GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ
İçmimarlık ve Çevre Tasarımı
GEHU 301 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Marka İletişiminde Hikayeleştirme
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
GEHU 301
|
Güz/Bahar
|
3
|
0
|
3
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili | ||||||
Dersin Türü |
İkinci Yabancı Dil
|
|||||
Dersin Düzeyi |
-
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | - | |||||
Dersin Koordinatörü | - | |||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, halkla ilişkiler ve reklamcılık öğrencilerinin marka yönetimi ve marka iletişimi konularında klasik ve modern hikaye anlatma tekniklerinin önemini, yararlarını ve güncel kullanımlarını öğrenerek, yaratıcı çalışmalarda uygulamalarını sağlamaktır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu derste öğrenciler; yaratıcı yazarlık teknikleri, hikaye türü ve tekniği, hikaye türü ve tekniğinin marka iletişimi, marka yönetimi, reklamcılık ve halkla ilişkiler branşlarındaki yeri, hikaye anlatma tekniklerinin branşlarıyla ilgili güncel kullanımları ve uygulamaları ile tanıştırılmaktadır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kamp Ateşi Tarih öncesi atalarımızdan Louis Armstrong adlı astronota kadar hikayelerin ve markaların kökenleri ve akrabalıkları hakkında genel giriş bilgisi | Bölüm 1 – Branding Through Storytelling “Storytelling – Branding in Practice” – Klaus Fog, Christian Budzt, Barış Yakaboylu |
2 | Zindanlar, Ejderhalar ve Şövalyeler Mesaj, karakter, çatışma ve hikaye akışı yaratarak hedef kitleye uygun hikayeler yaratabilmek | Bölüm 2 – Four Elements of Storytelling “Storytelling – Branding in Practice” – Klaus Fog, Christian Budzt, Barış Yakaboylu |
3 | Kahramanın Yolculuğu Kalıcı marka iletişimi için fark yaratan hikayeler kurgulamak. “Sonsuzluğa yeteri kadar bakarsanız, bir sürü marka da size geri bakar” | A Practical Guide to Campbell’s “Hero’s Journey” http://www.thewritersjourney.com/hero's_journey.htm |
4 | Hemingway’in Yolu Kurmaca odaklı görsel-işitsel mesajlar kurgulayabilmek. “Can yakacak kadar dürüst olabilmek.” | “The World’s Language of Persuation” bölümü, “The Invisible Grail” – John Simmons “For Whom the Bells Toll” – E. Hemingway (farklı bölümlerden örnek alıntılar) |
5 | Bonnie’nin Durumu Markanız için karakter yaratma teknikleri. “Serseri kurşunlar insanları öldürür, serseri kelimeler markaları.” | “The World’s Language of Persuation” bölümü” “The Invisible Grail” – John Simmons “The Bonnie Situation” bölümü, “Pulp Fiction” – Quentin Tarantino |
6 | Yaratıcılığın Mühendisliği İlham ve strateji arasındaki farkı anlayabilmek. Tarzı ve hedefi olan yazarlık işçiliği. “Profesyonel ama sevimli bir manipülatör olmak.” | “10 Steps to Start Your Concent Marketing” Robert Rose |
7 | Komedyenin Alet Çantası Hedef kitlenin aklında kalacak sloganlar yazabilmek. “Büyük liderler okuyor mu, yoksa yazıyor mu?” | “The Rule of Nine” ve “The Comedy Throughline” bölümleri, “The Comic Toolbox: How to Be Funny Even When You Are Not” John Warhaus |
8 | İş ve mitoloji Pazarlama hedefli algı yaratmak ve yönetmek. | “Transmedia Storytelling 101 Handout” – Henry Jenkins Star Wars ve Disneyland vaka analizleri. |
9 | Yazarlık Atölyesi 1 Konsanviyonel teknikler. | |
10 | Dijital Dünyada Suç ve Ceza Marka yönetimi ve pazarlama iletişimi açısından internet yazarlığı ve doğruları / yanlışları. | İnci Sözlük & Ekşi Sözlük vaka analizleri. |
11 | Yazarlık Atölyesi 2 Internet yazarlığı. | |
12 | My Name is Mahir. Kurumsal iletişimde ve iş yazışmalarında başarılı ve hatalı örnekler. “Marka sizsiniz. Önce kendinizi satın.” | Bölüm 1, “Moby Dick” – Herman Melville Internet Mahir vaka analizi ve Herman Melville. |
13 | Şair Mezarlığı: Gelecek için post-mortem analiz yapabilmek ve strateji üretebilmek – Profesyoneller için bir marka mezarlığı ziyareti. | Ginger vaka analizi |
14 | Oyuna Geldik! Yirmibirinci yüzyılda hedef kitlelerin iletişimcilerden beklentileri, “çatışma” teorisi ve pazarlama odaklı oyun fikri yaratmak. Yazarlık Atölyesi 3 Oyun yazarlığı. | Bölüm 1, “The Design of Episodic Games Blog” – Pascal Luban Defiance & Pokemon Go vaka analizi. |
