Bizi takip edin
|
EN

GÜZEL SANATLAR VE TASARIM FAKÜLTESİ

İçmimarlık ve Çevre Tasarımı

IAED 451 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İçmimarlık ve Çevre Tasarımı için Uygulama Atölyesi I
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
IAED 451
Güz/Bahar
0
2
1
1

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Servis Dersi
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri -
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu dersin amacı öğrencinin değişen sosyal, kültürel, ekonomik, teknolojik, etik ve hukuksal koşullar altında çağdaş yaşam ve modern iş hayatı konusunda donanım edinmesini sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Öğrenci, kariyerini planlayabilecektir
  • Öğrenci, mesleki hayatı ve mezuniyet sonrası iş olanaklarını analiz edebilecektir
  • Öğrenci, araştırma becerilerini geliştirebilecektir.
  • Öğrenci, doğru formatta CV ve niyet mektubu sunabilecektir.
  • Öğrenci, meslekle ilgili özel konuları tartışabilecektir.
  • Öğrenci, meslekle ilgili özel konularla ilgili uygulamalı grup çalışması yapma becerilerini geliştirebilecektir.
  • Öğrenci, belirli bir iş tanımı çerçevesinde bir işi yürütme becerilerini geliştirebilecektir.
Ders Tanımı Dersin içeriğinde kariyer planlaması, iş olanakları, kişisel CV oluşturma, iş başvurusu örnekleri, mülakat becerileri, iş hayatına giriş, çağdaş yönetim, araştırma geliştirme teknikleri gibi konular yer alır ve bunlar misafir konuşmacılar, alan-fabrika-kurum gezileri vasıtasıyla veya seminer şeklinde işlenirler.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Giriş
2 Seminer I: Kariyer Planlama: CV ve niyet mektubu ÖDEV 1: CV - niyet mektubu hazırlama
3 ÖDEV 1’in TESLİMİ
4 Seminer III: Sanat ve tasarım sergilerinin buluşması-NURSAÇ SARGON-ÖZGÜR DEMİRCİ
5 Seminer IV: Opera ve Bale Sahne tasarımı – TAYFUN ÇEBİ
6 Seminer V: Ağaçla özgün tasarım konspetleri geliştirme –ANANAS WOOD WORKING
7 Seminer VI: Sanatsal bakış açısı -
8 RAPOR 1 TESLİMİ
9 Seminer VII: Sanat ve tasarım söyleşisi - KATUN
10 Seminer VIII: Deneysel tasarım - WANGAN-KEREM ÖZERLER-MERTCAN UZYILDIRIM-KUTAY YORULMAZ
11 Seminer IX: TV programları ve internet kanalları arasındaki farklar - REFİKA BİRGÜL-BAHAR KİTAPÇI
12 Seminer X: Mezuniyet sonrası başarı hikayesi - ZEYNEP MAYRUK
13 Seminer XI: Sanat ve tasarım girişimciliği - AYÇA TÜYLÜOĞLU GÖKER
14 RAPOR 2 TESLİMİ
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Dönemin gözden geçirilmesi

 

Ders Kitabı

Cuddy, A. (2018). Presence:Bringing Your Boldest Self to Your Biggest Challenges. Little, Brown and Company, UK. ISBN:9780316256582.

Önerilen Okumalar/Materyaller

Fox, S. (2016). How to Write Simple and Effective Letters of Intent in Just 500 Words. 500 Words Ltd. ISBN: 9780995540903

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
40
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
2
60
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
-
Seminer/Çalıştay
-
Sözlü Sınav
Ara Sınav
-
-
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
100
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
-
0
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
0
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
2
6
12
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
-
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
-
-
0
Final Sınavı
0
    Toplam
44

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Bir içmimar ve çevre tasarımı profesyonelinin çeşitli görev ve sorumluluklarını yürütür, uygular ve yönetir.

X
2

Meslek alanının, belirli yerel ve bölgesel ihtiyaçlarının ve gelişmelerinin farkına varır, bunları analiz eder ve uygulamaya entegre eder.

X
3

Meslek alanı içinde, ulusal ve uluslararası düzeyde diğer birey ve gruplarla işbirliği yapar ve iletişim kurar.

X
4

Profesyonel pratik için bağımsız eleştirel yaklaşımları geliştirir, entegre eder ve teşvik eder.

X
5

Mesleklerinin sosyal ve çevresel konularını ve sorumluluklarını anlar.

X
6

En güncel araştırmaları, buluşları, eğilimleri ve teknolojileri tanımlar, değerlendirir ve kullanır.

X
7

Alanındaki ulusal ve uluslararası standartları ve yönetmelikleri değerlendirir.

X
8

Görsel, sözel ve yazılı formatlar içinde tasarım fikirlerini sunma ve iletişim kurma yeteneklerini geliştirir.

X
9

Tasarıma yönelik, ulusal ve uluslararası düzeyde multidisipliner bir bakış açısı kazanır.

X
10

Güçlü yanlarının farkına varır ve bunları bir ortam içinde geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak içmimarlık ve çevre tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar.

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.