Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

İçmimarlık ve Çevre Tasarımı

GEHU 301 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Marka İletişiminde Hikayeleştirme
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
GEHU 301
Güz/Bahar
3
0
3
5

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Grup çalışması
Olgu / Vaka çalışması
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı, markaların iletişiminde klasik ve modern hikaye anlatımının önemini, faydalarını ve güncel uygulamalarını farkındalığı artırmak ve bu yöntemleri yaratıcı çalışmalarda uygulamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Anlatılarda kodlama ve kod açımını tanımlayabilecek,
  • Mit, metafor ve arketiplerin bir anlatı oluşturmak için nasıl kullanıldığını açıklayabilecek
  • Yapay zeka ve dijital platformların hikaye anlatımında nasıl kullanılabileceğini açıklayabilecek,
  • Hikaye anlatım tekniklerini, bir marka iletişimi sorununa çözüm üretme amacıyla uygulayabilecek,
  • Marka iletişiminde kullanılmak üzere sözlü, yazılı ve görsel anlatılar sunabilecek.
Ders Tanımı Hikaye anlatımı, insanlığın en etkili temellerinden biri olarak kabul edilir. Bu derste, mitler ve arketipler ele alınacak, anlatılar incelenecektir. Bu bilgiler kullanılarak, ders, anlatı üretimi ile marka iletişimi arasında bir köprü kuracaktır. Ders süresince, popüler filmler ve romanlar analiz edilerek marka için bir hikaye oluşturulacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş / Ateşin etrafında toplanın: Hikaye anlatımı ve markalaşmanın kökleri ve ilişkileri Klaus Fog, Christian Budzt, Barış Yakaboylu, 2010, Branding Through Storytelling “Storytelling – Branding in Practice”, Springer, ISBN 978-3-662-50023-1
2 Kahramanın Yolculuğu: Mitos ve rüya, Trajedi ve komedi, Kahraman ve Tanrı, Dünya'nın göbeği / Arketipler Campbell, Joseph, 1973, The hero with a thousand faces, Princeton/Bollingen, ISBN 0-691-01784-0 Thury, Eva M., 2013, Introduction to mythology: contemporary approaches to classical and world myths, Oxford University Press, ISBN 978-0-19-985923-8
3 Kahramanın Yolculuğu: Macera çağrısı, Çağrının reddi, Doğaüstü yardım, İlk eşiği geçiş, Balinanın karnı / Pamuk Prenses ve Yedi Cüceler 1937 Filminin Analizi Campbell, Joseph, 1973, The hero with a thousand faces, Princeton/Bollingen, ISBN 0-691-01784-0 https://www.youtube.com/watch?v=0kHOYavm7VY
4 Kahramanın Yolculuğu: Denemeler yolu, Tanrıça ile buluşma, Baştan çıkarıcı kadın, Baba ile yüzleşme, Yücelme, Nihai kazanç Campbell, Joseph, 1973, The hero with a thousand faces, Princeton/Bollingen, ISBN 0-691-01784-0
5 Kahramanın Yolculuğu: Dönüşün reddi, Sihirli uçuş, Dışarıdan kurtarılma, Dönüş eşiğini geçme, İki dünyanın ustası, Yaşama özgürlüğü Campbell, Joseph, 1973, The hero with a thousand faces, Princeton/Bollingen, ISBN 0-691-01784-0
6 Kahramanın Yolculuğu: Anahtarlar Sunumlar (Ödev) Campbell, Joseph, 1973, The hero with a thousand faces, Princeton/Bollingen, ISBN 0-691-01784-0
7 Marka Hikaye Anlatımının Dört Boyutu: Çevrimiçi Marka Hikayelerini Yönetmek ve Analiz Etmek İçin Çerçeve Zimand-Sheiner, D. (2024). Four Dimensions of Brand Storytelling: Framework for Managing and Analyzing Online Brand Stories. International Journal of Business Communication, 23294884241261362.
8 Ara Sınav
9 Mitoslar ve Yapay Zeka / Matrix'in Analizi – Bölüm 1 Filmi Vogler, Christopher,2020, The Writer's journey : mythic structure for writers, Michael Wiese, ISBN 0941188701 https://www.youtube.com/watch?v=vKQi3bBA1y8
10 Mesaj, karakter, çatışma, kurgu. Klaus Fog, Christian Budzt, Barış Yakaboylu, 2010, Branding Through Storytelling “Storytelling – Branding in Practice”, Springer, ISBN 978-3-662-50023-1
11 Kahramanın Yolculuğu metodolojisini kullanarak sınıf içi marka hikayeleri oluşturma çalışması Sınıf içi çalışma
12 Kahramanın Yolculuğu metodolojisini kullanarak sınıf içi marka hikayeleri oluşturma çalışması Sınıf içi çalışma
13 Sunumlar (Proje)
14 Sunumlar (Proje)
15 Dersin gözden geçirilmesi
16 Dersin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Campbell, Joseph, 1973, The hero with a thousand faces, Princeton/Bollingen, ISBN 0-691-01784-0

Önerilen Okumalar/Materyaller
  • Klaus Fog, Christian Budzt, Barış Yakaboylu, 2010, Branding Through Storytelling “Storytelling – Branding in Practice”, Springer, ISBN 978-3-662-50023-1
  • Thury, Eva M., 2013, Introduction to mythology: contemporary approaches to classical and world myths, Oxford University Press, ISBN 978-0-19-985923-8
  • Vogler, Christopher,2020, The Writer's journey : mythic structure for writers, Michael Wiese, ISBN 0941188701
  • Zimand-Sheiner, D. (2024). Four Dimensions of Brand Storytelling: Framework for Managing and Analyzing Online Brand Stories. International Journal of Business Communication, 23294884241261362.

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
15
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
20
Proje
1
35
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
1
20
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
4
55
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
2
45
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
0
Sınıf Dışı Ders Çalışması
3
5
15
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
1
10
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
2
10
20
Proje
1
25
25
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
1
10
10
Final Sınavı
0
    Toplam
128

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


SOSYAL MEDYA

İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.