15 | Dönemin gözden geçirilmesi | |
16 | Değerlendirme |
Ders Kitabı | “You Are Getting Old” Y&R Research for Europe Demographics “10 Steps to Start Your Concent Marketing” Robert Rose |
Önerilen Okumalar/Materyaller | “Story” Robert McKee “The Comic Toolbox” John Warhaus “On Writing” Stephen King “Storytelling – Branding in Practice” Klaus Fog, Christian Budzt, Barış Yakaboylu |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
20
|
Laboratuvar / Uygulama | ||
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği | ||
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
10
|
Proje |
4
|
60
|
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav | ||
Final Sınavı | ||
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı | ||
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
3
|
48
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
0
|
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
10
|
2
|
20
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
0
|
||
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
15
|
0
|
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
2
|
10
|
20
|
Proje |
1
|
14
|
14
|
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
0
|
||
Final Sınavı |
0
|
||
Toplam |
102
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir. |
|||||
2 | Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder. |
|||||
3 | Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar. |
|||||
4 | Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder. |
|||||
5 | Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar. |
|||||
6 | En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır. |
|||||
7 | Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir. |
|||||
8 | Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir. |
|||||
9 | Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır. |
|||||
10 | Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir. |
|||||
11 | Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. |
|||||
12 | İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır. |
|||||
13 | İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest
HABER |TÜM HABERLER
"Hidden Angles" Çevrimiçi Fotoğraf Sergisi
Görülmeyeni ve beklenmedik olanı keşfedin! "Hidden Angles" adlı çevrimiçi sergi, İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı öğrencilerinin yaratıcı vizyonlarını gözler önüne seriyor. Tüm
BLOOM / TÜRKİYE CUMHURİYETİ'NİN 100. YILI ETKİNLİK SERİSİ II
Türkiye Cumhuriyeti'nin 100. yılı kutlamaları kapsamında İEÜ İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü tarafından düzenlenen "BLOOM" etkinlik serisinin ikincisi “İçmimarlık Eğitimi” teması ile
5. ULUSLARARASI NURTEN AKSUGÜR EN İYİ KAVRAM İLETİŞİMİ ÖĞRENCİ YARIŞMASI
Doğu Akdeniz Üniversitesi İç Mimarlık Bölümü, ‘‘Nurten Aksugür En İyi Kavram İletişimi Öğrenci Yarışması’’nın bu yıl beşincisini düzenliyor.
4. Amorf Doğaltaş Proje Tasarım Yarışması Birincilik Ödülü: "CYCLE" Ömer Akkaş
2023 yılında gerçekleşen 4. Amorf Doğaltaş Proje Tasarım Yarışması'nda İEÜ İçmimarlık ve Çevre Tasarımı bölümü 2018 mezunumuz ve yarı zamanlı öğretim elemanımız
Seminer Haftası, İç Mimarlık Öğrencileri için Değerli Deneyimler Sundu
Dördüncü sınıf iç mimarlık öğrencileri IA 498 dersinin bir parçası olarak Dr. Öğr. Üyesi Markus WILSING, Doç. Dr. Emre ERGÜL, Dr. Öğr.
'Kimlik’leriyle Fark Yarattılar
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü öğrencileri, ‘Kimlik’ adlı sergi tasarım atölyesinde buluştu.
İç Mekan Tasarımına 'Artırılmış ve Sanal Gerçeklik' Etkisi
İzmir Ekonomi Üniversitesi (İEÜ) İçmimarlık ve Çevre Tasarımı Bölümü, yenilikçi uygulamaları ve eğitim yöntemlerini değerlendirmek amacıyla ‘İçmimarlıkta Artırılmış ve Sanal Gerçeklik (AR&VR)
IFI WID 2024 / Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek
36 Yıllık IFI Dünya İç Mekanlar Günü (IFI WID) Büyüyen Kuşak Uçurumu: İyileştirilmiş Çok Kuşaklı Gelecek. İç mekânlara ve inşa edilmiş çevreye olan tutkunuzu kucaklayarak,