, 4th International Conference on Contemporary Architecture and Urbanism, May 20-21, 2021, Alanya, Turkey |
13 | Öğrenci Sunumları II | - |
14 | Öğrenci Sunumları II | - |
15 | Dersin Gözden Geçirilmesi | - |
16 | Dersin Gözden Geçirilmesi |
Ders Kitabı | - |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Aran, K. (2000). Beyond Shelter: Anatolian Indigenious Buildings: Ege Yayınları, ISBN: 975946442X Goodwin, G. (2003). A History of Ottoman Architecture. London: Thames and Hudson, ISBN: 0500274290 Ergül, E., (2009). Ottoman House: The Mechanism of Homogenisation in 17th Century, VDM Verlag, ISBN: 978-3639140743 Tanyeli, U. (1996). Housing and Settlement in Anatolia A Historical Perspective. Housing and Settlement Patterns in the Byzantine, Pre-Ottoman and Ottoman Periods in Anatolia: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, ISBN: 9757306126 Tekeli, İ. (1996). Housing and Settlement in Anatolia A Historical Perspective. Thoughts on the Historiography of Housing: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, ISBN: 9757306126 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
25
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
25
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
50
|
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı |
-
|
-
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
4
|
100
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
-
|
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
2
|
28
|
Arazi Çalışması |
-
|
-
|
0
|
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
5
|
6
|
30
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
7
|
14
|
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
-
|
-
|
0
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. |
X | ||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. |
X | ||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. |
|||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. |
X | ||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. |
X | ||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. |
|||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. |
|||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. |
|||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
|||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. |
X | ||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
"Hidden Angles" Çevrimiçi Fotoğraf Sergisi
Görülmeyeni ve beklenmedik olanı keşfedin! "Hidden Angles" adlı çevrimiçi sergi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı öğrencilerinin yaratıcı vizyonlarını gözler önüne seriyor. Tüm
BLOOM / TÜRKİYE CUMHURİYETİ'NİN 100. YILI ETKİNLİK SERİSİ II
Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılı kutlamaları kapsamında İEÜ İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü tarafından düzenlenen "BLOOM" etkinlik serisinin ikincisi “İçmimarlık Eğitimi” teması ile
5. ULUSLARARASI NURTEN AKSUGÜR EN İYİ KAVRAM İLETİŞİMİ ÖĞRENCİ YARIŞMASI
Doğu Akdeniz Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü, ‘‘Nurten Aksugür En İyi Kavram İletişimi Öğrenci Yarışması’’nın bu yıl beşincisini düzenliyor.
4. Amorf Doğaltaş Proje Tasarım Yarışması Birincilik Ödülü: "CYCLE" Ömer Akkaş
2023 yılında gerçekleşen 4. Amorf Doğaltaş Proje Tasarım Yarışması'nda İEÜ İçmimarlık ve Çevre Tasarımı bölümü 2018 mezunumuz ve yarı zamanlı öğretim elemanımız
Seminer Haftası, İç Mimarlık Öğrencileri için Değerli Deneyimler Sundu
Dördüncü sınıf iç mimarlık öğrencileri IA 498 dersinin bir parçası olarak Dr. Öğr. Üyesi Markus WILSING, Doç. Dr. Emre ERGÜL, Dr. Öğr.
'Kimlik’leriyle Fark Yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencileri, ‘Kimlik’ adlı sergi tasarım atölyesinde buluştu.
İç Mekan Tasarımına 'Artırılmış ve Sanal Gerçeklik' Etkisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, yenilikçi uygulamaları ve eğitim yöntemlerini değerlendirmek amacıyla ‘İçmimarlıkta Artırılmış ve Sanal Gerçeklik (AR&VR)
IFI WID 2024 / Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek
36 Yıllık IFI Dünya İç Mekanlar Günü (IFI WID) Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek. İç mekânlara ve inşa edilmiş çevreye olan tutkunuzu kucaklayarak,