Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

İçmimarlık ve Çevre Tasarımı

IAED 405 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Sağlık Mimarisi ve Hijyenik Yapılı Çevrenin Tarihi
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 405
Güz/Bahar
3
0
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli Yüz Yüze
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Problem çözme
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Deney / Laboratuvar / Atölye uygulama
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Ders, “küresel” ve “Osmanlı-Türk” sağlık ve hijyen yapılı çevresinin tarihi ve gelişimi ile ilgili temel bilgileri aktarır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • farklı tasarım alanları arasındaki bağlantıları belirleyebileceklerdir.
  • sağlık mimarisi ve hijyenik tasarımın ana bileşenlerini sınıflandırabileceklerdir.
  • sağlık ve hijyenin tarihi ve çağdaş yapılı çevrelerini karşılaştırabileceklerdir.
  • sağlık odaklı tasarımda çok ölçekli yaklaşımı görselleştirebileceklerdir.
  • tarihi ve çağdaş sağlık mimarisinde iç tasarımın sorunlarını ve potansiyellerini sunabileceklerdir.
Ders Tanımı Bu ders, “sağlık” ve “hijyen” alanında çevresel, mimari ve iç mimari literatürünü dönemlerin ve coğrafyaların sosyal, politik, ekonomik ve kültürel gündemlerinin yansımaları olarak tanıtır. İncelenecek farklı ölçekli örnekler arasında açık kamusal alanlar, kamu binaları, hastaneler, bulaşıcı hastalıklara yönelik binalar, psikiyatrik mimari, sağlıklı evler ve mobilya tasarımı sayılabilir. Ders, “sağlık” ve “sağlıklı-yaşam” kavramlarının yirminci yüzyıl ve sonrasında Modern Hareket Mimarisini nasıl tetiklediğini ve yaydığını küresel ve Osmanlı-Türk örneklerini inceleyerek tartışır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse giriş. Sağlık ve mimarlık alanındaki disiplinler arası araştırmaları anlamak. -
2 MODÜL I: KENTSEL / KENT DIŞI ÖLÇEK. Spa kasabaları, hamamlar, deniz banyoları, yüzme havuzları. “Chp 4: Cures, cleanliness and recreation Public baths and wash-houses” in Collins, Julie. The Architecture and Landscape of Health. London and New York: Routledge, 2020. ISBN: 978-0-429-45998-6 (ebk).
3 MODÜL I: KENTSEL / KENT DIŞI ÖLÇEK. Parklar ve çocuklar için oyun alanları. “Chp 3: Fresh air, reform and exercise Early public parks and the health of the people” in Collins, Julie. The Architecture and Landscape of Health. London and New York: Routledge, 2020. ISBN: 978-0-429-45998-6 (ebk).
4 MODÜL I: KENTSEL / KENT DIŞI ÖLÇEK. Karantina Adaları/Kompleksleri. “Chp 5: Mirroring the spread of epidemics Quarantine stations and lazarettos” in Collins, Julie. The Architecture and Landscape of Health. London and New York: Routledge, 2020. ISBN: 978-0-429-45998-6 (ebk).
5 MODÜL I: KENTSEL / KENT DIŞI ÖLÇEK. Sanatoryum Hareketinden “İyileştirme Makinesi” olan Hastaneye. “Chp 8: The open-air treatment Tuberculosis sanatoria” in Collins, Julie. The Architecture and Landscape of Health. London and New York: Routledge, 2020. ISBN: 978-0-429-45998-6 (ebk).
6 MODÜL I Ödev.
7 MODÜL II: BİNA ÖLÇEĞİ. 20. yüzyılda Modern Hareket Mimarisi. “Chp 2: Tuberculosis” in Colomina, Beatriz. X-Ray Architecture. Zürich: Lars Müller Publishers, 2019. ISBN: 978-3-03778-443-3.
8 DERS YOK (RAMAZAN BAYRAMI)
9 MODÜL II: BİNA ÖLÇEĞİ. İçerisi ve Şeffaflık. “Chp 3: X-Ray Intimacy” in Colomina, Beatriz. X-Ray Architecture. Zürich: Lars Müller Publishers, 2019. ISBN: 978-3-03778-443-3.
10 MODÜL II: BİNA ÖLÇEĞİ. Cam Mimarisi. “Chp 4: Blurred Visions” in Colomina, Beatriz. X-Ray Architecture. Zürich: Lars Müller Publishers, 2019. ISBN: 978-3-03778-443-3.
11 MODÜL II. Proje.
12 MODÜL III. Gelecekte sağlık ve mimarlık üzerine tartışma. Çalıştay.
13 Modül III. Araştırma.
14 FİNAL Sunumlar.
15 FİNAL Sunumlar.
16 Dönemin gözden geçirilmesi -

 

Ders Kitabı
  • Collins, Julie. The Architecture and Landscape of Health. London and New York: Routledge, 2020. ISBN: 978-0-429-45998-6 (ebk).

  • Colomina, Beatriz. X-Ray Architecture. Zürich: Lars Müller Publishers, 2019. ISBN: 978-3-03778-443-3.

     

Önerilen Okumalar/Materyaller

-

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
Proje
1
25
Seminer/Çalıştay
1
10
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
5
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
3
3
9
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
25
25
Proje
1
20
20
Seminer/Çalıştay
1
4
4
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
0
Final Sınavı
0
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

X
8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.