Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

İçmimarlık ve Çevre Tasarımı

IAED 346 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Geleneksel Anadolu Konutlarında İçmekan Çalışmaları
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 346
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Gezi / İnceleme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, geçmişten günümüze sağlam bir birikime sahip olan Anadolu konut kültürü üzerine araştırma yapmak, geleneksel konutların içmekanlarını analiz etmek, mekanların temel elemanlarını incelemek, bölgesel farklılıkları anlamak ve böylece öğrencilerin bilgi birikimini, akademik araştırma becerilerini geliştirmek ve vizyonlarını genişletmektir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Anadolu geleneksel konutlarının genel özelliklerini açıklar.
  • geleneksel konutların içmekanlarını karşılaştırmalı morfolojik analiz yöntemini uygulayarak analiz eder.
  • geleneksel konut içmekanların temel elemanlarını sınıflandırır.
  • Anadolu konut tiplerindeki bölgesel farklılaşmaların nedenlerini açıklar.
  • saha çalışmalarında takım arkadaşları ile işbirliği içinde elde ettikleri veriyi sınıflandırır.
Ders Tanımı Bu derste öğrenciler, Anadolu konut kültürünü araştırmak için ilgili kaynakları okuyacak, geleneksel konutların içmekanlarını analiz etmek için karşılaştırmalı morfolojik analiz yöntemini uygulayacak, mekanları biçimlendiren temel elemanları sınıflandıracak ve bölgesel farklılıkların nedenleri üzerine tartışacaklardır. Bu kapsamda, arazi çalışması ve dökümantasyon yapacak ve çalışmalarının sonuçlarını sunacaklardır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
X
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Ders İçeriğinin ve Konuların Tanıtımı.
2 İlk Konutların İç Mekanları: Çatalhöyük Evleri Hodder, I., Cessford, C., Daily Practice and Social Memory at Çatalhöyük, American Antiquity, Vol. 69, No. 1 (Jan., 2004), pp. 17-40, Society for American Archeology
3 Avlulu Evlerin İç Mekanları: Efes -
4 Göçebe Çadırları ve İç Mekanın Çok Amaçlı Kullanımı Genç, M., Koyuncu Okca, A., A Part of Yürük Life Style: Tents, Journal of World of Turks, Vol. 3, No. 2, pp. 113-124, Jan. 2011, ISSN: 1869-2338
5 Osmanlı Konutunun Biçimlenmesi I Cerasi, M., The Formation of Ottoman House Types: A Comparative Study in Interaction with Neighboring Cultures, Muqarnas, Vol. 15 (1998), pp. 116-156, Brill
6 Osmanlı Konutunun Biçimlenmesi II Cerasi, M., The Formation of Ottoman House Types: A Comparative Study in Interaction with Neighboring Cultures, Muqarnas, Vol. 15 (1998), pp. 116-156, Brill
7 Öğrenci Sunumları I -
8 Öğrenci Sunumları I -
9 Bölgeler ve Bölgesel Farklılaşmalar -
10 Osmanlı Evi İç Mekanlarının Temel Elemanları -
11 Batı Kıyı Hattındaki Evler -
12 İzmir’de bir Levanten Köşkünün Yaşam Öyküsü Ergul, E., Demircan, B., A Levantine Mansion: Buca Guidance Center for Disabled Students, 4th International Conference on Contemporary Architecture and Urbanism, May 20-21, 2021, Alanya, Turkey
13 Öğrenci Sunumları II -
14 Öğrenci Sunumları II -
15 Dersin Gözden Geçirilmesi -
16 Dersin Gözden Geçirilmesi

 

Ders Kitabı

-

Önerilen Okumalar/Materyaller

Aran, K. (2000). Beyond Shelter: Anatolian Indigenious Buildings: Ege Yayınları, ISBN: 975946442X

Goodwin, G. (2003). A History of Ottoman Architecture. London: Thames and Hudson, ISBN: 0500274290

Ergül, E., (2009). Ottoman House: The Mechanism of Homogenisation in 17th Century, VDM Verlag, ISBN: 978-3639140743

Tanyeli, U. (1996). Housing and Settlement in Anatolia A Historical Perspective. Housing and Settlement Patterns in the Byzantine, Pre-Ottoman and Ottoman Periods in Anatolia: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, ISBN: 9757306126

Tekeli, İ. (1996). Housing and Settlement in Anatolia A Historical Perspective. Thoughts on the Historiography of Housing: Türkiye Ekonomik ve Toplumsal Tarih Vakfı, ISBN: 9757306126

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
25
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
-
-
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
25
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
50
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
-
-
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
-
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
-
-
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
5
6
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
7
14
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
-
-
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

X
2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.